• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sugarrush

Hannabus: herregud vilken dålig stil! Jag blir så arg och ledsen när jag hör sånt!
    Hur mår du, vad tänker du?
    Kram!

• SannaM
    givinglife skrev 2011-01-28 09:02:06 följande:
    Här räknar barnmorskorna dig som v7 tills du är 7 fulla veckor (7+6) och då går in i v 8.

Väldigt förvirrande första graviditeten då barnmorskan hela tiden sa en vecka tidigare än mig... Jag tänker som de räknar på nätet, alltså v7+2 är i v8...
    Men vad konstigt! 7 fulla veckor har det ju gått sedan sista mensens första dag när du är i 7+0, dvs. prick 7 fulla veckor! 7+6 betyder ju 8 fulla veckor minus en dag! De måste vara mycket säregna de där barnmorskorna

Enligt alla barnmorskor jag mött hittills är jag i v 9 nu, och 8+2 för att vara exakt!
  • sandqvist

Igår var vi på inskrivningen :) fick väga och fick då en chock, Gud vad mkt jag vägde... Men det var kul i allafall, den första barnmorskan vi fick träffa var sååå trevligt, hade gärna behållt henne men hon tog bara vikt, längd och lite prover. Sen fick vi träffa en annan som var helt okej med, tycker det är viktigt att man trivs med barnmorskorna! Fick inbokat ett ul den 31 mars :) drygt att vänta bara!

• Ellebellebi2010

Vi ska ev köpa en Brio Sing Kanske redan till helgen, hittade ett bra erbjudande!

• givinglife

Hörni det här med barnvagn.... ni som har syskon, hur tänker ni med syskonvagn eller inte.
    Vår dotter kommer vara 2 år och 3 månader ungefär när liten kommer, velar om syskonvagn eller inte...

Vi har haft en crescent classic till dottern, inte alls nöjd.... dessutom får hon inte plats i den längre, det är en kombivagn, alltså med hårdlift man ställer i när de är små. Hennes ben är för långa och hon får inte plats att sova i den längre., hon är 88cm lång nu.. så har det varit minst 3 månader nu. Är inte nöjd med den då den krånglat i fjädring och hjulen är jättekonstiga, går snett och axlarna ser helt sneda ut...

Vi ska oavsett skaffa ny vagn (eller ja begagnad ny), troligen en emmaljunga, men som sagt frågan är syskon vagn eller inte....

• malar87

Min tjej fyller 4 när syskon kmr å än så länge åker hon vagn men vi ska köpa en ståbräda och åker vi två så tar vi med den andra också :D Hon är lite lat av sig

• Renni
    Hannabus skrev 2011-01-28 00:07:08 följande:
    Idag lämnade min kille mig för att han är deprimerad o inte orkar med ett normalt liv som det hette :) underbart...
    Herrejösses....sånt där karlar gör mig vansinnig!! Hur kan man lämna sin gravida kvinna?
    Stackars dig tjejen... Hoppas du har nära & kära som kan ta hand om dig..
    Styrke kram till dej!! Hoppas att det löser sig o att han kommer tillbaka!
  • givinglife
    Hannabus skrev 2011-01-28 00:07:08 följande:
    Idag lämnade min kille mig för att han är deprimerad o inte orkar med ett normalt liv som det hette :) underbart...
    Sänder en värmande tanke och en kram.
  • SannaM

Bääää.... så fort jag inte ätit nåt på en stund mår jag APA!!!!!! Ni som mått illa ett tag: vad gör ni för att lindra?? Går det ens??? Fan alltså. Har käkat smoothie till frukost med katrinplommon för att få igång förstoppade magen, två timmar senare två rejäla mackor med makrill och ost i ugnen, och så en apelsin... nu måste jag ju vänta till lunch. Eller, jag är liksom inte sugen på nåt egentligen, vet bara att ätandet lindrar för ett ögonblick. Fasen alltså

Hannabus: Vilken jäkla man alltså!! Som ovanstående redan sagt, hoppas du har vänner och familj som tar hand om dig! Och vill han inte ha barnet, då är jag övertygad om att du fixar det galant ensam!!

• Flisan79
    givinglife skrev 2011-01-28 10:53:07 följande:
    Hörni det här med barnvagn.... ni som har syskon, hur tänker ni med syskonvagn eller inte.
    Vår dotter kommer vara 2 år och 3 månader ungefär när liten kommer, velar om syskonvagn eller inte...

Vi har haft en crescent classic till dottern, inte alls nöjd.... dessutom får hon inte plats i den längre, det är en kombivagn, alltså med hårdlift man ställer i när de är små. Hennes ben är för långa och hon får inte plats att sova i den längre., hon är 88cm lång nu.. så har det varit minst 3 månader nu. Är inte nöjd med den då den krånglat i fjädring och hjulen är jättekonstiga, går snett och axlarna ser helt sneda ut...

Vi ska oavsett skaffa ny vagn (eller ja begagnad ny), troligen en emmaljunga, men som sagt frågan är syskon vagn eller inte....
    Min älsta var 2,5 år när minsta föddes. Eftersom att hon fortfarande åkte så mycket vagn kände vi att syskonvagn var nödvändigt. Har ju skrivit ex antal gånger nu att vi har en BT och den sitter stora tjejen fortfarande aldeles utmärkt i och hon fyller 4 i mars (ca 100 cm lång).
    Nu känns det så praktist att redan ha en för lillan kommer vara 23 mån i sep och stora tjejen 4,5 år....lagom att gå själv.
    Vi kände dessutom att andrahandsvärdet var så pass bra att det skulle vara värt det även om vi bara använde den 6-12 mån.
Svar på tråden BF september 2011