hedersknyffel skrev 2010-11-02 19:42:59 följande:
"Just Johna Ausonius har ju en dom som innebär att han inte får ges tidsbestämd dom innan det är fastslaget att han kan friskna till och jag råkar veta att det för honom är så gott som obefintlig möjlighet att han kommer kunna räknas som "på bättringsvägen" och därmed få tidsbestämt. Så jag tror absolut inte att han är fri inom några tio år, såvida han inte plötsligt gör någon rent löjlig helomvändning i hela sin personlighet och sjukdom, vilket är föga troligt."
Vad är det du vet som inte Ausonius eller hans advokat vet?
Varför söker de ens tidsbestämt om det inte är någon chans att lyckas?
Just John Ausonius antar jag söker av tristess, för att ha något att göra och bara för att han kan söka även om han får avslag. Som sagt så är ALLA icke tidsbestämda domar sådana att de bara får tidsbestämmas om man är säker på att personen kan rehabiliteras för att fungera i samhället. Ausonius har inte den sjukdomsinsikt som krävs för att han ska kunna rehabiliteras, således är det egentligen meningslöst att fortsätta söka tidsbestämning sålänge inget händer med hans sjukdomstillstånd, vilket är föga troligt när han öht inte anser sig vara sjuk. Jag är säker på att både Ausonius och hans advokat är väl medvetna om detta egentligen, men Ausonius anser sig inte vara sjuk och fortsätter därför ansöka om tidsbestämning och hans advokat har ju inte mycket annat val än att hjälpa honom med det.