artax skrev 2010-12-28 11:02:59 följande:
Alltså om jag själv var i behov av någon annans ägg för att få barn hade jag INTE gjort det!
Jag har en vän som skulle donera ägg hon hade massa sprutor och grejer som hon tog jag vet inte hur det funkar men hon berättade att hon skulle donera och visade lite papper hon fått och visade sprutor med några hormoner i antar jag..
Nu då varför jag inte skulle ta emot ägg, min vän tog droger under tiden hon tog dessa sprutor för att donera ägg! jag är inte hemma på det planet heller men jag vet att hon gillade att ta extasy (hur man nu stavar det).. Jag var helt förskräkt och jag är värsta moraltanten när det kommer till sånt jag lovar!
Jag sa till henne att du kan väl för f*n inte knarka samtidigt och hon ba "varför inte?" Om det är ett dåligt ägg så blir det ju ändå missfall...
Jag skulle alltså inte lita på vart dom fått tag i detta ägget jag skulle få, någon som är desperat efter pengar el som min vän som bara "ville hjälpa dom som inte kan" men inte är nog funtade att förstå att droger inte passar ihop med detta!
Till slut så blev det ingen donation iallafall för min vän blev inlaggd på psyk och dom tyckte inte att det var lämpligt och såg till att detta avbröts. Men hon vill göra det igen, nu har hon iofs inte knarkat på kanske 4år men jag tycker inte att man är lämplig om man ens gjort det en gång!
Nu fick jag sagt det.
Äggen finns ju redan ifrån scratch och det som sker vid ett äggplock är att man stimulerar fram en ägglossning där flera ägg mognar samtidigt.... så vad hon stoppar i sig under tiden lär ju inte påverka. Fast det känns ju onödigt.
Att döma allt utifrån en person..? hmm...
Konstigt att de inte kollade upp din sk vän mer inför donationen? Lite nyfiken blir man ju på vilket sjukhus som hon skullegöra ingreppet..?
Ytterliggare så finns det ju aldirg några garantier att barnet blir friskt... oavsett om äggdonatorn använd droger eller ej...