• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • EmilieG

Jag reste ju bort två veckor över jul och nyår och höll inte min diet alls då.
    Vägde mig i Måndags och jag hade bara gått upp 1 kg. Trodde jag skulle gått upp mer faktiskt
    så mycket gotta som jag åt.
    Men jag valde att köra 5 proteindagar för att kompensera dom onyttiga veckorna
    och idag vägde jag mig igen.
    Gått ner 2,5 kg sen i måndags. Känns toppen :)
    Nu går jag över till  proteindagar och grönsaker+protein varannan dag :)

• Josefine Hedlund
    Verkligen skrev 2011-01-08 23:09:58 följande:
    Hejja Jossan! Vi får peppa varandra..
     Absolut! Ska bli najs att komma igång! Och du verkar ju ha kickat igång ordentligt! Har det avrit svårt?
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Verkligen
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-08 23:27:06 följande:
     Absolut! Ska bli najs att komma igång! Och du verkar ju ha kickat igång ordentligt! Har det avrit svårt?
    Nja, både och. Dieten är lätt att hålla men jag har haft huvudvärk och yrsel i 4 dagar nu. Är inne på 4e dagen men snart borde jag må bättre. Sen är jag väldigt sugen på choklad men det är ju bara att glömma..
    Jag har inte orkat röra på mig mer än att jag vart ut med hunden på ganska korta promenader eftersom jag mår dåligt. Nu är jag sjuk dessutom med feber och ont i halsen.

Men jag ser ljust på den här dieten och tror att jag kommer nå mitt mål för första gången. Blir säkert ännu lättare när jag får äta grönsaker varannan dag..

Ska du börja i morgon med dukan?
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Josefine Hedlund
    Verkligen skrev 2011-01-09 10:38:28 följande:
    Nja, både och. Dieten är lätt att hålla men jag har haft huvudvärk och yrsel i 4 dagar nu. Är inne på 4e dagen men snart borde jag må bättre. Sen är jag väldigt sugen på choklad men det är ju bara att glömma..
    Jag har inte orkat röra på mig mer än att jag vart ut med hunden på ganska korta promenader eftersom jag mår dåligt. Nu är jag sjuk dessutom med feber och ont i halsen.

Men jag ser ljust på den här dieten och tror att jag kommer nå mitt mål för första gången. Blir säkert ännu lättare när jag får äta grönsaker varannan dag..

Ska du börja i morgon med dukan?
    Ja det är säkert en chock för kroppen- därav skallebang. Borde väl ge med sig efter attackfasen. Hur länge ska du köra den?

Ja jag ska börja i morrn. Efter jobbet ikväll ska jag handla på mig ägg och havrekli. HAr dessutom massa proteinpiulver hemma så kommer väl bli nån shake eller så till mellis. JAg kommer nog köra attackfasen nu i tre dagar då jag är ledig.. Harf jag gått ner ca 2 kg då så hoppar jag på fas 2, ananrs kör jag attacken i 1-2 dagar till..

Hoppas du blir frisk från feber å skit
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Verkligen
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-09 11:56:23 följande:
    Ja det är säkert en chock för kroppen- därav skallebang. Borde väl ge med sig efter attackfasen. Hur länge ska du köra den?

Ja jag ska börja i morrn. Efter jobbet ikväll ska jag handla på mig ägg och havrekli. HAr dessutom massa proteinpiulver hemma så kommer väl bli nån shake eller så till mellis. JAg kommer nog köra attackfasen nu i tre dagar då jag är ledig.. Harf jag gått ner ca 2 kg då så hoppar jag på fas 2, ananrs kör jag attacken i 1-2 dagar till..

Hoppas du blir frisk från feber å skit

Jag ska köra 7 dagar. Dom rekommenderar väl 5-10 dagar tror jag. Längtar dock efter grönsakerna. Men igår åt jag lite isbergssallad och tomat när jag åt kött. Köttet var inte alls gott så jag var tvungen att få bort värsta smaken för att få i mig allt.

Idag ska jag göra nötfärsbiffar och lite tzatziki. Blir nog gott, ska ha lite lök till det också..=)

• Josefine Hedlund
    Verkligen skrev 2011-01-09 20:28:48 följande:
    Åh, om bara godissuget kunde försvinna. Jag skulle kunna hugga av mig högra handen för lite choklad!
    Nej nu är det slut med narabou polka=)
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Verkligen
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-09 20:43:08 följande:
    Nej nu är det slut med narabou polka=)
    Haha, det tröttnade jag på redan i somras.. Jag är så sjukt sugen på kinapuffar.. Men icke sa nicke. När man får äta grönsaker igen så får man väl ta en morot antar jag..
    Undrar hur poppis jag är här hemma, mitt humör är uruselt pga dieten.. Eller sockeravvänjningen..
  • Josefine Hedlund

Nu har jag beställt dukan diet boken och en receptbok. Tror mkt på denna livsstil och känner att jag vill vara ordentligt insatt innan jag kör igång. Så att jag verkligen går in för det denna gång!
    Nån som har boken?
    Känenr mig verkliogen motiverad nu!

Nellie 091119 Mitt allt
  • EmilieG
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-09 21:45:20 följande:
    Nu har jag beställt dukan diet boken och en receptbok. Tror mkt på denna livsstil och känner att jag vill vara ordentligt insatt innan jag kör igång. Så att jag verkligen går in för det denna gång!
    Nån som har boken?
    Känenr mig verkliogen motiverad nu!
    Var har du beställt boken och vad kostar den?
    Jag har varit inne på adlibris och bokus och där finns det 2 böcker
    (3 böcker om man räknar recept boken också)
    och jag kan inte förstå vilken som är "den rätta" eller bäst...
    Ena kostar ungefär 80 kr och är några fler sidor än den som kostar ca 160.
    Och när jag läser om dom står det ungefär samma sak, det är samma häftning av böckerna
    och framsidorna är näst intill identiska. Jag funderar också på att köpa,
    men förstår inte vilken av dom jag ska köpa i så fall...
    Sen funderar jag också på att köpa recept boken för att få lite tips och idéer på nya maträtter.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?