• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet

ska göra RUL när jag är i v. 19+0, är detta sent tycker ni?

är i v. 15 nu och kan inte direkt säga att jag känner bebben... har inga barn sedan tidigare,

behöver jag vara orolig? :(

• She is Me
    velvet skrev 2011-03-16 10:51:42 följande:
    ska göra RUL när jag är i v. 19+0, är detta sent tycker ni?

är i v. 15 nu och kan inte direkt säga att jag känner bebben... har inga barn sedan tidigare,

behöver jag vara orolig? :(
    man kan göra UL mellan  v17+ till 20+  de flesta brukar få tid i v18+ el 19+ tycker jag.  Så det är en helt normal tid. 
    Att du inte heller känner bebisen är helt normalt, första barnet känner man oftaste inte sparkarna förrän runt v 18-19 och även senare. Särskilt om du har moderkakan i framvägg, då kanske du känner det ännu senare.  Du behöver inte oroa dig, även om det är svårt att låta bli.Hjärta 
    Google is my friend ♥
  • velvet
    She is Me skrev 2011-03-16 10:55:55 följande:
    man kan göra UL mellan  v17+ till 20+  de flesta brukar få tid i v18+ el 19+ tycker jag.  Så det är en helt normal tid. 
    Att du inte heller känner bebisen är helt normalt, första barnet känner man oftaste inte sparkarna förrän runt v 18-19 och även senare. Särskilt om du har moderkakan i framvägg, då kanske du känner det ännu senare.  Du behöver inte oroa dig, även om det är svårt att låta bli.Hjärta 
    tack... även om jag VET att jag inte borde oroa mig så är det så lätt att göra det. och då känns det bättre när någon skriver några lugnande rader. :)
  • betula
    rubin skrev 2011-03-16 08:35:10 följande:
    Jag är däremot väldigt sugen på vatten och dricker ganska mycket.

Är det nån mer än jag som får äcklig smak i munnen efter ha ätit?
     jag brukar inte tugga tuggummi men är tvungen för att få bort den äckliga smaken.
    VAd glad för det drickandet! Ja drack mängder i början av graviditeten, men har som sagt skitsvårt att få i mig vätska nu. :/

Äcklig smak i munnen har jag tyvärr allt för mkt av med. Borstar tänderna flera gånger extra varje dag för att slippa det.
  • lillagreizn
    HJÄLP!!!!!!

Jag sökte en tjänst på ett äldreboende för det är det jag vill jobba med, just nu har jag bara en vidaretillställning som pers.ass till sista april. När jag sökte tjänsten vare så tidigt i graviditeten att jag inte ville nämna det i brevet.
    Men nu ska jag på anställningsintervju och vet inte vad jag ska göra. Vill inte bli nekad tjänsten bara för att jag är gravid så funderar på att inte alls berätta, eftersom jag tror jag har goda chanser till att få den.

Mycket som kan hända i denna graviditet ännu. Vad tycker ni gör jag rätt i att inte berätta?
  • betula
    lillagreizn skrev 2011-03-16 11:10:26 följande:
    HJÄLP!!!!!! Jag sökte en tjänst på ett äldreboende för det är det jag vill jobba med, just nu har jag bara en vidaretillställning som pers.ass till sista april. När jag sökte tjänsten vare så tidigt i graviditeten att jag inte ville nämna det i brevet. Men nu ska jag på anställningsintervju och vet inte vad jag ska göra. Vill inte bli nekad tjänsten bara för att jag är gravid så funderar på att inte alls berätta, eftersom jag tror jag har goda chanser till att få den. Mycket som kan hända i denna graviditet ännu. Vad tycker ni gör jag rätt i att inte berätta?

Vilken vecka är du i nu? Syns det? Jag var på anställningsintervju i v 11-12 tror jag det var och sa ingenting. Nu fick jag inte jobbet ändå, men hade jag fått det så hade jag berättat omgående om bebis då. Däremot så skulle jag inte ljuga om de frågade under intervjun.
  • She is Me
    lillagreizn skrev 2011-03-16 11:10:26 följande:
    HJÄLP!!!!!!

Jag sökte en tjänst på ett äldreboende för det är det jag vill jobba med, just nu har jag bara en vidaretillställning som pers.ass till sista april. När jag sökte tjänsten vare så tidigt i graviditeten att jag inte ville nämna det i brevet.
    Men nu ska jag på anställningsintervju och vet inte vad jag ska göra. Vill inte bli nekad tjänsten bara för att jag är gravid så funderar på att inte alls berätta, eftersom jag tror jag har goda chanser till att få den.

Mycket som kan hända i denna graviditet ännu. Vad tycker ni gör jag rätt i att inte berätta?

Berätta när du fått tjänsten, innan dess tycker jag inte alls du ska berätta!!!  Jag fick ett jobb när jag var gravid, var i v12 på intervjun och sa inget. Fick jobbet och berättade första veckan för chefen, för att jag ville vara ärlig. Sen kom hon som hade intervjuade mig, och började anklaga mig för att jag inte sagt att jag var gravid. Så som tur var så sa jag inget under intervjun, för då hade jag inte fått jobbet. Hon sa ju inte det rakt ut, men jag förstod det mycket väl. Så med den erfarenheten så skulle jag inte säga ett knyst förrän jag skrivit under papperna.... stort lycka till!!!

Google is my friend ♥
  • She is Me
    betula skrev 2011-03-16 11:13:36 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Syns det? Jag var på anställningsintervju i v 11-12 tror jag det var och sa ingenting. Nu fick jag inte jobbet ändå, men hade jag fått det så hade jag berättat omgående om bebis då. Däremot så skulle jag inte ljuga om de frågade under intervjun.
    de får ju inte fråga om man är gravid eller planerar att få barn, då ska man anmäla dom  till DO.
    Google is my friend ♥
  • lillagreizn

jag är i v.14+2 idag och det syns inte om jag har en vanlig tröja, men om jag har en tajt åtsittande.
    Känns så dumt om man skulle bli nekad en tjänst bara för att man är gravid, så mkt som kan hända.
    Å det här är verkligen nått jag vill jobba med länge!

• She is Me
    lillagreizn skrev 2011-03-16 11:19:59 följande:
    jag är i v.14+2 idag och det syns inte om jag har en vanlig tröja, men om jag har en tajt åtsittande.
    Känns så dumt om man skulle bli nekad en tjänst bara för att man är gravid, så mkt som kan hända.
    Å det här är verkligen nått jag vill jobba med länge!
    visst är det dumt att man kan bli utan jobb när man är gravid,  men det är så det är tyvärr. De skyller såklart på något annat till varför man inte får tjänsten. Men ta på dig något som inte framhäver magen och kämpa för jobbet . Lycka till ♥
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011