BVC-gruppen Lerum
Här hade jag tänkt att vi som är med i samma BVC-grupp i Lerum kunde bestämma promenadträffar och utbyta erfarenheter.
Varmt välkomna in i tråden, mammor
Här hade jag tänkt att vi som är med i samma BVC-grupp i Lerum kunde bestämma promenadträffar och utbyta erfarenheter.
Varmt välkomna in i tråden, mammor
Doppresent?
Hej, tänkte höra med er kloka mammor om ni har några bra tips på vad man ska önska sig till den lille i doppresent? Ni som döpt era små, fick ni nått extra bra? Annars, någon som har nått käckt tips?
//Sara som idag fick upp den sista biten tapet i köket (för er som hörde om hur det gick till att börja med ;))
Hejsan!
Vill bara meddela att jag och Selma ej kommer närvara på måndag, men hoppas vara med veckan därpå..Kram på er!/ Anna & Selma
Tack för tipsen! Bra med grejer till ett barnrum men för lille Frans del finns det ju inget sådant så han kanske ska önska sig nått som passar när han får ett, typ när han fyller 10
En lära-gå-vagn har jag dock meddelat fastern att han vill ha. Han och han, det är ju jag som vill det men det är väl alltid roligt och den kan han ju spara sen och ge till mina framtida barnbarn... jo men här planerar vi långsiktigt!
Tapeten blev jättebra. Den kan ju inte hjälpa om den som sen satte upp den inte var så himla skicklig på att göra just det. Men jag har i alla fall lärt mig nått till nästa gång, om inte annat att beräkna åtgång på tapet med mönsterpassning
När lister och allt är klart får det bli en fika hos oss igen!
Va säger vi inför måndagen? Är det någon som är sugen på att plocka upp staffetpinnen eller ska vi bara träffas och gå? Vi behöver ju inte avsluta med fika varje gång, eller vad säger ni?
Trevlig helg!
En promenad tar jag gärna hur som... Alltid skönt att röra på sig och snacka lite =)
Hej! Vi tar också gärna en promenad. Jag har inte så stor koll på bra promenadvägar eftersom vi inte har bott här så länge, men om någon har förslag på ställe att starta på så ska vi nog hitta ...
Jag hänger gärna också på ... om jag lyckas få ut barnvagnen ur bagaget. Bilen har nu hållit barnvagnen i gisslan i en hel vecka!!! Gör ett sista försök nu i helgen. På måndag ska verkstadsfolket få något att bita i
.
Har missat promenaden 3 gånger nu. Första gången somnade jag och lilleman (inte så smart men välbehövligt efter en tuff natt då hunden fått fnatt och irrat omkring i huset - han är pensionär och något senil till hans försvar).
Andra gången kom jag lite sent till Göfab men som den detektiv jag är lyckades jag hitta barnvagnsspår längs med Aspen och följde glatt och ivrigt dessa - tills de plötsligt tog slut. Så någon vidare detektiv var jag ju inte, men jag fick mig en lång promenad i det fina vädret iallafall. Mobilen då, ja den hade jag glömt ladda så jag hann och ringa ett samtal (till en svarare) sedan dog den. Smart!
Gång nr 3 (alltså i måndags) hade jag missat att det blivit inställt. Så glad i hågen var jag där på utsatt tid och faktiskt riktig stolt att jag lyckats med denna bedrift - men då fick jag inte upp den förbenade bagageluckan ... och jag tyckte det var lite mysko att ingen var där. Är det inte måndag idag var min första tanke...eller har vi redan gått över till sommartid??? Som tur var fick jag tag på Anna som lite försiktigt undrade vad jag gjorde där, haha. Ja jösses. Blir spännande att se hurvida jag och lilleman får sig en promenad på måndag 
Ha en underbar helg alla!
//Marielle & Melvin
Hej på er!
Jag hoppas ni alla har en riktigt fin helg :)
Här är det lite tomt nu när Tobias åkt iväg till Kina för att jobba i en vecka men jag har ju Aaron och vovven så det ska nog gå bra ändå.
Tyvärr kan vi inte ses på måndag eftersom Aarons farfar kommer på besök men förhoppningsvis kan vi veckan efter!
Ha det gott allihop!!
/Lisa & Aaron
Hej alla mammor!
Jag och Alvin kommer imorgon! Kul att ses igen=)
Ihelgen har vi haft besök av en kompis som kommer från sthlm, roligt att visa henne Gbg och Lerum. Vi var ute och åt middag i fredags och mathias var hemma med Alvin, gud så skönt det var att få äta middag ostört!
Men jag längtade allt hem efter några timmar=)
Som jag nämde tidigare så är ni välkomna hem till oss, om ni har bil eller kan samåka kanske...vi kan ju ta en fika bara eftersom det är svårt att hitta bra promenad ställen här med många vagnar. Kan ju se på det lite senare.
Ska vi säga aludden kl 13.00? Om ingen annan har ngt bra förslag?
Ses imorrn!
Louise
Hej!
LIten fråga bara; Aludden är det den där restaurangen vid Aspen nära tennishallen eller är det vid Göfabmöbler? Har för mig att det heter något liknande... Är som sagt inte så hemma i Lerum
.
Ses gärna kl 13 imorgon i vilket fall som helst. Har ingen bil imorgon, men tar gärna en promenad i alla fall.
/Jennie