• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 13:52:42 följande:
    Hannabus: Nej vad tråkigt att han känner så och gick så långt att han lämnade dig! Hur länge har ni varit tillsammans? Det kanske blir bra snart igen...
    Själv har jag också en kille som inte är sugen på bebis nu och vi har inte setts på 3 v. Vi jobbar på olika orter så vi har dubbelt boende. Undrar om han kommer lämna mig.... men det tror jag inte. Fast man vet ju aldrig!
    Vi har varit ihop i två år.. idag velar han fram o tillbaka om att han är så deprimerad och har sökt hjälp vilket iofs är bra men man mår ju skit av att bli lämnad hela tiden för att karln inte fixar att hantera situationen! :/
  • betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 15:48:15 följande:
    Betula: Det finns folsyratabletter att köpa på apoteket som man kan krossa. Då kanske det blir lättare att svälja eller hälla på yoghurt eller så. Det behövs bara en om dagen.
    Jag är extremt smakkänslig, så krossa tror jag inte alls på. Brukar inte ha några problem att svälja tabletter, men dessa är som stolpiller typ :P och när ja mår illa går det inte så bra att svälja alltid.

Jag åt mitt val kvinna innan, men tyckte det var så trixigt att komma ihåg 2 tabl och bytte därför, men de är ju mkt mindre så nu överväger jag att gå tillbaks ändå. Mumomega, är det stora tabletter/kapslar? och vart hittar man dem? Jag äter normalt mkt fisk, framförallt lax, men nu får jag inte i mig fisk överhuvudtaget, så man kanske skall överväga tillskott senare. Vill ju ha en smart liten unge ;) Kalcium har jag oxå övervägt att ta nån extra tablett oxå. Är laktosintolerant och äter/dricker typ aldrig mjölkprodukter.
  • slapparen

Men åh!!! Varför var jag tvungen att göra ett CB veckoindikatortest nu på e.m. en timma efter att jag kissat :( Det borde visa 3+ men det visade bara 2-3... Suck. Jag borde ha väntat tills imorgon bitti!!!!

• Nonkan82

Jag köpte mumomega på LIFE. Jo de kapslarna är rejäla tyvärr :(

• Nonkan82

Hoppas det hjälper för honom att prata med någon. Usch ja det är jobbigt.... jag vet hur det känns..

• betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 16:25:19 följande:
    Jag köpte mumomega på LIFE. Jo de kapslarna är rejäla tyvärr :(
    Tusan då. Då skiter jag i dem nu iaf, får se hur det blir efter v 12, många slipper ju illamående då och bara jag slipper illamåendet så har jag inge problem att svälja stolpiller Flört
  • Nonkan82
    betula skrev 2011-01-28 16:49:49 följande:
    Tusan då. Då skiter jag i dem nu iaf, får se hur det blir efter v 12, många slipper ju illamående då och bara jag slipper illamåendet så har jag inge problem att svälja stolpiller Flört
    Hoppas du blir av med illamåendet snart. Det är ju efter v 12 som bebisen behöver de bra fetterna till hjärnan så då är det viktigast att ta tabletterna. Om man nu vill det. I vanliga fall tar jag "Eye-Q" tabletter som är från samma tillverkare som Mumomega, men de skulle man tydligen inte ta under graviditeten. Så det är därför jag bytt.
  • Eveliina11

Jag har också jätte svårt för att svälja tabletter när jag mår illa. Men äter i alla fall Folsyra. Små tabletter, som p-piller till storleken. Foliren heter dom, vet dock inte om dom finns i Sverige, bor själv i Finland.. Ursäkta för den stora bilden, men såhär ser burken ut

• betula
    Eveliina11 skrev 2011-01-28 18:32:41 följande:
    Jag har också jätte svårt för att svälja tabletter när jag mår illa. Men äter i alla fall Folsyra. Små tabletter, som p-piller till storleken. Foliren heter dom, vet dock inte om dom finns i Sverige, bor själv i Finland.. Ursäkta för den stora bilden, men såhär ser burken ut

De där hade ju varit perfekta. Skall komma ihåg hur de ser ut, så får vi väl se om jag hittar dem nånstans.
  • Renni
    Är det någon som inte mår illa utav oss alla?

Jag tycker det känns lite konstigt ibland.... vissa dagar mår jag jätte illa & vissa dagar knappt alls... ?!
    Man blir ju lite nojjig... ( Som med allt annat man grunnar på)
Svar på tråden BF september 2011