• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lyckligt gift

Våran tjej kommer vara nästan 3 år (2 år och 10 månader) och vi tänkte att vi kanske kommer klara oss utan syskonvagn?! Att bara ha en ståbräda....

Någon som har kring 3 år mellan och har ni klarat er utan eller har ni haft syskonvagn?

Man får väl se till sommaren om hon vill åka vagn längre eller om hon bara vill gå.
    Det är ju det med att man tar långa promenader med den lilla och hon kanske inte kommer orka åka ståbräda och gå såpass mycket, det är ju ändå under vinterperioden.

Linnéa 2008
  • laref

vi tänkte klara oss med ståbräda.. redan nu försöker vi ha vagnen så lite som möjligt han stuffar på bra.. han blir 3år i maj..

• rubin

Jaha, då ringde BM och berättade att jag hade för låg ämnesomsättning och behöver börja äta Levaxin. Blandade känslor, hoppas mina symptom bättre. Jag har inte sovit bra på nån vecka nu, bara drömmer och rör, vill hitta anledningar till att få gråta och känner mig nedstämd.

• nasj
    SannaMac skrev 2011-01-28 09:32:06 följande:
    Men vad konstigt! 7 fulla veckor har det ju gått sedan sista mensens första dag när du är i 7+0, dvs. prick 7 fulla veckor! 7+6 betyder ju 8 fulla veckor minus en dag! De måste vara mycket säregna de där barnmorskorna

Enligt alla barnmorskor jag mött hittills är jag i v 9 nu, och 8+2 för att vara exakt!
    Jag gick också på mamma mia söder med första och min bm där räknade också att tex 7+6 är vecka 7.
    Jag såg att du också går där,vad tycker du?
    Jag fick dessärre en så oengagerad bm sist så jag valde att inte gå tillbaka dit. Hon var virrig,bokade upp mig på fel tider,fast hon mailat om en annan tid,hon var alltid,inget skämt,minst 20 min sen när man hade bokat tid + massa andra missar,men dom är ju väldigt populära så de har säkert väldigt hög arbetsbelastning,men jag kände att jag ville testa nått annat,dock vet jag massor som gått där som varit nöjda,hoppas du får bättre tur med bm än mig
  • Imasim
    rubin skrev 2011-01-28 12:43:18 följande:
    Jaha, då ringde BM och berättade att jag hade för låg ämnesomsättning och behöver börja äta Levaxin. Blandade känslor, hoppas mina symptom bättre. Jag har inte sovit bra på nån vecka nu, bara drömmer och rör, vill hitta anledningar till att få gråta och känner mig nedstämd.
    Oj då! Hör ämnesomsättningsprover till rutinproverna man tar som nygravid, tro?
    Även om man gärna slipper ett tillstånd som kräver medicinering så kan jag tro att det är bra att veta att det finns en anledning till det dåliga måendet. Vad sa barnmorskan mer då? Är det gravidrelaterat? Eller är det något du formodligen kommer att fortsätta med efteråt? Kram/Misa
  • nasj
    Flisan79 skrev 2011-01-28 02:08:12 följande:
    Nasj:

T-banan funkar fint, buss har jag inte enns försökt. Har ju just en kombi så jag kör mest. Vagnen blir dock väldigt lien ihopfälld så jag vet inte om den kanske går in i en cupe. I vår bil (v 70n) så får den platts plus liggdelen brevid. Tror den tar lika mycket utrymme som vår brio happy.

Enda nackdelen jag hittat är att den inte fungerar i rulltrappor. Den är smal nog men klarar inte vikten av två barn på två hjul om du förstår vad jag menar.
    Tunnelbanan kan va ett problem om man inte får ned den i rulltrappan menar jag,känns som hissarna är trasiga 70% av gångerna man åker kollektivt.Jaja det är långt kvar,vad som helt kan hända så det bekymmret får väntaGlad
    Hehe,ja oavsett lär det ju sluta med att vi får köpa en större bil
  • Nonkan82

Har sett pyret med VUL idag! Blev kär
    Sååå söt och man kunde se ben, armar och näsa. Hjärtat slog tack och lov och den var runt 20 mm lång. Jag har kvar samma förlossningsdag som jag själv räknat med. Han sa att jag var i vecka 8+0 enligt ultraljudet så det stämde ju exakt!

• nasj
    rubin skrev 2011-01-28 12:43:18 följande:
    Sköldkörteln?Kollade din bm det?Hade du sagt att du misstänkte att nått var fel eller gjorde de det ändå?Jag har nämligen också bett att få göra tester,för överaktiv sköldkörtel och även njurar men det blev läkarbesök för att kolla det..
  • betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 12:59:55 följande:
    Har sett pyret med VUL idag! Blev kär
    Sååå söt och man kunde se ben, armar och näsa. Hjärtat slog tack och lov och den var runt 20 mm lång. Jag har kvar samma förlossningsdag som jag själv räknat med. Han sa att jag var i vecka 8+0 enligt ultraljudet så det stämde ju exakt!
    Åh vad härligt Hjärta
Svar på tråden BF september 2011