• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • jessii87

samma här. Är i vecka 8+0 o så gott som alla symptom är borta. Man blir ju lite orolig men det kanske man inte behöver vara.. Har börjat fundera på att betala för ett tidigt ultaljud för att få se det lilla livet i magen. Så att det verkligen finns där inne o mår bra.. =)) Men vet inte om det finns några risker eller om det är värt det. Man kan ju inte se några sjukdomar eller eventuella fel med barnet förän längre fram.... Det är ju såååå långt att vänta till v 16-18 som är då rutinultraljudet görs i vår kommun.

• cicci89

Känns lite konstigt att inte känna sig gravid längre :P men skönt att inte må illa! Vill med kolla med ett tidigt ultraljud med får väl inte försen typ vecka 18-20 :(

• Leilaz

Var på VUL igår, v 8 och det lilla hjärtat tickade på så fint Hjärta

Nån mer som har ont i magen? Alltså inte "bebismagen" och äggstockarna och sånt utan vanliga magen. Har ont nästan hela tiden, både när jag äter och när jag inte äter Rynkar på näsan. Börjar fundera på om det är nåt annat än bebiskrämpor...

• malar87

Jag har hamnat i träsket att kolla runt på massa grejer tilll bebis. Ja vet de e tidigt men kan int låta blå hehe
    Jag funderar på om vi ska köpa babyskyddet lr hyra de hur gör ni?

• Miss Lisen

Nu har tröttheten slagit till här! Somnade som en stock innan kl 9 igår å sov till kl 8, ändå kände jag mig trött. Kl halv ett var jag så trött att jag var tvungen att lägga mig å vila. Var knappt jag orkade ta mig upp ur sängen vid kvart i två när jag var tvungen att göra i ordning mig för att åka och jobba

• Mliic

Betula: jag äter också folsyra. Märket jag har heter mitt val. Det är en lila pappförpackning med orange text tror jag.. Dom tar man 1 gång per dag och den är inte större än en flourtablett:) finns på Apoteket! Hoppas du hittar några som passar!!

• Cornellia
    Leilaz skrev 2011-01-28 21:20:20 följande:
    Var på VUL igår, v 8 och det lilla hjärtat tickade på så fint Hjärta

Nån mer som har ont i magen? Alltså inte "bebismagen" och äggstockarna och sånt utan vanliga magen. Har ont nästan hela tiden, både när jag äter och när jag inte äter Rynkar på näsan. Börjar fundera på om det är nåt annat än bebiskrämpor...
    Jag har oxå ont i magen, super jobbigt.
  • Hannabus

Någon mer med migrän? Vad tar ni nu isf? Alvedon hjälper inte  jag är helt utmattad!

• givinglife

usch vilken dag igår... illamåendet bara stegras....
    Igår fick jag akupunktur, TENS och tog lergigan comp, ändå helt utslagen och illamåendet blev lite bättre på natten när jag sov bara, nu i full gång igen...
    Enligt mig v8+3 idag, hoppas på att det ger sig snart, vet inte hur jag ska orka eller kunna jobba med det här, kämpade mig igenom fredagen som var en kort dag...
    Kräks inte, mår bara otroligt illa hela tiden och maginnehållet vandrar upp och ner.... usch, dags att prova en till tablett lergigan comp...

• superlizza

Hannabus: NU har jag inte migrän men jobbar som ssk. Pröva och drick kaffe om de inte e så att du mår illa av det. Annars vet ja inte riktigt vad man kan ta men finns säkert ngt om du ringer din Bm. 

Svar på tråden BF september 2011