• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    rubin skrev 2011-01-28 12:43:18 följande:
    Jaha, då ringde BM och berättade att jag hade för låg ämnesomsättning och behöver börja äta Levaxin. Blandade känslor, hoppas mina symptom bättre. Jag har inte sovit bra på nån vecka nu, bara drömmer och rör, vill hitta anledningar till att få gråta och känner mig nedstämd.
    Jag har ätit levaxin i snart 2 år. Men jag hade överaktiv sköldkörtel, och opererade bort den. Har fått höja min dos rejält sen jag blev gravid och tar prover var fjärde vecka. 

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Nonkan82

Hannabus: Nej vad tråkigt att han känner så och gick så långt att han lämnade dig! Hur länge har ni varit tillsammans? Det kanske blir bra snart igen...
    Själv har jag också en kille som inte är sugen på bebis nu och vi har inte setts på 3 v. Vi jobbar på olika orter så vi har dubbelt boende. Undrar om han kommer lämna mig.... men det tror jag inte. Fast man vet ju aldrig!

• Renni
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 12:59:55 följande:
    Har sett pyret med VUL idag! Blev kär
    Sååå söt och man kunde se ben, armar och näsa. Hjärtat slog tack och lov och den var runt 20 mm lång. Jag har kvar samma förlossningsdag som jag själv räknat med. Han sa att jag var i vecka 8+0 enligt ultraljudet så det stämde ju exakt!
    Åhh så underbart =) Tänk att man älska något så litet som man ej vet vem det är ännu... Det är magiskt!

Idag är det 8+0 för mig också.... Känns skönt att dagarna går.
    Men därimot drömde jag inatt att jag fick missfall igen... att jag var tvungen att föda fram en död liten pojke... Fy fan vad jag grät... Usch. Jag blir så nojjig att det ska vara sant... =(
  • Nonkan82

Ja det kändes verkligen härligt att se den lille. Den såg så fridfull ut :) fick en bild också och där ser man tydligt näsan och så. Gulligt! Trodde inte man skulle se så mycket. Först såg jag ingeting men sen zoomade han in och det blev tydligt. Hade tur att bebben låg på sidan med (med ryggen uppåt) så man såg hela profilen och den lilla rumpisen ;) och stooora huvudet.

Man drömmer ju en del konstigt ibland. Var så nervös innan vulet att jag drömde att jag hade 6 st kattungar i magen istället, haha! Och det var ju inte sant :) så drömmar är bara drömmar....

• Emelie8409

Min pojke kommer vara 2.5 år när syskonet kommer, om det går vägen alltså. Vi tänker inte köpa någon syskonvagn. Det får fungera med ståbräda när jag är själv, annars får vi väl ta bilen om det är för långt. Annars när vi är båda kan vi ju köra två vagnar. Vi har en Emmaljunga classic sport som vi är jättenöjda med. När han var bebis hade vi quadroliften i den och som sagt är vi jättenöjda. Så den får fungera till blivande bebisen också! ;)

• betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 14:26:47 följande:
    Ja det kändes verkligen härligt att se den lille. Den såg så fridfull ut :) fick en bild också och där ser man tydligt näsan och så. Gulligt! Trodde inte man skulle se så mycket. Först såg jag ingeting men sen zoomade han in och det blev tydligt. Hade tur att bebben låg på sidan med (med ryggen uppåt) så man såg hela profilen och den lilla rumpisen ;) och stooora huvudet.

Man drömmer ju en del konstigt ibland. Var så nervös innan vulet att jag drömde att jag hade 6 st kattungar i magen istället, haha! Och det var ju inte sant :) så drömmar är bara drömmar....
    Haha Kattungar vore väl nåt att föda fram! Undra vad folk skulle tro då :P

Måste vara fantastiskt att få se den lille alltså! Gu vad jag längtar!
  • betula

Vilka äter tillskott på folsyra här?
    Jag har ätit ett komplett vitamintillskott länge, men har nu fått problem med att få i mig dem. De är ganska så stora tabletter (2 x 1 cm) och de dagar då jag mår illa klarar jag inte alls av att svälja ner dem längre. :( Då jag äter dåligt m sånt som innehåller folater känner jag att jag iaf vill ta tillskott på folsyra, men det är ju ingen ide att köpa en burk om tabletterna är för stora så jag inte kan svälja dem heller. :/ Så finns det någon/ra som käkar folsyra och kan tipsa om märke och hur stora tabletterna isf är?

• Frugravid

Ni som mår illa något som funkar för mig är isglass. Kallt och uppfriskande, även om folk tittar konstigt på en när man äter isglass när det är minusgrader ute =)

• Nonkan82

Jag tar 2 tabletter "Mitt val kvinna" (multivitaminer/mineraler + folsyra) dagligen och har gjort det de senaste 2 veckorna. Har märkt att jag blir mer illamående när jag INTE tar multivitaminerna, så jag försöker verkligen komma ihåg dem varje dag. Har inte kräkts än och klarar av att jobba som vanligt. Bara lite smått illamående och avsmak på vissa livsmedel.

Sen tar jag även "Mumomega" som är en omega-3 tablett som innehåller hög halt DHA som är bra för barnets hjärna. Tar bara en om dagen nu när hjärnan inte utvecklas så mkt men kommer öka dosen efter v12. tar även en kalcium/D-vitamin tablett typ var tredje dag. Äter sällan mejeriprodukter så det är bra att ta ibland.

Har alltid haft låga blodvärden och tagit järntabletter och B12-tabletter regelbundet så det tar jag nu med i lite starkare doser. Kollade blodvärdet förra veckan och hade bara 110 i hb-värde trots att jag tar tabletter. Så jag fick starkare tabletter utskrivna. Sen hade jag bra järnlager (s-ferritin) i kroppen (ca 120 var det på) och det tyckte läkarn var konstigt. Hon ska göra en utredning på varför mitt hb-värde inte höjs trots järntabletter. Högsta hb-värdet jag haft var på 120 och då var jag inte gravid och åt starka järntabletter dagligen.

Fick även göra urinprov (de ville se om jag hade UVI) och då hade jag, som vanligt, vita blodkroppar i urinen men inte tillräckligt många för att det skulle vara UVI. Konstigt att jag alltid har det. Brukar ju tyda på infektion så det känns lite obehagligt faktiskt.

• Nonkan82

Betula: Det finns folsyratabletter att köpa på apoteket som man kan krossa. Då kanske det blir lättare att svälja eller hälla på yoghurt eller så. Det behövs bara en om dagen.

Svar på tråden BF september 2011