• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • XXX09

Hej alla!

Jag är inne på min dag 2 på attackfasen och änsålänge känns det väldigt bra. Känns jättekul att det finns ett forum med fler som håller på med samma diet, kan man stötta varandra när motivaionen tryter och matideérna sinar.
    Är det någon som har tränat på t ex gym eller liknande under attackperioden? Hur reagerade ni isåfall? Jag älskar att träna men är lite orolig hur kroppen reagerar i början utan kolisar i samband med träning? 

• Beatrissan
    XXX09 skrev 2011-01-10 14:12:56 följande:
    Hej alla!

Jag är inne på min dag 2 på attackfasen och änsålänge känns det väldigt bra. Känns jättekul att det finns ett forum med fler som håller på med samma diet, kan man stötta varandra när motivaionen tryter och matideérna sinar.
    Är det någon som har tränat på t ex gym eller liknande under attackperioden? Hur reagerade ni isåfall? Jag älskar att träna men är lite orolig hur kroppen reagerar i början utan kolisar i samband med träning? 
    He...
    Man ska inte träna under attackfasen, endast någon promenad är ok.. kroppen är tillräckligt pressad pga den snåla dieten.... under fas 2 är det nog bättre att träna, men tror inte man ska hårdträna utan bara motionera lite... kroppen orkar inte förmycket...

Jag la ner träningen helt nu och går endast promenader... tror inte kroppen klarar det.. iaf inte min....
  • Verkligen
    Beatrissan skrev 2011-01-11 00:28:37 följande:
    He...
    Man ska inte träna under attackfasen, endast någon promenad är ok.. kroppen är tillräckligt pressad pga den snåla dieten.... under fas 2 är det nog bättre att träna, men tror inte man ska hårdträna utan bara motionera lite... kroppen orkar inte förmycket...

Jag la ner träningen helt nu och går endast promenader... tror inte kroppen klarar det.. iaf inte min....
    Jag skulle inte heller orka träna. Jag blir yr och måste sätta mig ner bara jag bäddar sängen typ.. Har en crosstrainer som jag tänker köra 15 min/varannan dag när nästa fas börjar. Annars går jag promenader med hunden.
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Buffy26
    Verkligen skrev 2011-01-11 12:48:53 följande:
    Jag skulle inte heller orka träna. Jag blir yr och måste sätta mig ner bara jag bäddar sängen typ.. Har en crosstrainer som jag tänker köra 15 min/varannan dag när nästa fas börjar. Annars går jag promenader med hunden.
    hej men jag undrar allstå hur din dag ser ut, vad äter du frukost? lunch? middag?? intressant. så kanske jag oxå får motivatonen oxå:(
  • Verkligen
    Buffy26 skrev 2011-01-11 12:52:25 följande:
    hej men jag undrar allstå hur din dag ser ut, vad äter du frukost? lunch? middag?? intressant. så kanske jag oxå får motivatonen oxå:(
    Frukost: 1 dl yoghurt med 0.1% fett. 1 stort glas vatten
    Lunch: Oftast 1 kycklingfile tillsammans med lite sås gjord på lättcreme fraiche med nån krydda i. Vatten till det.
    Mellanmål: havrekliplättar och lite yoghurt, eller ett ägg och yoghurt.
    Middag: Antingen kyckling/kött eller så steker jag 2 ägg och äter med rökt kalkon och färsk persilja.

Det är en ganska typisk dag för mig då jag lätt snöar in på att äta samma sak dag ut och dag in nån vecka innan jag tröttnar och byter till andra rätter.

Dricker väldigt mycket vatten och så nån kopp te om dagen.
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • XXX09
    Beatrissan skrev 2011-01-11 00:28:37 följande:
    He...

Hej!
    Jag tänkte dock inte köra hårdträning, men att motionera på löpbandet & köra igenom kroppen lätt med styrkemaskinerna. Jag vill helst inte att de "få" muskler jag har ska brytas ner under denna dieten. Men tänker dock vänta med träning till nästa vecka :)

Tänkte tipsa om en god kall sås jag gjorde till dagens middag:
    Lätt cremefraice, rödlök, pressad lime, cayennepeppar samt salt & peppar!
    EmilieG skrev 2011-01-11 14:19:45 följande:
    Är det några fler som har köpt Dr Dukans böcker?
     Jag har inte köpt den än men funderar på att göra det, ska känna efter hur det känns efter attackfasen! Tänkte väga mig imorgon på dag 4 för och se hur det ser ut efter 3 dagar =)
  • Beatrissan

Vill inte sitta här o vicka fingret, men ifall att ni inte skulle veta....
    lätt creme freich är inte godkänt enligt Dr Dukan, sen gör alla som de vill ändå givetvis, men bara för att informera så innehåller den för mycket fett än godkänt.. eller är det nåt special-märke som jag inte hittat?? ...

• XXX09
    Beatrissan skrev 2011-01-11 21:55:44 följande:
    Vill inte sitta här o vicka fingret, men ifall att ni inte skulle veta....
    lätt creme freich är inte godkänt enligt Dr Dukan, sen gör alla som de vill ändå givetvis, men bara för att informera så innehåller den för mycket fett än godkänt.. eller är det nåt special-märke som jag inte hittat?? ...
    Haha! I know! Men jag tror faktiskt inte att det lilla som jag äter tar inte direkt ngn skada! Hade en stor creme fraiche hemma och det kändes väldigt onödigt att kasta bara för att :)
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?