• MARIAM71

Min dotter 14-åring "ligger runt"

Min 14-åriga dotter träffade för ungefär ett år sedan en kille (hon var då 13 och han var 17). De blev tillsammans och när vi väl fick reda på det berättade vår dotter även att de hade sex vilket förvånade oss båda pga hennes unga ålder. Vi pratade igenom saken men hon verkade väldigt säker på vad hon ville och vi tyckte att det kändes ok. Men det tog slut ganska fort, efter tre månader ungefär.

Nu, nio månader senare har hon haft över tio killar (!) som oftast är mycket äldre än henne själv. Igår tog det slut igen, valde då att ta mig i kragen och faktiskt lägga mig i hennes sexliv. Frågade rakt ut om hon hade haft sex med alla och hon svarade ogenerat " Öh, ja?" (som om jag vore dum i huvudet ungefär). När jag förklarade för henne att hon skulle få en "stämpel" bland vännerna om det fortsatte såhär blev hon arg och gick in på sitt rum. Min dotter är alltså 14 år och har haft sex med ca 15 killar, det oroar mig enormt mycket...

Så frågan är nu, VAD SKA JAG GÖRA?!

• Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"
  • skelett
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 09:17:47 följande:
    14-åringar ska inte bete sig som slampor, det är bra att TS försöker komma till rätta med problemet.
    Kamma till dig. Vilka ord du använder, du framstår som lovligt korkad. Frigid månne?

TS, prata med henne, se till att hon har ordentligt skydd. Hon kanske är kåt och vill ligga? Vad är faran med det?
  • Lingonflickan
    skelett skrev 2010-12-19 20:45:49 följande:
    Kamma till dig. Vilka ord du använder, du framstår som lovligt korkad. Frigid månne?

TS, prata med henne, se till att hon har ordentligt skydd. Hon kanske är kåt och vill ligga? Vad är faran med det?
    Vad är faran? Hon är MINDERÅRIG!

För övrigt är jag ytterst välkammad och intelligent. Men jag vågar gå mot strömmen.
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Plutteli
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 20:42:06 följande:
    Jag tycker det är lösaktigt att ligga runt , ja.
    Som sagt, det är ju en fantastisk syn att ge sitt barn att kvinnans värde ligger i hur många hon har haft sex med eller ej. Personligen kommer jag lära min dotter att alla är lika värda oavsett och att hon inte blir en sämre människa eller mindre värd om hon har sex med många personer. Men alla är vi ju olika i vårat föräldraskap...
  • skelett
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 20:49:39 följande:
    Vad är faran? Hon är MINDERÅRIG!

För övrigt är jag ytterst välkammad och intelligent. Men jag vågar gå mot strömmen.
    Vågar gå mot strömmen, tillåta mig att skratta. Du är exakt lika hysterisk som alla andra pingstvänner/religiösa.
  • Lingonflickan
    Plutteli skrev 2010-12-19 20:50:15 följande:
    Som sagt, det är ju en fantastisk syn att ge sitt barn att kvinnans värde ligger i hur många hon har haft sex med eller ej. Personligen kommer jag lära min dotter att alla är lika värda oavsett och att hon inte blir en sämre människa eller mindre värd om hon har sex med många personer. Men alla är vi ju olika i vårat föräldraskap...
    Det handlar ytterst om vad för värderingar och egenskaper vi vill föra vidare till våra barn.
  • Lingonflickan
    skelett skrev 2010-12-19 20:52:13 följande:
    Vågar gå mot strömmen, tillåta mig att skratta. Du är exakt lika hysterisk som alla andra pingstvänner/religiösa.
    Skratta du, det bekommer mig inte det minsta.
  • skelett
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 20:54:05 följande:
    Skratta du, det bekommer mig inte det minsta.
    Nej det blir väl din stackars dotters huvudvärk, snacka om att bädda för skuld och skam. Men ni gillar väl sånt.
  • Gentleman

Få henne på piller åtminstone, du vill inte ha en 14 årig gravid dotter.

• Pellinell
    skelett skrev 2010-12-19 20:45:49 följande:

??? Hon är 14 år. FJORTON. Detta var ett av de dummaste inlägg jag läst på FL och då har jag ändå läst en hel del dumt härinne, vill jag lova. 

TS: be om hjälp. Skolsyster, en lärare, BUP, en älskad moster, en kamrats mamma eller pappa, en omtyckt farbror - kanske finns det någon som kan hjälpa dig att prata med dottern. Hon har naturligtvis dålig självkänsla och tror att den kan stärkas så här. Hon behöver trygga vuxna omkring sig som kan prata med henne och kan visa rätt väg. Tycker synd om henne och dig och hoppas ni hittar hjälp snart. Stå på dig!
  • Lingonflickan
    skelett skrev 2010-12-19 20:54:57 följande:
    Nej det blir väl din stackars dotters huvudvärk, snacka om att bädda för skuld och skam. Men ni gillar väl sånt.
    "Ni"???

Nej jag hoppas fostra min dotter till så pass hög självrespekt att hon inte kommer missbruka sin kropp hur som helst och oavsett kommer jag alltid älska henne. Man behöver inte tycka om allt någon gör för att älska dem.
Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"