• MARIAM71

Min dotter 14-åring "ligger runt"

Min 14-åriga dotter träffade för ungefär ett år sedan en kille (hon var då 13 och han var 17). De blev tillsammans och när vi väl fick reda på det berättade vår dotter även att de hade sex vilket förvånade oss båda pga hennes unga ålder. Vi pratade igenom saken men hon verkade väldigt säker på vad hon ville och vi tyckte att det kändes ok. Men det tog slut ganska fort, efter tre månader ungefär.

Nu, nio månader senare har hon haft över tio killar (!) som oftast är mycket äldre än henne själv. Igår tog det slut igen, valde då att ta mig i kragen och faktiskt lägga mig i hennes sexliv. Frågade rakt ut om hon hade haft sex med alla och hon svarade ogenerat " Öh, ja?" (som om jag vore dum i huvudet ungefär). När jag förklarade för henne att hon skulle få en "stämpel" bland vännerna om det fortsatte såhär blev hon arg och gick in på sitt rum. Min dotter är alltså 14 år och har haft sex med ca 15 killar, det oroar mig enormt mycket...

Så frågan är nu, VAD SKA JAG GÖRA?!

• Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"
  • Lingonflickan

Läs båda två boken 14 år till salu av Caroline Engvall, tror den finns som billig pocket oxå

Bara döda fiskar flyter medströms
  • Kramig

Hiv test är det något som ni kollat.

Vet ej vad som är värre slappa föräldrar som inte bryr sig. NI BORDE STOPPAT REDAN VID FÖRSTA KILLEN. Eller ett barn som är barn och förstår ej vad hon gör med sitt liv.

• Lussekatten87

Heregud vad tiderna förändras! Är det verkligen så att de flesta 14 åringar haft sex?
    Hjälp!

• Lingonflickan
    Lussekatten87 skrev 2010-12-18 21:06:41 följande:
    Heregud vad tiderna förändras! Är det verkligen så att de flesta 14 åringar haft sex?
    Hjälp!
    Riktigt skrämmande.
  • Cocco

Du ska berätta för henne att så länge hon skyddar sig mot sjukdomar får hon ha sex så ofta och så mycket hon vill. För det har inte du med att göra!

• Lingonflickan
    Cocco skrev 2010-12-18 22:09:01 följande:
    Du ska berätta för henne att så länge hon skyddar sig mot sjukdomar får hon ha sex så ofta och så mycket hon vill. För det har inte du med att göra!
    Flickan är 14 år så det har hon visst med att göra. Hon får inte ha sex hur ofta och mycket hon vill.
  • Plutteli
    Lingonflickan skrev 2010-12-18 22:15:40 följande:
    Flickan är 14 år så det har hon visst med att göra. Hon får inte ha sex hur ofta och mycket hon vill.
    Varför skulle hon inte få det? Det hennes kropp, hon får ju tom göra abort utan att tala om det för föräldrarna!
  • Plutteli

För att svara på TS: Finns inte mycket du kan göra. Försök prata med henne, se till att hon iaf har p-piller eller ännu hellre p-stav och försök om möjligt utröna om det finns någon bakomliggande orsak till hennes beteende. Om inte, ja då är det bara att låta henne hållas!

• Carlosmami
    Plutteli skrev 2010-12-18 23:26:25 följande:
    För att svara på TS: Finns inte mycket du kan göra. Försök prata med henne, se till att hon iaf har p-piller eller ännu hellre p-stav och försök om möjligt utröna om det finns någon bakomliggande orsak till hennes beteende. Om inte, ja då är det bara att låta henne hållas!
    Det finns massor TS kan göra, barn uppfostras inte själva.. förstår mig inte på dessa föräldrar som släpper ut sina tonåringar bara för "men hon sa, hon ville, hon gjorde". Föräldrarna sätter reglerna, barnen ska lära sig å följa dem!

Lär de sig inte å följa reglerna hemma, kmr de inte göra det i skolan, på jobbet osv. Hemma är no. 1, struntar man redan där så är det mycket möjligt att barnet struntar i att respektera andra och andra regler på andra ställen.
  • I have a kid
    Tekaka skrev 2010-12-18 14:26:29 följande:
    Mm, det har ju gått så långt ja. En ungdom som har blivit sedd och fått bekräftelse hemma söker inte bekräftelse hos killar på det sättet. De är trygga i sig själva.

Sorgligt är det.
    ja det kan du ha rätt  i !

Min syster har blivit utnytjad av våran styvpappa då hon var ett barn. I början då hon var typ 13-14 så gick hon
    Först  klädd i stora tröjor, visade typ ingen kropp, sen efter hon börjat hänga med killar, så går hon runt i 
     sånna shorts som är till för 6 åringar (  visar typ hela skinkorna) sen uringade tajta toppar. TOTAL förändring på hennes klädstil /sett att vara på bara 1 halv år.

jag trode dom som varit utnytjade inte skulle gå klädd så ! ACK så fel jag hade
Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"