• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Emelie8409

Nu har jag ätit både kiwi och ananas, får hoppas att det sätter fart på magen..! Det dumma är ju bara att det känns som om det inte skulle spela någon roll om det så rann ur mig så skulle det iallafall göra ont eftersom jag redan är så förstörd där bak....! Sorry om det blev lite mycket info! Men vem ska man annars prata med om bajs och rump problem..! Tungan ute

• Flisan79
    Emelie8409 skrev 2011-02-15 21:05:56 följande:
    Nu har jag ätit både kiwi och ananas, får hoppas att det sätter fart på magen..! Det dumma är ju bara att det känns som om det inte skulle spela någon roll om det så rann ur mig så skulle det iallafall göra ont eftersom jag redan är så förstörd där bak....! Sorry om det blev lite mycket info! Men vem ska man annars prata med om bajs och rump problem..! Tungan ute
    Hehe...här är vi ÖPPNA med varandra . Tror nog rumpan din snabbt blir bättre om du får lite mer fart. Andra klassiska saker man kan ta till är mycket vatten, mycket fibrer, kaffe, ett par askar läkerol (laxerande effekt) och linfrön.

För mig har magen varit i form tack vare brödet Längtan varje morgon. Just nu är problemet att jag tappat suget på det brödet men äter mycket knäckebröd ist.

Finns även något som heter bulkmedel som man kan köpa på apoteket och tex ha på filen. Skulle själv aldrig klara av att äta det då det påminner om smågrus Obestämd men det hjälper mycket bra mot både för hård och för lös mage.
  • Tekla78

Hej, om jag får är jag gärna med här.
    BF 20 september, har en 2-årig son sedan innan.

Amina, molvärk är ju bara bra som Flisan sa. Det betyder bara att livmodern växer.

Bestämde mig igår att göra ett CUB-test även om jag "bara" är 33år. Vi vill hur som helst veta så tidigt som möjligt om det skulle visa sig att det är ett kromosomfel på bebis. Blodprov på fredag och förhoppningsvis kallelse till UL snart - längtar! För övrigt var alla värden bra förutom att jag hade lite lågt blodtryck, något jag kännt av när jag suttit på huk eller så.

Kiwi och ananas, ska det sätta fart på magen?

• Tekla78

Förresten, vad är det för speciellt upplägg på tråden? Ser att det finns flera gruppvärdar och gruppmedlemmar.

• sugarrush

Tips för er med hårda magar: köp Lactulos (receptfritt) på apoteket. Det rekommenderas till gravida.

Fjärde gången gillt?
  • Flisan79
    sugarrush skrev 2011-02-15 21:25:45 följande:
    Tips för er med hårda magar: köp Lactulos (receptfritt) på apoteket. Det rekommenderas till gravida.
    Ska lägga det på minnet om inget annat hjälper.
  • Flisan79
    Tekla78 skrev 2011-02-15 21:21:28 följande:
    Förresten, vad är det för speciellt upplägg på tråden? Ser att det finns flera gruppvärdar och gruppmedlemmar.
    Finns nog inget mer upplägg än att hon som startade medlemsgruppen valde att göra några till gruppvärdar för att kunna dela på "ansvaret".
  • Ellebellebi2010

Min mage har börjat puta lite, värst är det på em.. Jisses!
    I eftermiddags tyckte jag mig känna lite "fladder" 2 gånger!!

• Flisan79
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-15 21:33:56 följande:
    Min mage har börjat puta lite, värst är det på em.. Jisses!
    I eftermiddags tyckte jag mig känna lite "fladder" 2 gånger!!
    Du har säkert skrivit 1000 ggr tidigare men många att hålla reda på Vilken vecka är du?
  • Tekla78

På tal om mage som putar, min går inte att missa nu! Går enligt BM in i v. 9 imorgon (9+1 idag enligt FLs uträkning, dvs v 10, men BM kanske räknar annorlunda?) Men så är det andra barnet också och livmodern utvidgar sig väl fortare då antar jag?

Svar på tråden BF september 2011