• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • BonBon

Så många inlägg, vet inte om ni pratat om putande magar tidigare. Men är det någon fler som det ej ännu syns på?`

• Sofiafia82
    vanligmänniska skrev 2011-03-15 17:09:42 följande:
    Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?
    Jag har också som en bula under naveln. Tycker med det verkar lite konstigt att inte hela nedre buken (magen under naveln) putar ut. Den gör det om jag spänner ut men inte annars. Det är ju just att hela nedre magen putar som gör att man ser gravid ut tycker jag så det är lite tråkigt att det inte är så på mig
  • Sofiafia82
    83Lovika skrev 2011-03-15 17:35:34 följande:
    Jag hade mer dille på olika maträtter i början - kunde äta en viss fruktyoughurt ena dagen o tycka att det var jättegott för att nästa stund känna avsmak för samma youghurt.
    Åt mkt kräm, youhurt osv i början. Och blev man sugen var man tvungen att ha det bums! Blev rätt dyrt då ;)
    Nu tycker jag att det har lugnat ner sig lite för mig - iallafall för stunden (ska man väl tillägga) Skrattande
    Det där känner jag igen! Hade också sug efter nåt (typ som du fruktyoghurt) ena dagen och älskade det och nästa dag blev jag äcklad av tanken på just det.
    Nu har mitt konstiga matsug också dämpat sig som tur är :)
    Har iof sig alltid bakpotatis och smörgåstårta i bakhuvudet! I början av graviditeten var det mkt räkor som gällde, som jag i vanliga fall knappt ens tycker om, hihi!
  • Sofiafia82
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    :( beklagar verkligen... usch vad jobbigt för dig/er!
  • trivsamma forandringar
    Flisan79 skrev 2011-03-15 21:26:07 följande:
    Jag hade äntligen hittat pepsi max som substitut för vanlig cola, gillar inte cola light eller cola zero alls. Nu smakar den lika illa som colas lightprodukter. Inte drickbart. Vanlig cola funkar men bara till mat ibland. Har ju min juice och kan dricka 7up light om det kniper.

Det är lustigt hur konstigt smaklökarna reagerar
    Pepsi Max är en fantasisk dryck! =)
  • Flisan79
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-15 22:07:22 följande:
    Pepsi Max är en fantasisk dryck! =)
    Haha, ja i vanliga fall
  • betula
    vanligmänniska skrev 2011-03-15 17:09:42 följande:
    Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?
    Jag har inte mkt till mage alls. Uppsväld blir jag allt efter som dagen går, men någon mage sm syns annars har jag inte.
  • betula
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    Åh vad ledsamt att höra :( STYRKEKRAMAR i massor!
  • betula
    Cornellia skrev 2011-03-15 21:18:28 följande:
    Jag har oxå varit totalt beroende av cola light, men slutade dricka det i samband med plusset. Nu smakar det inte ens gott. Problemet är att jag nu har svårt att få i mig vätska, mår illa av saft, vatten, juice. Det enda som funkar är mjölk, men jag kan inte dricka så mycket jag behöver.
    Jag har oxå insett att jag nog får i mig för lite vätska då jag mår illa om jag dricker mkt. Försöker att alltid ha en flaska vatten bredvid mig och taen klunk då o då. Det funkar skapligt iaf.
  • Mliic

Ikväll har jag och min familj bokat en utlandsresa tull Gran Canaria i maj:)
    Har varit då jäkla deppig några dagar nu men nu känns det lite bättre i alla fall!
    Men det har varit hemskt, jag har varit ledsen över allt och arg som ett bi emellan åt! Gråtit floder på bara två dagar! Så en utlandsresa och få komma bort lite känns det som jag förtjänar!!:D plus att det är första gången jag och min sambo gör något sådant ihop.

Svar på tråden BF september 2011