• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • DaniellaG

Har ni någon koll på hur många som drabbas av att fostret dör i magen tidigt, och sen ligger kvar i några veckor? Typ om det händer var och varannan som får missfall, eller att det är mycket ovanligt?

• MuM2girls

Angående vagnar funderar vi på att köpa syskonvagn då, kanske en Carena Doubel Swing.

• skomakarfrun
    DaniellaG skrev 2011-01-27 18:40:27 följande:
    Har ni någon koll på hur många som drabbas av att fostret dör i magen tidigt, och sen ligger kvar i några veckor? Typ om det händer var och varannan som får missfall, eller att det är mycket ovanligt?
    det undrar jag också, är inte alls orolig för missfall, däremot missed abortion som det kallas det du undrar över.
    Jag frågade min BM men hon sa att det var väldigt ovanligt, men det verkar ju inte så om man kollar runt lite här på FL. Här verkar var och varannan varit med om det.

Usch att gå och må så här dåligt och så är ändå barnet dött, skulle inte vara roligt alls, eller i värsta fall, upptäcka på RUL i v 17 att det är dött och varit det ett tag...

Jag funderar på att lura till mig ett VUL efter v 12 så att jag ser att det ens finns ett barn i magen...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • DaniellaG

Ja man vill ju vara säker!! Men om det inte händer så många som hon sa så är det nog ingen fara.

• skomakarfrun
    DaniellaG skrev 2011-01-27 19:04:51 följande:
    Ja man vill ju vara säker!! Men om det inte händer så många som hon sa så är det nog ingen fara.
    nä men jag vill gärna se siffror på det, inte bara att oron avfärdas, det hjälper inte mig. Jag ska fråga om det igen nästa gång jag går dit och be henne ta fram siffror på det...
  • She is Me

Man får ju tänka på att FL är allting förstorat x 10 jag vet ingen i min umgänges krets som varit med om MA men många som haft missfall... Händer det så händer det av en anledning. Försök slappna av lite,man är ju gravid så kort tid av sitt liv, så passa på att njuta!

• MuM2girls

Gud jag håller på att gå åt, Mår så illa hela tiden, knappt ätit något på hela degen, så trött att jag skulle kunna somna på 1 minut om jag lägger mig ner. Och nu ska jag jobba fre, lör och söndag hur the fu*k ska det gå, BLÄ!!!!!! Sämsta dagen någonsin:( v8+4 idag!!

• Renni
    Det där med vagn alltså.... Vilken djungel...

Vår dotter kommer vara 22 månader när lillebror/lillasyster kommer. Jag funderar på om vi ska köpa en syskonvagn, för hon kommer ju absolut inte orka gå en promenad när hon inte ens är 2 år... vet inte om ståbräda skulle funka heller? Någon som vet en bra syskonvagn?
    Nu har vi en emmaljunga citycross.... Vi har varit nöjda med den.. Stadig & enkel.
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-01-27 19:21:20 följande:
    Det där med vagn alltså.... Vilken djungel...

Vår dotter kommer vara 22 månader när lillebror/lillasyster kommer. Jag funderar på om vi ska köpa en syskonvagn, för hon kommer ju absolut inte orka gå en promenad när hon inte ens är 2 år... vet inte om ståbräda skulle funka heller? Någon som vet en bra syskonvagn?
    Nu har vi en emmaljunga citycross.... Vi har varit nöjda med den.. Stadig & enkel.
    Vi har som jag skrev tidigare en Baby travel. Den är vi mycket nöjda med och dottern som snart fyller 4 åker fortfarande i den.

Varning, låt bli att läsa om du tror dig bli upprörd

Angående MA. Alltså, anledningen till att MA blivit mer på tapeten är ju just det att fler gör tidiga VUL. Då upptäcks fler MA innan de hunnit stötas ut av kroppen. I senare forskning verkar det som att fostret nästan aldrig stöts ut direkt, däremot kan det ju gå betydligt snabbare än flera veckor(typ några dagar). Hade man inte gjort det där VUL:et i låt säga v 8 och sen fick själva blödningen v 9 så hade man kallat det MF eftersom man då inte hade vetat att fostret dött i kanske v 7. Däremot verkar de inte så vanligt att det tar många veckor så, speciellt inte så lång tid som någon här i tråden varit med om (var det 8 v?).

Vill inte göra någon nervös men MA räknas nog in i samma statetsik som MF då det i stort sett är samma sak.

Själv gjorde jag ju ett VUL av exakt samma anledning. Ville inte gå och tro att allt var bra om inte så var fallet.

Ursh
  • skomakarfrun
    Flisan79 skrev 2011-01-27 19:40:13 följande:
    Vi har som jag skrev tidigare en Baby travel. Den är vi mycket nöjda med och dottern som snart fyller 4 åker fortfarande i den.

Varning, låt bli att läsa om du tror dig bli upprörd

Angående MA. Alltså, anledningen till att MA blivit mer på tapeten är ju just det att fler gör tidiga VUL. Då upptäcks fler MA innan de hunnit stötas ut av kroppen. I senare forskning verkar det som att fostret nästan aldrig stöts ut direkt, däremot kan det ju gå betydligt snabbare än flera veckor(typ några dagar). Hade man inte gjort det där VUL:et i låt säga v 8 och sen fick själva blödningen v 9 så hade man kallat det MF eftersom man då inte hade vetat att fostret dött i kanske v 7. Däremot verkar de inte så vanligt att det tar många veckor så, speciellt inte så lång tid som någon här i tråden varit med om (var det 8 v?).

Vill inte göra någon nervös men MA räknas nog in i samma statetsik som MF då det i stort sett är samma sak.

Själv gjorde jag ju ett VUL av exakt samma anledning. Ville inte gå och tro att allt var bra om inte så var fallet.

Ursh
    okej, det förklarar saken, jag ska sluta oroa mig för MA, ska sluta oroa mig helt, synd bara att det är så svårt..

försöker intala mig att om jag oroar mig för allt detta nu hur kommer det då bli när barnet väl är ute, jag kommer oroa ihjäl mig. Dags att lära sig koppla av och njuta av stunden...
Svar på tråden BF september 2011