• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Sofiafia82

Läser om att många känner sig nere. Jag har också gjort det nu senaste dagarna. Kan det ha att göra med vilken/vilka veckor man är i tror ni? Jag gick in i v 16 igår...
    Hoppas inte det håller i sig resten av graviditeten bara Förvånad

• skomakarfrun

Min mage har krympt, men med tanke på att det inte var bebismage utan svullna tarmar antar jag att jag ska vara glad, men jag bli bara orolig. 3 v kvar till RUL ojojoj vad jag och sambon längtar. Jag hoppas så att allt är bra där inne.
    Idag går jag in i v 15, imorgon har det gått 100 dagar, om 40 dagar är det halvvägs. Vad tiden går fort endå!

Hoppas alla har det bra och styrkekramar i massor till dig Eveliina.

• She is Me
    BonBon skrev 2011-03-15 21:34:56 följande:
    Så många inlägg, vet inte om ni pratat om putande magar tidigare. Men är det någon fler som det ej ännu syns på?`
    När jag väntade första barnet hade jag nästan ingen mage så här långt, och jag kan faktiskt fortfarande få på mig mina vanliga jeans, men måste ha gummisnodd i midjan. 

Denna bilden tycker jag är bra, för då förstår man att bulan som jag har, är mest fett och svullna tarmar (kanske inte så positivt) men förklarar för en om man är förstföderska med platt mage varför inte bulan syns än (mer än när man är naken)
    Google is my friend ♥
  • sockerslav

Jag är inte nere, känner mig hur pigg och fräsch som helst. Till och med så att jag piffar till mig lite extra när jag ska till jobbet. Nu har magen börjat synas så jag går gärna i tajta tröjor så den syns.

Går förresten in i vecka 17 idag. Är redan större om magen än vad jag var vid den här tiden när jag väntade dottern för tre år sedan.

Apropå cravings: För ett par veckor sedan kunde jag balla ur om jag inte absolut på stört fick tag på Brämhults nypressade apelsinjuice. De är ju inte direkt gratis....
    Nu är det slut med juicecravings, nu ska det vara saltlakrits. Varje dag på väg hem från jobbet sticker jag in på Pressbyrån och köper en tablettask med Salta katten. I lördags vräkte jag i mig en hel påse med turkisk peppar. Snacka om att vara hela uppfläkt i gommen på kvällen.....

Nästa vecka ska jag, min mamma och syster till Skottland på shoppingresa. Ska bli såååå skoj. Ska försöka hitta lite mammakläder, men även lite saker till bebisen.

• rubin
    betula skrev 2011-03-15 22:13:50 följande:
    Jag har oxå insett att jag nog får i mig för lite vätska då jag mår illa om jag dricker mkt. Försöker att alltid ha en flaska vatten bredvid mig och taen klunk då o då. Det funkar skapligt iaf.
    Jag är däremot väldigt sugen på vatten och dricker ganska mycket.

Är det nån mer än jag som får äcklig smak i munnen efter ha ätit?
     jag brukar inte tugga tuggummi men är tvungen för att få bort den äckliga smaken.
  • vanligmänniska
    Sofiafia82 skrev 2011-03-15 21:59:59 följande:
    Jag har också som en bula under naveln. Tycker med det verkar lite konstigt att inte hela nedre buken (magen under naveln) putar ut. Den gör det om jag spänner ut men inte annars. Det är ju just att hela nedre magen putar som gör att man ser gravid ut tycker jag så det är lite tråkigt att det inte är så på mig
    Vad skönt att det finns någon mer! Blir galen på min lilla lilla kula.. som finast är den på morgonen eller om jag lyckas knipa länge någon gång på dagen, men annars är det minnsann bara under naveln. Fast man kanske inte skall klaga, vilken dag som helst säger det väll poff så står man där med en rejäl mage :) Hoppas!
  • Jennypenny83
    sockerslav skrev 2011-03-16 08:01:13 följande:
    Jag är inte nere, känner mig hur pigg och fräsch som helst. Till och med så att jag piffar till mig lite extra när jag ska till jobbet. Nu har magen börjat synas så jag går gärna i tajta tröjor så den syns.

Går förresten in i vecka 17 idag. Är redan större om magen än vad jag var vid den här tiden när jag väntade dottern för tre år sedan.

Apropå cravings: För ett par veckor sedan kunde jag balla ur om jag inte absolut på stört fick tag på Brämhults nypressade apelsinjuice. De är ju inte direkt gratis....
    Nu är det slut med juicecravings, nu ska det vara saltlakrits. Varje dag på väg hem från jobbet sticker jag in på Pressbyrån och köper en tablettask med Salta katten. I lördags vräkte jag i mig en hel påse med turkisk peppar. Snacka om att vara hela uppfläkt i gommen på kvällen.....

Nästa vecka ska jag, min mamma och syster till Skottland på shoppingresa. Ska bli såååå skoj. Ska försöka hitta lite mammakläder, men även lite saker till bebisen.
    Då har vi samma craving :) För några veckor sedan fick jag ett enormt sug efter lakritskarameller, och jag hatar lakrits annars. Det ända som fungerar är just turkisk peppar och vad bättre är att det hjälper på mitt illamående!
  • She is Me

köpte ahlgrensbilar de sura, MUMS :-P  har haft svårt att hitta surt godis, som är i påse, men nästan alla som det står surt på är ju mest söta....  nån som har något annat tips. Köpte kryptoniter med, de är ju sur salt = Perfekt  Alltså jag tycker jag har alla tecken på att det är en tös i magen, å jag som vill ha en pojke   I-lands problem

Google is my friend ♥
  • MissMarilyn

Hej hej!

Hoppar in här!
    Är enligt FL i vecka 13.

Har mått illa i flera veckor men peppar peppar verkar det ha gått över nu! =)

• She is Me

fyra veckor till RUL idag... Hjärta  tycker faktiskt tiden går lite fortare nu.... fast jag längtar så jag håller på att bli tokig

Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011