• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-01-28 18:59:35 följande:
    Är det någon som inte mår illa utav oss alla?

Jag tycker det känns lite konstigt ibland.... vissa dagar mår jag jätte illa & vissa dagar knappt alls... ?!
    Man blir ju lite nojjig... ( Som med allt annat man grunnar på)
    Japp, mår iofs aldrig jätteilla men vissa dagar mer och andra dagar mindre eller inte alls. V 7-8 mådde jag illa varje dag men sen v 8 har det slutat. Blev nojjig och var ju då på VUL vilket var bra. Nu är jag bara glad när jag inte mår illa. Märker dock att sömn och mat gör stor skillnad.
  • malar87
    Renni skrev 2011-01-28 18:59:35 följande:
    Är det någon som inte mår illa utav oss alla?

Jag tycker det känns lite konstigt ibland.... vissa dagar mår jag jätte illa & vissa dagar knappt alls... ?!
    Man blir ju lite nojjig... ( Som med allt annat man grunnar på)
    Jag mår inte illa bara ibland
  • Flisan79

Fick UVI igår och kissade blod...hua vad det är hämskt. Var till VC idag och fick medecin. Hoppas den hjälper omgående.

Lilltösen började skolas in på dagis i onsdags. Idag var hon där mellan 9-14 helt själv och utan problem. Helt otroligt. Storasysyter tog typ en månad med 2 veckors hemmakurande pga förkylning så 2 v riktig inskolning.

• SannaM
    Flisan:  Uäh, stackare! Hoppas det går över snabbt!

Jag känner mig så jävla sunkig. Har ätit mycket ett par dagar nu, både pizza och indiskt... men såhär jäkla stor och uppsvälld och illamående alltså. Åh, jag vet att jag borde äta bättre jusdt nu, men jag är liksom inte sugen på något och då blir det struntmat - som jag ändå trycker i mig gigantiska mängder av. Måste försöka hitta nån väg bort från det...

...men illa mår jag ju även de dagar jag äter bättre, så egentligen spelar det ingen roll. Klaga klaga
  • SannaM
    rubin skrev 2011-01-28 12:43:18 följande:
    Jaha, då ringde BM och berättade att jag hade för låg ämnesomsättning och behöver börja äta Levaxin. Blandade känslor, hoppas mina symptom bättre. Jag har inte sovit bra på nån vecka nu, bara drömmer och rör, vill hitta anledningar till att få gråta och känner mig nedstämd.
    Det blir säkert bra Jag fick börja äta det i somras innan vi började inseminera, först 25 mikrogram, sedan 50 och nu tar jag 75. Vad jättekluven och förstörd först och förstod inte alls varför, men nu inser jag ju att det är bra. Har något förhöjt TSH och väldigt högt värde TPO-antikroppar, långt över 300 trots att man skulle ha under 120 eller vad det var... vad är ditt problem?
  • SannaM
    nasj skrev 2011-01-28 12:53:03 följande:
    Jag gick också på mamma mia söder med första och min bm där räknade också att tex 7+6 är vecka 7.
    Jag såg att du också går där,vad tycker du?
    Jag fick dessärre en så oengagerad bm sist så jag valde att inte gå tillbaka dit. Hon var virrig,bokade upp mig på fel tider,fast hon mailat om en annan tid,hon var alltid,inget skämt,minst 20 min sen när man hade bokat tid + massa andra missar,men dom är ju väldigt populära så de har säkert väldigt hög arbetsbelastning,men jag kände att jag ville testa nått annat,dock vet jag massor som gått där som varit nöjda,hoppas du får bättre tur med bm än mig
    Vi har fått en jättebra barnmorska som är både trevlig och avslappnad på ett bra sätt. Några vänner till oss hade en annan där och var också supernöjda, så antar väl att de flesta där är bra iaf. Men det finns ju alltid nedköp på alla ställen...
  • sandqvist

Jag mår väldigt illa, har knappt kunnat gå ur soffan idag, men har varit tvungen att plugga och rida. Men kunde sitta 5 min åt gången vid datorn innan jag kände mig spyfärdig. Men har läst att i v 9 så ökar illamåendet?

• cicci89

Mitt illamående är inte alls lika mkt som innan! Inte heller lika trött! Känner mig knappt gravid längre förutom min uppsvullna mage :/ men är i v 8+2 hoppas det inte blir mer i vecka 9 :P

Svar på tråden BF september 2011