• M y

BF september 2011

She is Me skrev 2011-03-01 09:04:55 följande:
    Har Vero Moda generellt mammakläder? Detta måste undersökas
    De har en kollektion som heter "Mamma Licous" som jag dock bara hittat i Stockholm,suber fina kläder och ok priser. Finns även att beställa från nätet.Finns bland annat på www.linuslotta.com Flört
  • M y

Hejhej tjejer,

Igår var vi på inskrivning och min BM är inte den sorts person som passar mig,personkemin stämde inte alls. Tråkigt,men tur att det finns fler och att man kan byta vilket jag tänker göra. Hon tittade i mina gammla journaler och upptäckte att jag inte blivit kallad tillbaka för ett cellprov som visade förändringar 2008 Förvånad Så hon tycker de ska ta ett nu innan v 15,sen går det inte. Själv vet jag inte om det är så klokt fast hon säger att det inte är någonn fara för fostret,men min magkänsla säger mig att jag inte ska göra det. Vill helst höra med någon annan också innan jag eventuellt gör det på fredag.
    Hur hade ni gjort?
    Lämnade så klart inte något blod (fick panik) så på Måndag när jag ska på KUB måste jag annars kommer de klassa mig som HIV positiv mm Fick även tid för RUK 14/4.

• M y
    She is Me skrev 2011-03-07 08:18:38 följande:
    Fick min remiss till RUL i fredags men jag ska inte dit förrän 13/4 känns som en evighet dit  <3längtar<3
    kommer vara i v19+1 då.... hade hoppats att jag skulle få en vecka tidigare men men.....  bara man får se den lilla krabaten igen.... 
    Tänker inte ta reda på könet, är det fler som inte tänker göra det?  tycker att ALLA gör det nu förtidan
    Så bra att den äntligen kommit,själv ska jag dit 14/3 och det är lika långt som till Julafton

Med första barnet skrek maken ut att det va en pojke,hade inte bestämt oss för att ta reda på det direkt. Med nr 2 såg jag det tydligt själv,samt att ena ULbilden bekräftade min gissning.
    Så jag bara måste veta denna gången också,tror aldrig jag skulle klara att gå och undra i 40 veckor...tålamode saknar jag helt. Dessuton vill barnen veta,det har de gjort klart för oss.
  • M y

V 14 idag då samt KUB kl: 12.30
     Jag är sjukt orolig,igår kom det lite färskt blod lika lite som när man snyter sig men ändå. Har knappt sovit och när jag gjort det har jag haft marddrömmar om knytet :(
    Ska även lämna blod idag för KUB samt 3 st rör till som jag sedan ska lämna på sjukhuset,då jag vägrade lämna på inskrivningen. Får se hur detta ska gå till,men Emla är inhandlad och ska på om några timmar.

• M y
    She is Me skrev 2011-03-07 08:29:53 följande:
    åh, 14/3 det är ju nästan i morgon Avis
    om ni nu inte ser det själva, berättar BM hos er, eller måste ni göra Köns-UL ?
    Förlåt,jag menar 14/4 en dag efter dig. Önsketänkande att det vore den 14/3 men jag får se knytet idag.

Här har de berättat båda gångerna för oss,samt för alla bekanta vid RUL.
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-07 08:40:59 följande:
    aha, men KUB idag då,,, det går säkert fint!  Var bodde du någonstans?
    Kristianstad
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 08:51:13 följande:
    Lycka till idag My! Det kommer gå jättebra, en sådan liten blödning låter mest som en irriterad slemhinna.
    Tack,hoppas det och att jag inte får panik då de ska sticka mig och rymmer. (har händ ett ex antal gånger tidigare)

Angående blödningen,ja det verkar så men jag höll på att svimma. Har ju 2 st blödningar som upptäcktes i v 11 en ovanför moderkakan och en framför livmoderhalsen.Har varken haft ont eller blöt annars,detta ska också undersökas idag.Hoppas de är borta idag,så jag kan börja andas med full lugnkapacitet.
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 09:09:49 följande:
    Ja, det måste ge extra oro, men ändå skönt att UL:et ligger just idag då ju :)
    Tänk på kommande barnet, när du ska stcikas, dröm dig bort bland bebisdofter och förställ dig hur det blir att se det lilla knytet för första gången. Använder du emla, borde du knappt känna något alls. De måste ju ha svaren på proverna, för att kunna ge dig den optimala vården under graviditeten. En mamma får ofra så mycket :)
    Dessutom: berätta om din oerhörda rädsla, så sköterskan kan hjälpa dig igenom. Du är långt ifrån den ända med det problemet.
    mm,jag ska tänka på allt det där och lite till. Jag vet att jag MÅSTE,så nu har jag inget val som jag hade gos BM.
    Jag berättar det alltid,men det är långt ifrån alla som förstår tyvärr.
    NornaB skrev 2011-03-07 09:12:31 följande:
    Va härligt med KUB idag Jag ska in till CSK på onsdag för mitt KUB, då är jag 13+1. Längtar massor. 

Lycka till idag  
    Tack,själv får jag åka till Malmö då jag inte är 33 men vad gör man inte för att stilla sim oro. Lycka till själv!
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-07 09:33:10 följande:
    Va bra du skrev det, jag har ett paket nere på posten därifrån som väntar på mig... Får ta mig ner och hämta det dag tror jag Glad 

Hade jag inte fått KUB hade jag oxå åkt till malmö och gjort det. Är det på Emma kliniken? Får vi inte reda på könet på RUL så åker vi ner och gör ett köns UL. Jag har inte vetat med mina 3 pojkar, men denna gången är jag så sjukt nyfiken att jag inte kan vänta! Och mannen han har inget emot att veta  
    Hihi,är det mamma kläder? I så fall får du berätta sen vad du tycker om de.

Ja på Emma,hade först bokat i Köpenhamn men då vi va där i v 11 och jag inte förtåd ett ord utav vad hon sa bara "blödning" *suck* ändrade vi till Emma istället. Sambon jobbar i Köpenhamn och har inga problem,men jag har galet svårt för danskan. Tycket det mest låter som de satt i halsen och inte får upp detSkrattande

Jag har alltid fått veta på RUL på CSK,ska inte vara några problem bara de har tid,hoppas du får reda på det då annars får du vänta längre med tanken på att de inte gör Köns UL fören 18+0
Svar på tråden BF september 2011