• MARIAM71

Min dotter 14-åring "ligger runt"

Min 14-åriga dotter träffade för ungefär ett år sedan en kille (hon var då 13 och han var 17). De blev tillsammans och när vi väl fick reda på det berättade vår dotter även att de hade sex vilket förvånade oss båda pga hennes unga ålder. Vi pratade igenom saken men hon verkade väldigt säker på vad hon ville och vi tyckte att det kändes ok. Men det tog slut ganska fort, efter tre månader ungefär.

Nu, nio månader senare har hon haft över tio killar (!) som oftast är mycket äldre än henne själv. Igår tog det slut igen, valde då att ta mig i kragen och faktiskt lägga mig i hennes sexliv. Frågade rakt ut om hon hade haft sex med alla och hon svarade ogenerat " Öh, ja?" (som om jag vore dum i huvudet ungefär). När jag förklarade för henne att hon skulle få en "stämpel" bland vännerna om det fortsatte såhär blev hon arg och gick in på sitt rum. Min dotter är alltså 14 år och har haft sex med ca 15 killar, det oroar mig enormt mycket...

Så frågan är nu, VAD SKA JAG GÖRA?!

• Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"
  • I have a kid
    I have a kid skrev 2010-12-19 02:19:10 följande:
    ja det kan du ha rätt  i !

Min syster har blivit utnytjad av våran styvpappa då hon var ett barn. I början då hon var typ 13-14 så gick hon
    Först  klädd i stora tröjor, visade typ ingen kropp, sen efter hon börjat hänga med killar, så går hon runt i 
     sånna shorts som är till för 6 åringar (  visar typ hela skinkorna) sen uringade tajta toppar. TOTAL förändring på hennes klädstil /sett att vara på bara 1 halv år.

jag trode dom som varit utnytjade inte skulle gå klädd så ! ACK så fel jag hade
    ```Föredetta styvpappa``
  • Plutteli
    Carlosmami skrev 2010-12-19 02:11:06 följande:
    Det finns massor TS kan göra, barn uppfostras inte själva.. förstår mig inte på dessa föräldrar som släpper ut sina tonåringar bara för "men hon sa, hon ville, hon gjorde". Föräldrarna sätter reglerna, barnen ska lära sig å följa dem!

Lär de sig inte å följa reglerna hemma, kmr de inte göra det i skolan, på jobbet osv. Hemma är no. 1, struntar man redan där så är det mycket möjligt att barnet struntar i att respektera andra och andra regler på andra ställen.
    Ah just jag har glömt, bara man är förälder och barnet under 18 är det heeelt ok med olaga frihetsberövande!
  • Lingonflickan
    Plutteli skrev 2010-12-18 23:25:16 följande:
    Varför skulle hon inte få det? Det hennes kropp, hon får ju tom göra abort utan att tala om det för föräldrarna!
    För att hon bara är 14 r!
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Lingonflickan

14-åringar ska inte bete sig som slampor, det är bra att TS försöker komma till rätta med problemet.

Bara döda fiskar flyter medströms
  • seejtaan
    MARIAM71 skrev 2010-12-18 01:08:31 följande:
    Min 14-åriga dotter träffade för ungefär ett år sedan en kille (hon var då 13 och han var 17). De blev tillsammans och när vi väl fick reda på det berättade vår dotter även att de hade sex vilket förvånade oss båda pga hennes unga ålder. Vi pratade igenom saken men hon verkade väldigt säker på vad hon ville och vi tyckte att det kändes ok. Men det tog slut ganska fort, efter tre månader ungefär.

Nu, nio månader senare har hon haft över tio killar (!) som oftast är mycket äldre än henne själv. Igår tog det slut igen, valde då att ta mig i kragen och faktiskt lägga mig i hennes sexliv. Frågade rakt ut om hon hade haft sex med alla och hon svarade ogenerat " Öh, ja?" (som om jag vore dum i huvudet ungefär). När jag förklarade för henne att hon skulle få en "stämpel" bland vännerna om det fortsatte såhär blev hon arg och gick in på sitt rum. Min dotter är alltså 14 år och har haft sex med ca 15 killar, det oroar mig enormt mycket...

Så frågan är nu, VAD SKA JAG GÖRA?!
    hon mår säkert bättre av att du mamma kallar henne slampa! :(
  • woopie

Vart har föräldrarskapet tagit vägen??

Jag blir livrädd när jag läser vissa inlägg.

klart som fan att det inte är olaga frihetsberövande att tvinga sin 14-åring att komma hem direkt efter skolan och sen stanna på sitt rum.

Om inte du som förälder sätter tydliga gränser och bygger upp ett tryggt regelverk runt ditt barn. Ett regelverk med tydliga konsekvenser. Hur ska då ditt barn någonsin lära sig vad som är rätt och fel och vad som är farligt och ofarligt?

Det blir inte roligare än vad man gör det till!!
  • woopie

Sen det absolut viktigaste: KOMMUNIKATION!

prata, förklara, prata, förklara osv...

• linahelena

tonåringar ligger runt, som förälder har du ingenting att säga till om hennes sexliv förutom å möjligtvis se till så hon äter p-piller å inte blir gravid.

• woopie
    linahelena skrev 2010-12-19 09:52:05 följande:
    tonåringar ligger runt, som förälder har du ingenting att säga till om hennes sexliv förutom å möjligtvis se till så hon äter p-piller å inte blir gravid.
    Skitsnack!
  • woopie

Som förälder är det ditt JOBB att prata med din tonåring få förklara varför men inte ska "ligga runt" Vilka konsekvenser det kan ge och göra allt i din makt för att få ditt barn att sluta!

Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"