• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior
    givinglife skrev 2011-01-29 09:28:06 följande:
    usch vilken dag igår... illamåendet bara stegras....
    Igår fick jag akupunktur, TENS och tog lergigan comp, ändå helt utslagen och illamåendet blev lite bättre på natten när jag sov bara, nu i full gång igen...
    Enligt mig v8+3 idag, hoppas på att det ger sig snart, vet inte hur jag ska orka eller kunna jobba med det här, kämpade mig igenom fredagen som var en kort dag...
    Kräks inte, mår bara otroligt illa hela tiden och maginnehållet vandrar upp och ner.... usch, dags att prova en till tablett lergigan comp...
    Usch vad det låter jobbigt. Jag mår som min förra graviditet, inget illamående alls, men tröttheten kommer mer och mer.
    Hoppas att det snart ska gå över.
  • MoonFlight

Jag har inte mått illa alls och gick in i v 7 i torsdags... Hoppas Sååååååå att jag slipper det denna gång. Blir nästan lite orolig över att jag inte mår illa dock då jag var så dålig dom förra gångerna. Man är aldrig nöjd eller vad säger ni?

• Emelie8409
    Renni skrev 2011-01-28 18:59:35 följande:
    Är det någon som inte mår illa utav oss alla?

Jag tycker det känns lite konstigt ibland.... vissa dagar mår jag jätte illa & vissa dagar knappt alls... ?!
    Man blir ju lite nojjig... ( Som med allt annat man grunnar på)
    Jag mår inte illa, inte ett dugg!
  • IdaElinLivia040611

Vart kan man läsa att illamåendet stegrar i v 9. Usch jag orkar inte det här längre....längtar till vecka 11/12 går in i vecka 10 på måndag. Läste att om man har ett tidigt grav illamående så blir nästan alla av med det i vecka 12. Det är något med att moderkakan tar över helt med att försörja bebisen med näring.
    Giving life när blev du av med ditt illamående dom tidigare grav. Fast detta är min tredje så mins jag fan inte.

• Melinda och Melvin
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-29 10:51:23 följande:
    Vart kan man läsa att illamåendet stegrar i v 9. Usch jag orkar inte det här längre....längtar till vecka 11/12 går in i vecka 10 på måndag. Läste att om man har ett tidigt grav illamående så blir nästan alla av med det i vecka 12. Det är något med att moderkakan tar över helt med att försörja bebisen med näring.
    Giving life när blev du av med ditt illamående dom tidigare grav. Fast detta är min tredje så mins jag fan inte.
    Håller med dig.. in 3,e oxå och man minns inte ^^, jag mår illa som fan o nära på spy.. orkar inte må illa mer.. mår illa hela dagarna typ.. ligger mest i sängen :( går in i vecka 7 imorgon.. gaaah
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • sandqvist

Jag har en gravidapp på min telefon från libero och där står det att hcg-hormonet ökar denna vecka och det är ju illamåendeframkallande :)

• betula
    Hannabus skrev 2011-01-29 08:35:30 följande:
    Någon mer med migrän? Vad tar ni nu isf? Alvedon hjälper inte  jag är helt utmattad!
    Jag har migrän, men är än så länge skonad från anfall. Min BM sa att om jag får det skall vi prata m läkaren och få recept utskrivet.
  • IdaElinLivia040611
    MelindaBjörk skrev 2011-01-29 11:05:25 följande:
    Håller med dig.. in 3,e oxå och man minns inte ^^, jag mår illa som fan o nära på spy.. orkar inte må illa mer.. mår illa hela dagarna typ.. ligger mest i sängen :( går in i vecka 7 imorgon.. gaaah
    Ja mamma säger att jag ska vara glad för att det betyder ju att allt står rätt till och att det snart är över, och visst är jag glad men nu börjar min gräns vara nådd. Även om jag förhoppnings vis bara har 2 veckor kvar så känns det så hopplöst. Orkar ingenting. Knappt duscha och sminka mig. Har mått illa sen vecka 6.
    Ni som inte mår illa va glada för det....har nog sagt minst tusen gånger i mitt huvud att jag unte orkar mer och snart skiter i allt. Men så fort jag får ont i magen eller flytnngarna ändrar färg så är jag livrädd att nått ska gå fel.
  • betula

Går in i v 10 idag, men bruna flytningar dämpar min glädje. :( Hade det ons o tors med, men inget igår. Hade ju hoppats att det var över nu så man kunde andas ut lite...

Svar på tråden BF september 2011