• Hamnkrumelur

Är du för eller emot dödsstraff?

Jag var för dödstraff men sen såg jag en dokumentär som handlade om dödstraffet i Texas. Det var så vidrigt. Det var fruktansvärt. Är mord förbjudet så är det. Det är inte okej att det finns ett lagligt sätt att mörda. Mördar man en mördare så är man ju inte bättre själv.

Jag är numera EMOT

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?
  • jeccika
    snorkan skrev 2010-11-02 11:14:43 följande:
    vem tycker du ska utföra den tortyren på dom då? anmäler du dig frivilligt?
    det finns nog många som skulle kunna göra det, det finns ju folk som utför dödsstraffen ellerhur?
  • Lavish

Tja man skulle ju kunna köra på den gamla hederliga svenska modellen. Bödel får en snubbe bli som själv blivit dömd till döden men ges möjlighet att välja. Skulle föreslå att man inte väljer en som gillar att mörda folk för då blir det ju inte mycket till straff.

• snorkan
    jeccika skrev 2010-11-02 12:10:05 följande:
    det finns nog många som skulle kunna göra det, det finns ju folk som utför dödsstraffen ellerhur?
    Jamen skulle du kunna tänka dig att ta på dig den arbetsuppgiften?
  • snorkan
    Lavish skrev 2010-11-02 12:05:57 följande:
    Allra oftast när någon blir oskyldigt dömd som uppdagas det säkert inte. Sitter säkert folk i våra fängelser idag som är oskyldiga till det de dömdes för och som aldrig kommer få någon upprättelse för det.
    nej och så kommer det förmodligen att vara ett tag framöver åxå.....men jag tror inte att det är jättevanligt att det sker.
  • Siri29

Jag är självklart emot dödsstraff!
    Hur kan man döda någon för att visa att dödande är fel?

• Siri29
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 19:17:55 följande:
    Nej, jag försöker ingenting.
     Men jag är inte staten, jag är en privatperson.

Om jag slår ihjäl eller skjuter den som torterat och våldtagit mitt barn så är det en helt annan sak än att samhället gör det.

Ser du inte skillnad på dom två sakerna?
    Well said.
  • Siri29
    Pixiefied skrev 2010-11-01 20:08:57 följande:
    För.

An eye for an eye.
    Leaves the whole world blind.
  • snorkan
    snorkan skrev 2010-11-02 12:16:28 följande:
    Jamen skulle du kunna tänka dig att ta på dig den arbetsuppg
    Jag vet ingen i Sverige med den arbetsuppgiften eftersom vi inte har dödsstraff här....menar du att vi ska importera en person för denna uppgift om det skulle vara så att ingen svensk anmäler sig till uppgiften?

Skulle även vara rätt intressant att se på a rbetsförmedlingens hemsida: Bödel/ tortyr människa sökes.....krav: grym och hänsynslös utan känslor 
  • Lavish
    snorkan skrev 2010-11-02 12:26:48 följande:
    Jag vet ingen i Sverige med den arbetsuppgiften eftersom vi inte har dödsstraff här....menar du att vi ska importera en person för denna uppgift om det skulle vara så att ingen svensk anmäler sig till uppgiften?

Skulle även vara rätt intressant att se på a rbetsförmedlingens hemsida: Bödel/ tortyr människa sökes.....krav: grym och hänsynslös utan känslor 
    Ja och sen kommer man bli anvisad att söka den tjänsten från arbetsförmedlingens sida.

På FL kommer vi att läsa "Jävla parasiter som är arbetslösa, finns ju massor att jobb att söka, t.ex som bödel"
  • vampyria2

Vad glad jag blev när jag såg resultatet Jag är helt emot dödsstraff mord är alltid mord även om det är samhället som beordra det hela.
    Ett demokratiskt samhälle bör inte till låta såna vidriga straff, de är inte humana.
    Sen vem vinner på att man dödar folk bara för deras handlingar, vem blir lyckligare över det och vem vinner något på det hela?

jag kan förstå att om man har nära och kära som råkar illa ut att man vill ha ihjäl den personen men samhället ska inte ge ut straff som hämnd utan som en konsekvens av ett handlande och då kan dödsstraff alldrig vara okej. 

Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?