• Hamnkrumelur

Är du för eller emot dödsstraff?

Jag var för dödstraff men sen såg jag en dokumentär som handlade om dödstraffet i Texas. Det var så vidrigt. Det var fruktansvärt. Är mord förbjudet så är det. Det är inte okej att det finns ett lagligt sätt att mörda. Mördar man en mördare så är man ju inte bättre själv.

Jag är numera EMOT

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?
  • shitvadjaghatar
    I Blackrose I skrev 2010-11-02 15:41:42 följande:
    Ber så hemsk mycket om ursäkt. Glömde en bråldelsekund att jag befinner mig på FL där allt man säger vänds och vrids nåt åt skogen.

Barnvåldtäkt är nog det enda jag kan komma på just nu som jag verkligen hade önskat dödsstraff till om jag tänker efter noga.
    Ingen fara.

OK, men då ska jag vrida och vända ännu mer.
    Din 16 åriga son anklagas för att ha haft sex med en 14 tjej. Hon säger att hon inte var med på det.

Vilket sätt vill du att din son dör på?

*jobbig jävel*
  • snorkan

Sen kan ju en människa hamna i tex en psykos pga en allvarlig händelse i livet.....en psykos där man gör ngt man normalt aldrig skulle göra....ex skada eller döda ngn pga tex vanföreställningar.....en psykos är ju ngt man kan ta sig ur med rätt hjälp och mediciner.....och en psykos behöver aldrig mera inträffa igen....

ska denna person åxå dö? 

• Plutteli

Jag är helt emot, oavsett orsak.
    Visst kan man ibland känna att det vore enormt skönt för den lilla djävulen inom en om tex någon som våldtagit ett barn skulle arkibuseras, MEN samtidigt tänker jag att det finns ALLTID felmarginaler där någon oskyldig kan dömas, även för ett sådant brott. Plus att jag helt enkelt alltid ser människor för människor oavsett vad de gjort och jag tror ärligt att för en människa med ett samvete så är det värre att leva ett helt liv i fångenskap med vetskapen om vad man ev. gjort mot någon annan än att dö, och för en sjuk människa utan medvetande...tja.. Ska vi verkligen ta död på folk för att de är sjuka?

• Plutteli
    Plutteli skrev 2010-11-02 15:48:04 följande:
    Visst kan man ibland känna att det vore enormt skönt för den lilla djävulen inom en om tex någon som våldtagit ett barn skulle arkibuseras, MEN samtidigt tänker jag att det finns ALLTID felmarginaler där någon oskyldig kan dömas, även för ett sådant brott. Plus att jag helt enkelt alltid ser människor för människor oavsett vad de gjort och jag tror ärligt att för en människa med ett samvete så är det värre att leva ett helt liv i fångenskap med vetskapen om vad man ev. gjort mot någon annan än att dö, och för en sjuk människa utan medvetande...tja.. Ska vi verkligen ta död på folk för att de är sjuka?
    Utan SAMVETE ska det så klart vara där på slutet!
  • I Blackrose I
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-02 15:44:07 följande:
    Ingen fara.

OK, men då ska jag vrida och vända ännu mer.
    Din 16 åriga son anklagas för att ha haft sex med en 14 tjej. Hon säger att hon inte var med på det.

Vilket sätt vill du att din son dör på?

*jobbig jävel*
    Nu anser jag inte att det är en våldtäkt eller ens fel att en 16åring har sex med en 14åring så jag skulle nog ta "död" på hans spermier genom att köpa spemiedödande medel, en paket kondom och ge honom...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Plutteli skrev 2010-11-02 15:48:04 följande:
    Nej, vi kan ju låta dom härja fritt ute i samhället och ta "död" på fler oskyldiga själar. Vad tycks?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Plutteli
    I Blackrose I skrev 2010-11-02 15:49:15 följande:
    Nu anser jag inte att det är en våldtäkt eller ens fel att en 16åring har sex med en 14åring så jag skulle nog ta "död" på hans spermier genom att köpa spemiedödande medel, en paket kondom och ge honom...
    Om din 16 årige son anklagas för att ha sex med en 14 åring utan att hon var med på det så räknas det som våldtäkt av barn, och då hjälper det inte med kondomer
  • snorkan
    I Blackrose I skrev 2010-11-02 15:49:15 följande:
    men kan inte en 16 åring våldta en 14 åring eller?
  • Plutteli
    I Blackrose I skrev 2010-11-02 15:51:12 följande:
    Nej, vi kan ju låta dom härja fritt ute i samhället och ta "död" på fler oskyldiga själar. Vad tycks?!
    Eller som jag tycker är bättre: Ha dem inlåsta for life. (JA, vi har faktiskt äkta livstid i Sverige, den kunde dock utnyttjas lite mer)
  • snorkan
    I Blackrose I skrev 2010-11-02 15:51:12 följande:
    allt är ju inte svart eller vitt.....dom behöver ju inte härja fritt bara för att man inte tar livet av dom. det finns ställen där våldtäksmän kan placeras och förhoppningsvis få den vård dom behöver.......
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?