• Hamnkrumelur

Är du för eller emot dödsstraff?

Jag var för dödstraff men sen såg jag en dokumentär som handlade om dödstraffet i Texas. Det var så vidrigt. Det var fruktansvärt. Är mord förbjudet så är det. Det är inte okej att det finns ett lagligt sätt att mörda. Mördar man en mördare så är man ju inte bättre själv.

Jag är numera EMOT

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?
  • Millan83
    Lavish skrev 2010-11-02 12:28:15 följande:
    Ja och sen kommer man bli anvisad att söka den tjänsten från arbetsförmedlingens sida.

På FL kommer vi att läsa "Jävla parasiter som är arbetslösa, finns ju massor att jobb att söka, t.ex som bödel"
    Å vad jag saknar "like"-knapp på FL! Då skulle ju likeat din kommentar!
  • snorkan
    Lavish skrev 2010-11-02 12:11:22 följande:
    Tja man skulle ju kunna köra på den gamla hederliga svenska modellen. Bödel får en snubbe bli som själv blivit dömd till döden men ges möjlighet att välja. Skulle föreslå att man inte väljer en som gillar att mörda folk för då blir det ju inte mycket till straff.
    nej då blir det ju mera som en förmånObestämd
  • Siri29
    snorkan skrev 2010-11-02 12:31:16 följande:
    Är du för eller emot? först fick jag uppfattningen av att du var emot, men sen verkar  det som du håller med vissa som är för?
    Jag är emot. Och personen som skrev det är också emot dödsstraff. Men som jag förstår det menade hon att man att hon kan förstå den ilska och frustration som kan få en förälder att vilja mörda den som våldtagit och mördat ens barn. Men bara för att man kan ha den känslan så legitimerar inte det statliga mord.
    Men jag kanske missuppfattade hennes inlägg.

Jag är FULLSTÄNDIGT EMOT.
  • snorkan
    Lavish skrev 2010-11-02 12:28:15 följande:
    Ja och sen kommer man bli anvisad att söka den tjänsten från arbetsförmedlingens sida.

På FL kommer vi att läsa "Jävla parasiter som är arbetslösa, finns ju massor att jobb att söka, t.ex som bödel"
    precis! men vissa här på FL som är för dödsstraff kan ju anmäla sig frivilligt till bödeljobbet
  • Siri29
    snorkan skrev 2010-11-02 12:38:04 följande:
    precis! men vissa här på FL som är för dödsstraff kan ju anmäla sig frivilligt till bödeljobbet
    exakt!
  • esther56

Jag är stenhårt emot. Sen är det förstås så att när man hör talas om riktigt vidriga brott mot t.ex barn eller djur reagerar man (=jag) snabbt och känslomässigt med ett "dräp den jäveln!".

• snorkan
    esther56 skrev 2010-11-02 14:17:37 följande:
    Jag är stenhårt emot. Sen är det förstås så att när man hör talas om riktigt vidriga brott mot t.ex barn eller djur reagerar man (=jag) snabbt och känslomässigt med ett "dräp den jäveln!".
    Ja precis det är nog ganska normalt att tänka så 
  • shitvadjaghatar
    snorkan skrev 2010-11-02 12:31:16 följande:
    Är du för eller emot? först fick jag uppfattningen av att du var emot, men sen verkar  det som du håller med vissa som är för?
    "Well said" var ju till mig, och jag är ju så mycket emot som det går så...
  • snorkan
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-02 15:11:07 följande:
    "Well said" var ju till mig, och jag är ju så mycket emot som det går så...
    vet inte varför jag fick den uppfattningen?

Kanske för att jag har suttit FÖR länge framför datan idag ;) 
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?