• MARIAM71

Min dotter 14-åring "ligger runt"

Min 14-åriga dotter träffade för ungefär ett år sedan en kille (hon var då 13 och han var 17). De blev tillsammans och när vi väl fick reda på det berättade vår dotter även att de hade sex vilket förvånade oss båda pga hennes unga ålder. Vi pratade igenom saken men hon verkade väldigt säker på vad hon ville och vi tyckte att det kändes ok. Men det tog slut ganska fort, efter tre månader ungefär.

Nu, nio månader senare har hon haft över tio killar (!) som oftast är mycket äldre än henne själv. Igår tog det slut igen, valde då att ta mig i kragen och faktiskt lägga mig i hennes sexliv. Frågade rakt ut om hon hade haft sex med alla och hon svarade ogenerat " Öh, ja?" (som om jag vore dum i huvudet ungefär). När jag förklarade för henne att hon skulle få en "stämpel" bland vännerna om det fortsatte såhär blev hon arg och gick in på sitt rum. Min dotter är alltså 14 år och har haft sex med ca 15 killar, det oroar mig enormt mycket...

Så frågan är nu, VAD SKA JAG GÖRA?!

• Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"
  • KlasKristian

Utegångsförbud? Hon verkar ju vara en värsta sortens bekräftelsejunkiefjortis :/

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • MARIAM71

Jo men kan inte ge henne utegångsförbud livet ut, tror inte att det skulle lösa problemet på något sätt heller för den delen, tyvärr :/

• sosso98

Oftast när unga tjejer byter partner åt höger och vänster brukar det vara ett tecken på att få bekräftelse. Jag rekommenderar att ni går och pratar med någon om detta problemet. Ni måste sätta ner foten nu annars kan det bli 100 gånger värre. Hoppas det läser sig Ts och sök hjälp det finns folk som jobbar med detta dagligen

• Zirkon

är nog inte mycket du kan göra åt saken, försök iaf se till så hon använder kondom osv! Obestämd

lycka till!

• KlasKristian
    Zirkon skrev 2010-12-18 01:25:08 följande:
    är nog inte mycket du kan göra åt saken, försök iaf se till så hon använder kondom osv! Obestämd

lycka till!
    Javisst, låt henne hållas bara. Det blir nog bra.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • sosso98

Det finns mycket man kan göra. Ni får inte glömma att hon bara är 14 år

• Carlosmami

Tror inte utegångsförbud löser detta direkt, vill hon ha sex så kmr hon ha det. (och hon går ju i skolan väl?)

Ta henne med en psykolog, där ni TRE kan prata, eller ring till kommunens ungdomsmottagning och berätta så kan du "lura" dit henne någon gång, berätta för henne att detta gör dig ledsen, att hon måste ha respekt för hennes kropp, att det INTE ÄR FEL ATT HA SEX men att man måste ha en personlig gräns.
    Finns mycket man kan prata om och tror ni behöver prata om, vet du inte hur du ska hantera det så kontakta ungdomsmottagningen dem är väldigt duktiga på detta.

Hoppas det blir bättre, hon försöker bara hitta sig själv! Jag var väldigt flörtig som tonåring (är ifs 18 nu) men har "bara" haft sex med 3 personer..

pojkvännar fick inte sova över hos mig och absolut inte jag hos honom, om vi skulle umgås så gick det jättebra, hemma hos mig på dagtid, vara ute fre-lör till sent för att det är helt? Nej absolut inte som 14 åring, det är fre-lör som är farligast då skulle jag vara hemma (Tacka Gud för det ,vet inte vad jag hade gjort ute.. vad gör en 14 åring ute kl 12 på natten en fre kväll?)

UMGÄNGEE..!!! Hennes umgänge är väldigt viktigt, nästan allt när dem är tonåringar,, har de fel umgänge kan det sluta rätt illa. Skönt att ha kontakt med hennes vänners föräldrar.. så de inte kan lura en lika lätt . "jag sover hos emma..." men sedan sov hos en kille. Det skulle hon aldrig göra om du och emmas mamma hade kontakt :)

• HäxanSurtant3

väl bara hota med att hon inte är byxmyndig och att du kommer att amäla samtliga äldre killar hon har sex med för sex med minderårig.= rättslig på följd.

Jag hade blivit mkt arg om min 14-åring hållt på så. Barn-psykologen nästa !

Sedan utegångsförbud ja.

Man kan inte låta en 14-åring hålla på så! Hur har du accepterat detta hittills???

Man får väl lära sina barn att man väntar med sex tills man blir lite äldre! en 14 åring är inte mogen nog för att ha sex.

Du är förälder och avsvarig för din 14 årings väl och ve. Hon r en förvirrad tonåring som inte ens är byxmyndig och inte hller myndig. Det är ditt ansvar reda upp detta beteende din dotter har och söka lämplig hjälp.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    Carlosmami skrev 2010-12-18 01:48:44 följande:
    Tror inte utegångsförbud löser detta direkt, vill hon ha sex så kmr hon ha det. (och hon går ju i skolan väl?)

Ta henne med en psykolog, där ni TRE kan prata, eller ring till kommunens ungdomsmottagning och berätta så kan du "lura" dit henne någon gång, berätta för henne att detta gör dig ledsen, att hon måste ha respekt för hennes kropp, att det INTE ÄR FEL ATT HA SEX men att man måste ha en personlig gräns.
    Finns mycket man kan prata om och tror ni behöver prata om, vet du inte hur du ska hantera det så kontakta ungdomsmottagningen dem är väldigt duktiga på detta.

Hoppas det blir bättre, hon försöker bara hitta sig själv! Jag var väldigt flörtig som tonåring (är ifs 18 nu) men har "bara" haft sex med 3 personer..

pojkvännar fick inte sova över hos mig och absolut inte jag hos honom, om vi skulle umgås så gick det jättebra, hemma hos mig på dagtid, vara ute fre-lör till sent för att det är helt? Nej absolut inte som 14 åring, det är fre-lör som är farligast då skulle jag vara hemma (Tacka Gud för det ,vet inte vad jag hade gjort ute.. vad gör en 14 åring ute kl 12 på natten en fre kväll?)

UMGÄNGEE..!!! Hennes umgänge är väldigt viktigt, nästan allt när dem är tonåringar,, har de fel umgänge kan det sluta rätt illa. Skönt att ha kontakt med hennes vänners föräldrar.. så de inte kan lura en lika lätt . "jag sover hos emma..." men sedan sov hos en kille. Det skulle hon aldrig göra om du och emmas mamma hade kontakt :)
    jag förbud mot "att sova över" tycker jag var mkt bra!
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • MrC

Hon söker bekräftelse av lite äldre pojkar. Hur är kontakten mellan pappan och dottern? Där tror jag problemet ligger.

*Bättre kontakt mellan dotter och pappa
    *Skräm henne med könssjukdomar, HIV och aids. Utbilda henne!

Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"