• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Alcastar

Har precis kommit hem från sjukhuset. Har tagit moderkaksprov på båda tvillingarna. Nu är det bara att vänta... Om en vecka ska vi få svar ungefär. Håller alla tummar och tår för att det var falskt alarm.

• Alcastar

Eveliina, jag är så ledsen för din skull!!!
    Kram!

• She is Me
    Alcastar skrev 2011-03-16 13:36:39 följande:
    Har precis kommit hem från sjukhuset. Har tagit moderkaksprov på båda tvillingarna. Nu är det bara att vänta... Om en vecka ska vi få svar ungefär. Håller alla tummar och tår för att det var falskt alarm.
    Håller tummarna så hårt jag kan! ♥ du får se till att hitta på massor av saker så veckan går fort...
    Google is my friend ♥
  • Renni
    Alcastar skrev 2011-03-16 13:36:39 följande:
    Ska hålla dem stenhårt....

Vecka 16 imon nu då.. Gud vad veckorna rusar iväg nu tycker jag.. Vilket inte är helt fel.
    Jag får ofta som små sammandragningar, speciellt när jag kissar.. är de vanligt?
    Jag hade GBS för graviditeten och jag är rädd att jag har fått det nu igen..
  • Flisan79

God eftermiddag

Någon fler än jag som det är vaggvarning på? Om jag är ute och promenerar eller går i något centrum en längre stund kommer det klassiska vaggandet smygandes. Känns så jäkla dumt när magen är så liten

• NornaB
    lillagreizn skrev 2011-03-16 11:10:26 följande:
    HJÄLP!!!!!!

Jag sökte en tjänst på ett äldreboende för det är det jag vill jobba med, just nu har jag bara en vidaretillställning som pers.ass till sista april. När jag sökte tjänsten vare så tidigt i graviditeten att jag inte ville nämna det i brevet.
    Men nu ska jag på anställningsintervju och vet inte vad jag ska göra. Vill inte bli nekad tjänsten bara för att jag är gravid så funderar på att inte alls berätta, eftersom jag tror jag har goda chanser till att få den.

Mycket som kan hända i denna graviditet ännu. Vad tycker ni gör jag rätt i att inte berätta?
    Man får ju inte diskriminera pga graviditet. Har skrivit detta i tråden innan. Min bästa vän hade ett fall i DO i höstas som hon vann. Hon fick missfall när hon hade praktik på ett ställe där hon va lovad heltidstjänst. Men efter missfallet drog han öronen åt sig. Hon spelade in samtalet där han sa att han inte kunde anställa henne om hon planerade att bli gravid. Hon va inte ens gravid! Helt sjukt! Man blir så arg. 

Men sen måste man ju int berätta förren 2 månader innan man ska vara ledig från jobbet tror jag det är.  Så jag hade nog inte berättat. Lycka till!!{#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Lillywhite

Nu har mina sammandragningar satt fart... :/
    Är i vecks 16 och har haft tydliga sammandragningar de två sista dagarna. Jobbar m 21 3-5 åringar så det är full fart hela tiden och jag har känt av det i samband med på-avklädningen, man far ju upp o ner hela tiden då.
    Är det nån som haft det såhär tidigt utan att det är någon fara...?

... o flytningarna ska vi inte tala om- nån mer med RIKLIGA flytningar? Usch! Känner sig RÄTT ofräsch :(

• betula
    Lillywhite skrev 2011-03-16 16:09:17 följande:
    Är i vecks 16 och har haft tydliga sammandragningar de två sista dagarna. Jobbar m 21 3-5 åringar så det är full fart hela tiden och jag har känt av det i samband med på-avklädningen, man far ju upp o ner hela tiden då.

... o flytningarna ska vi inte tala om- nån mer med RIKLIGA flytningar? Usch! Känner sig RÄTT ofräsch :(
    Jag har ingen aning om hur starka sammandragninga du upplever att du har, men är du det minsta orolig skulle jag ringa bm/akuten och höra med dem. Min mamma höll på att förlora min lillasyster (starka sammandragningar) i v 17 och fick då åka ambulans. De lyckades ju hejda det hela och lillasyster var det inget fel på, utan hon är idag 25 år. :)
  • Flisan79
    Lillywhite skrev 2011-03-16 16:09:17 följande:

Jag har haft sd med båda mina tidigare från v 14. Första hade jag hela grav utan problem. Andra var det lite värre samt att de började komma vid vila och gjorde lite ont ibland. Då vart min livmodertapp påverkad så jag blev sjukskriven från v 27.

Det kan vara helt ofarligt (fast skulle nog lyssna på kroppen och ta det lite lugnare), det kan också bero på något knas. UVI ken ge mycket sd tex. Bäst du lyssnar med din BM ifall att
Svar på tråden BF september 2011