BVC-gruppen Lerum
Här hade jag tänkt att vi som är med i samma BVC-grupp i Lerum kunde bestämma promenadträffar och utbyta erfarenheter.
Varmt välkomna in i tråden, mammor
Här hade jag tänkt att vi som är med i samma BVC-grupp i Lerum kunde bestämma promenadträffar och utbyta erfarenheter.
Varmt välkomna in i tråden, mammor
Hej hopp mammor och barn!
Trevligt med fika hos er Lollo. Dessvärre åker vi ju på semester imorgon så det är lika lite fikor för oss framöver som när jag jobbade. Tänkte bara passa på att önska alla en skön sommar!
Fransen har också fått sig ett par skor. Hans pappa köpte honom ett par Convers i USA. Säkert inte alls bra för fötterna (man ska väl ha Kavat eller Pax eller nått annat ordentligt) men de är så sjuuukt söta!
Kram Sara
Vi kan kl.12.00.
Sara, ha en jätteskön semester och hoppas att allt går bra med flyg, bil m.m.
/Ingrid
Hej alla!
Jag kommer inte idag . Har sträckt någon muskel bakom/nära nyckelbenet och det gör för jäkla ont.... Så jag får försöka vila upp mig hemma idag (hur lätt det nu blir med en vild liten Isac, hittills har det inte blivit mkt vila!). Ska försöka ta mig till något apotek/ICA och köpa lite Voltaren Gel så ska det nog ordna upp sig.
Gulligt med skor ja, hittade ett par ursöta skor på Zara, i Conversemodell och marint tema. De fanns tyvärr inte i kvar Isacs storlek dock.
Förresten - är det någon som vill hjälpa mig och prova två burkar Naturnes och svara på lite frågor? Mikael har blivit Buzzador och fick då hem ett gäng burkar. Isf så kan vi kanske mötas upp någonstans i Lerum alternativt att jag kommer förbi er och lämnar över maten .
Ha en fantastisk resa. Sara .
Kram från mig och Isac (som i skrivande stund drar ut en tidningsskriftshållare, aja baja!)
Här var det inte livat... Hur är det med er alla?
Oj, trodde jag missat mycket som inte varit här på ett tag .
Ni, om nu någon är här inne vill säga, är välkomna till Björsared nästa måndag eller tisdag (midsommarveckan alltså). Det ska bli regn på måndag har jag sett och då kan man ju kanske ta det på tisdag istället om vädret är bättre då men det är ju ett tag tills dess så allt kan ju hända. Hade varit trevligt med sol så barnen kan vara ute på gräsmattan och leka. Placerade Melvin i gräset härom veckan. Han klappade gräset fint som om det vore en katt haha. Sen satt han bara och tittade och tittade och tittade - en helt ny värld att utforska!!!
Hej!
Vi kommer gärna nästa mån/tis, beroende väder. Återkom när du har bestämt dag!
Ha det bra!
Louise&Alvin
Här har det varit rätt snorigt ett tag men nu börjar vi bli friska!
Det låter kul att få besöka Björsared. Som det ser ut nu har vi inga planer varken måndagen eller tisdagen så räkna med oss
Inte långt kvar nu Liselott, känns allt bra?! Såg bilderna från möhippan, verkar som det var en riktigt lyckad dag
Sara & Marius
Jag har börjat jobba så jag missar er fika :( Jag saknar att vara mammaledig litegrann måste jag säga!
Annars går det bra med bröllopsförberedelserna, bortsett från att serveringspersonalen dragit sig ur. Panik!
Om det är någon av er som vill eller känner någon som kan ställa upp, let me know! Står lite om det på min profil på Facebook.
Hur är det med er och bebisarna? De växer och utvecklas som tusan kan jag tro?
Det verkar som om det ska bli uppehåll på måndag, i alla fall efter lunch, så hoppas det stämmer.
Ni som kan är välkomna hit kl. 13. Björsaredsvägen 59A i Björsared.
Helen som anslöt sig till gruppen i slutet kommer även med hennes dotter Frida.
Vägbeskrivning från Lerum:
Kör mot Olofstorp (förbi Vattenpalatset).
Ni kommer köra igenom metropolen Olofstorp och till slut komma fram till Gråbovägen (väg 190). Då tar ni till vänster (mot Göteborg) och följer Gråbovägen 1-2 km. Ni kommer passera en bensinstation. Strax efter den och rödljusen ska ni svänga vänster vid Björsareds skola. Följ denna väg rakt upp (inkl. en sväng i en backe) tills vägen planar ut (ca 1 km). Då ska ni svänga vänster när detta är möjligt (en liten mindre väg). Sväng sedan höger vid ett grått hus. Vi bor i det gula huset bakom detta hus (uppe på berget). Är en gul carport nedanför där ni kan parkera).
