• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • amina22

Hejsan Jag har läst lite i tråden och hänger gärna på om det är oki,?

Är äntligen gravid efter 9 Mån försök och ett missfall är i vecka 8 plus 3,

Har en son sen innan som är 6 år, jag är 23 Bf är 27 september är så orolig för misfall och vågar inte riktigt glädjas,

• Flisan79
    amina22 skrev 2011-02-15 18:06:50 följande:

Hejsan Jag har läst lite i tråden och hänger gärna på om det är oki,?

Är äntligen gravid efter 9 Mån försök och ett missfall är i vecka 8 plus 3,

Har en son sen innan som är 6 år, jag är 23 Bf är 27 september är så orolig för misfall och vågar inte riktigt glädjas,

Välkommen hit!

Vi är alla oroliga för MF mer eller mindre. Kan tänka mig att det såklart blir värre med ett i bagaget. Det ska nog gå vägen denna gång ska du se.
  • amina22

tack jo jag vet dom flesta gravida känner sig rädda, jag fick se ett tickande hjärta i tisdags och tyckte min ora skulle minska men det gjorde den inte, ja det är bara att ha tålamod och hoppas,

• Flisan79
    amina22 skrev 2011-02-15 18:38:52 följande:

tack jo jag vet dom flesta gravida känner sig rädda, jag fick se ett tickande hjärta i tisdags och tyckte min ora skulle minska men det gjorde den inte, ja det är bara att ha tålamod och hoppas,

Tyvärr brukar ett vul göra en väldigt kortvarigt mindre orolig, sen nästan mer än innan för då VET man ju vad som finns där inne. Man har ju fått se. Å andra sidan så ska ju chanserna vara lite bättre om man fått se ett tickande hjärta eftersom att en stor del av MF sker just de veckor hjärtat börjar slå.

Just nu längtar jag till nästa vecka för då är jag i v 13 och rent statistiskt ska ju den värsta tiden vara förbi då. Ska även göra ett KUB den 25:e och då få se det lilla livet. Efter det (om det ser bra ut) så ska jag försöka slappna av lite. Ska dessutom göra graviditeten officiell då ...funderar på vad min föräldrar kommer säga.....gulp!
  • amina22

Grattis vecka 13 längtar jag med till dina föräldrar kommer säkert bli gladaGlad

när jag fick se hjärtat slå började jag gråta, blev så glad, men ora ora tråkigt man ska glädjas.

Hur är det för dig med molvärk och bröst ont varierar det från dag till dag?

i dag känner jag kraftig molvärk och små hugg i bland samt ont i ryggen brösten känns med,

Snacka om att jag blir mera orolig när jag känner molvärken

• hanna elise

Jag har inte varit det minsta orolig för mf innan jag började hänga på FL... Hade ingen aning om hur vanligt det är. Var o varannan verkar ju haft både mf och ma. (känner bara en kompis i "verkliga livet" som haft mf )

När jag väntade dottern tänkte jag aldrig tanken att det skulle kunna gå snett. Jag tror att vi berättade för ALLA direkt man hade plussat.
    Nu är jag inte så orolig, visst, jag vet att det kan hända och jag skulle bli jätteledsen om det hände men jag vill inte oroa mig i förväg över nåt som kanske inte kommer att hända. Jag vill bara njuta :)))))

Förstår att det är svårare att inte oroa sig om man har ett eller flera mf i bagaget. 

• amina22

Innan jag fick missfall var jag inte alls orolig och jag tror man blir mera orolig om man fått missfall innan,

jag vill med bara njuta i bland så får jag lite glädje rus men varar kort,

Brukar det variera dag från dag med molvärk och symtomer? i dag känner jag mera molvärk än annars

• Flisan79
    amina22 skrev 2011-02-15 18:57:10 följande:
    Grattis vecka 13 längtar jag med till dina föräldrar kommer säkert bli gladaGlad

när jag fick se hjärtat slå började jag gråta, blev så glad, men ora ora tråkigt man ska glädjas.

Hur är det för dig med molvärk och bröst ont varierar det från dag till dag?

i dag känner jag kraftig molvärk och små hugg i bland samt ont i ryggen brösten känns med,

Snacka om att jag blir mera orolig när jag känner molvärken
    Ja du, det här med symtom är ju en historia i sig Mina gick upp och ner framförallt mellan v 5 och 9. Sen har de stabiliserats lite. Min bröst var knappt ömma tills för ett par veckor sedan och nu är de det mer eller mindre varje dag. Har dessutom plötsligt ökat i storlek...nice! Molvärk har jag väldigt sällan men det kommer ibland och som du blir jag orolig då fast jag vet att det är helt normalt. Hugg har jag med, brukar vara ligamenten som spökar. Molvärken är ju växtvärk så det är ju eg ett bra tecken
  • amina22

Tack så mycket känns skönt att veta att andra med har det så eller haft

och detta med maten klarar knappt av att äta nåt då jag äcklas av allt förutom pasta med krydda och när man väl blir hungrig vilken smärta jag får av hungern får hoppas av det bara blir bättre och av vi har våra bebisar i september

• SannaM
    She is me: Tack för svaret Och hmm, jo jag tänkte nog främst att eftersom jag redan får ut ganska lite kommer fp:n bli låg och då måste jag kunna lägga undan lite nu under våren. Det blir svårare om jag är sjukskriven och förlorar dagar. Men gå neri tid ska jag då rakt inte

Men alltså... funderar starkt på att sjukskriva mig imorn. Har en huvudvärk som fullständigt MÖRDAR mig idag, plus det överjävliga illamåendet. Har köpt sea bands nu och har på mig dem, plus att jag klämde i mig en postafen och två panodil för huvudvärken. Och så en duroferon för dåliga järnvärden (även depåerna dåliga, fan då). Får se hur glad magen blir av den coctailen...
Svar på tråden BF september 2011