• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • tussill
    ella72 skrev 2011-01-31 12:54:23 följande:
    Har nu kört 3 veckor och tappat hela 7 kg. Detta är det bästa jag har gjort. Mår så bra.
    Lite tips på hur mina dagar brukar se ut.

Frukost
    Naturell lätt youghurt 0,5% 2-3 dl med kanel på, Latte på minimjölk
    Ibland ett ägg 

Lunch & Middag
    Omelett med räkor och mini keso
    Kycklingfile
    Rökt lax
    Nötfärsbiffar
    Ungsbakad fisk av olika slag
    tonfisk
    Strimlad biff med kesoröra
    Eller ngt annat kött med keso blandat med örter eller rödlök och citron eller Tzatziki.

Är det protein och grönsaksdagar så gör jag antingen grönsaker i ugnen som champinjoner, paprika, lök, rödbetor, tomater, morötter eller en kall sallad med blandade grönsaker till.

Till mellanmål kör jag antingen lite Arlas miniyoughurt med fruktsmak blandat med en klick keso, keso med kanel, youghurt eller ett kokt ägg.

Detta har funkat hur bra som helst för mig

Nu fortsätter vi att kämpa på. Tänk vad snygga vi kommer vara till sommarenGlad
    Ja det ser jag fram emot!Flört Nu är det 7kg kvar för min del men det ska gå. Har hållt på städat och svättats så snart blir det affären. Extrapris på kycklingfilé här hemma 3 förp 700g 100kr, som hittat hihi
  • tussill

Mätt i magen efter köttfärsbiffar, tzatziki och såna där ompalumpas haha (oopsies)
    Tycker inte dom vart goda i sig men till biffarna vart det gott.
    Unnar mig rn proviva female just nu (jag folsyra och b12 brist sen förr) får inte låta vitamin värdena sjunka.
    Är så glad, vart uppringd om nytt arbete av 90 st andra sökande! Så nu håller jag tummarna för en personlig intervju! Och kommunen gick och förlängde mitt nuvarande arbete till mars, skulle ha slutat om tre veckor.
    Kanske äntligen lyckan ler mot mig! Nu är jag mer taggad inför dieten med

• Meddelande borttaget
  • bara lilla jag

hej alla!

Får jag fråga vad är dukan dieten? :D 

• tussill

Hej igen alla kämpar!
    Hur går det för er? Själv är jag inne på dag 9 idag och denna dag blir det kyckling och ägg för hela slanten!
    Väntar otåligt på posten för och se om mina nya glasögon är med, haha vilket roligt liv.
    ska strax iväg och jobba, ha det gott

• Meddelande borttaget
  • CHARLATAN

Nu är jag föräldraledig men kan inte låta bli att oroas lite över hur det ska gå till att komma tillbaka till verkligheten där man INTE kan kissa stup i kvarten. Hur är det för er andra, lugnar det ner sig efter ett tag? Vänjer kroppen sig någonsin vid tre liter vatten per dag??

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-01 20:50:32 följande:
    Hejsan, Hur går det för er idag?
    Dag 2 har varit bra faktiskt, varit grymt chokladsugen o godis sugen men har fått stålsätta mig o inte köpt eller ätit något alls! 
    Men gjorde frukost på havrekli idag och det gick faktiskt ner! saknar o ha i lite russin...får man äta det i nästa fas?
    Sen blev det en halv grillad kyckling, åt klart inte skinnet, med  yoghurt o dragon.
    Sen till kvällsmat blev det lövbiffar kryddade med peppar o lite chilli. Sås gjort av yoghurt, vitlök, peppar o lite citronsaft. O till det havrekliplättarna.

har kommit på att fan vad det går åt mycket ägg!!! hahaha 
    Oh vi började alltså samtidigt, vad kul att ha någon att "jämföra" med.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?