• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • b93

känns otroligt konstigt att skriva här, men jag har bf den 12 september.. :)

Är det någon här inne som vet hur man räknar graviditetsveckor? Om jag räknar själv, så är jag i v 7+3, från sista mensens första dag. Men om jag kollar på internet så står det att jag är i v 8? jag fattar inte, är jag i v 7 eller är jag i v 8? :p hjälp mig någon!

• Nonkan82
    b93 skrev 2011-01-27 22:46:50 följande:

Är det någon här inne som vet hur man räknar graviditetsveckor? Om jag räknar själv, så är jag i v 7+3, från sista mensens första dag. Men om jag kollar på internet så står det att jag är i v 8? jag fattar inte, är jag i v 7 eller är jag i v 8? :p hjälp mig någon!
    Du är i vecka 8 :)
  • Nonkan82

Du kan ju skriva in datum för senaste mens i graviditetsuträknaren här på familjeliv så står det vilken vecka du är i.
  • b93

okej.. :) har ni börjar berätta för alla andra att ni är gravida? :P om inte, när hade ni tänkt? :)

• Hannabus

Idag lämnade min kille mig för att han är deprimerad o inte orkar med ett normalt liv som det hette :) underbart...

• Flisan79

Nasj:

T-banan funkar fint, buss har jag inte enns försökt. Har ju just en kombi så jag kör mest. Vagnen blir dock väldigt lien ihopfälld så jag vet inte om den kanske går in i en cupe. I vår bil (v 70n) så får den platts plus liggdelen brevid. Tror den tar lika mycket utrymme som vår brio happy.

Enda nackdelen jag hittat är att den inte fungerar i rulltrappor. Den är smal nog men klarar inte vikten av två barn på två hjul om du förstår vad jag menar.

• höstenflickan

Jag och min kille väntar vårt första barn i september.
    Den 28:e enligt sista mensen.

• SannaM

Puh, nu ska jag skriva en rad här. Jobbet och illamåendet tar halvt död på mig, mår verkligen illa HELA tiden. Så äter jag något litet, och så fort jag tuggat klart är det tillbaka. Har haft utvecklingssamtal med 14 elever och deras föräldrar i veckan, i onsdags hade jag fem samtal i rad... sen somnade jag kl 8. Eller ja, först somnade jag på t-banan, och sen stupade jag i säng när jag kom hem...

Igår inskrivning på MVC, Mama Mia Söder och i korridoren mötte vi ett par gamla vänner till min sambo - och se där, BF samma vecka!!! Coolt, alltså!

Vagn har vi inte börjat fundera på. Tror att jag vill vänta tills magen börjar synas på riktigt innan jag funderar på babyprylar, vagnar och kläder och sånt...

• SannaM

7+3 betyder att du är i vecka 8! Du är alltså inne i den åttonde veckan, i och med att du gått mer än 7 veckor. Hänger du med?
  • givinglife

Här räknar barnmorskorna dig som v7 tills du är 7 fulla veckor (7+6) och då går in i v 8.

Väldigt förvirrande första graviditeten då barnmorskan hela tiden sa en vecka tidigare än mig... Jag tänker som de räknar på nätet, alltså v7+2 är i v8...
Svar på tråden BF september 2011