Hör av er om ni inte hittar men det är inte så svårt. När man väl svänger av Gråbovägen är det bara att följa den nya vägen tills den inte längre stiger.
Varmt välkomna!
Grrrrrrrr Vi kan inte komma idag.... Daniel var tvungen att ha bilen idag
men jag fick låna mamma och pappas
Tyvärr insåg jag just nu att Daniel åkt iväg med barnstolen!! så här sitter vi i Lerum och lägtar till Björsared med en fin bil utan barnstol i.. Hoppas ni som kommer får mysigt och hoppas att jag och MArius får träffa er snart ändå..
Kram Sara & Marius
Hej alla, jag har helt glömt av att höra av mig, jag är mega mega förkyld, har varit sen i förra veckan...jag har glömt det mesta känns det som Hoppas vara på benen igen nästa vecka och kunna vara med...kram kram
Trevlig midsommar alla föräldrar och barn
Hejsan!
Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommarhelg trots att vädret inte varit det bästa. Jag har inte hört av mig här på ett tag då vi varit i Norrland på lite semester (utan internet). Jag förstår av tråden att det varit lite tunt med måndagsträffar det sista. Det blir väl så när folk börjar jobba och när semestrarna hägrar. Jag tycker iaf att det vore kul om vi i gruppen inte tappar kontakten helt (alltså de som vill). Om inte förr så vore det kul med en "återträff" med de små lite längre fram och så får vi inte glömma bort afterwork som vi pratat om.
Ha det gott tills vi ses!
/Ingrid och Ossian
PS. Om vi kan så går vi gärna på promenad och fikar även under sommaren.....
Jag tycker absolut att vi ska ses i slutet av sommaren åtminstone! Typ i mitten/slutet av augusti. Isac måste ju få träffa sina kompisar och se hur mycket de har växt och sådär
De flesta av er börjar jobba till hösten förmodar jag?
Hej.
Jag och Marius tänkte ta oss en promenad ner till Lindex i morgon. Vi ger oss av vid 10.30 tiden. Är det någon som är sugen på att gå med kan vi mötas upp på torget i Lerum :)
Klart att vi inte skall tappa kontakten, vill gärna fortsätta ses lite då och då även fast det kommer semestrar jobb och annat. Har inte glömt vår AW Ingrid :)
Sara & Marius
Hejsan alla! Jag kollar in här med jämna mellanrum för att uppdatera mig, men som det nu under sommaren kommer jag och lilla familjen flacka fram och tillbaka mellan Lerum och landstället på tjörn, så vi kommer nog inte vara med så mkt...men som sagt, kollar in ibland om det skulle passa att haka på! Önskar alla en underbar sommar/ semester ...stor kram från oss. Lätt att hålla koll på varandra på FB också, I like!
Anna, vi har båt på Orust och brukar cirkulera runt Tjörn och intilliggande vatten så vem vet, vi kanske syns. Ska hålla utkik. Melvin har fått en liten flytväst nu så nästa vecka när pappsen har semester blir det förmodligen premiär
Trevlig sommar alla! Hoppas vi ses till hösten!
Tack så jättemycket för kortet som vi fick på vår bröllopsdag! Vi hade en helt fantastisk dag som dessvärre gick väldigt fort.
Kram från herr och fru Pozzi
Hej allihopa!
Vi är några stycken som har pratat om att träffas snart på FB. Alltså träffas IRL inte på FB Kanske blir det något innan mitt datum nedan men i alla fall:
Alla är hjärtligt välkomna på gung-fest hemma hos mig den 27 augusti (lördag) på eftermiddagen. Runt klockan 14-15 tänkte jag mig. Jag räknar med att vi är ute så vi håller tummarna för bra väder. Jag fixar fika till mammor och ev. pappor samt lite mellanmål till barnen (läs fruktstund! :))
Mitt förslag är sedan att vi har ett litet presentbyte i stil med julklappsbyte? Alla barnen fyller ju ett snart (Marre är väl först ut redan nästa vecka!) och för den som vill så kan man väl ta med en liten present som passar en ettåring för typ 50 kr. Vill man inte vara med så låter man bara bli, helt enkelt.
För er som inte vet vart vi bor så är det Lagman Lumbers v. 1 som gäller. De röda tegelradhusen precis bakom Vattenpalatset. Kommer ni med bil så finns det ett par parkeringar på vår gata men säkrast kan nog vara att hitta en parkering vid Vattenpalatset eller Torpskolan.
Välkomna!
Kram Sara