BF Juli - Unga mammor, Västerås
Nyfiken på om det finns fler "unga" som ska få sitt första barn i Juli här i Västerås, dels för att dela tankar och funderingar.
Nyfiken på om det finns fler "unga" som ska få sitt första barn i Juli här i Västerås, dels för att dela tankar och funderingar.
Var hos Barnmorskan idag och det gick väl bra alla värden var bra och hade bra i blodtryck. Men min riktiga Barnmoska var på semester så jag fick komma till en annan idag. Och vet att dom kan mäta olika på Sf måttet men magen min hade inte växt nå på 2 veckor. Så ska dit igen nästa vecka och se.
Min barnmorska kommer tillbaka om 2 veckor så det kanske bara är att dom mätte olika. Och så sa hon att det kan vara för att bebisen hade sjunkit ner med huvudet så jag skulle inte oroa mig :P
Blir nervös ändå.
Lillfisen hade 135-140 i hjärtljud denna gång =)
Eh det tror jag nog inte :) Magarna är ju så olika på vilket kropp man har. Vilka vecka är du i när bilden togs?
Hur mycket har alla ni gått upp?
Hittills ligger jag på 9 kilo :P
Tog det i förra veckan, så var i v38 då :) . Jadu jag har ingen koll alls, men tror nog inte att det är så mycket faktiskt, kanske ligger på ungefär samma som du, men det är skönt för jag har nästan klarat mig bra med mina vanliga kläder hihi.
Är ju nu på slutet man vuxit till sig rejält om magen, ser mest ut som en fotboll ^^
Var hos Barnmorskan idag och det gick väl bra alla värden var bra och hade bra i blodtryck. Men min riktiga Barnmoska var på semester så jag fick komma till en annan idag. Och vet att dom kan mäta olika på Sf måttet men magen min hade inte växt nå på 2 veckor. Så ska dit igen nästa vecka och se.
Min barnmorska kommer tillbaka om 2 veckor så det kanske bara är att dom mätte olika. Och så sa hon att det kan vara för att bebisen hade sjunkit ner med huvudet så jag skulle inte oroa mig :P
Blir nervös ändå.
Lillfisen hade 135-140 i hjärtljud denna gång =)
Där ser man, min Bm är också på semester nu mitt i allting, så ska få en ny imorn ska bli spännande o se vad hon mäter :) . Hoppas att maggen har växt till sig då, det är inga problem serdu :).
Fick en annan Bm en gång, och hon mätte också helt olika jämfört med min vanliga, så det är inga bekymmer :D
Där ser man, min Bm är också på semester nu mitt i allting, så ska få en ny imorn ska bli spännande o se vad hon mäter :) . Hoppas att maggen har växt till sig då, det är inga problem serdu :).
Fick en annan Bm en gång, och hon mätte också helt olika jämfört med min vanliga, så det är inga bekymmer :D
Ja vad skönt att man inte är ensam om den saken att det har hänt dig med. Du får skriva hur det gick då i morgon =) Ja jag tror nog inte att vi kommer att behöva åka på ett tillväxtultraljud. Man oroar sig nog lite i onödan :D
Ja vad skönt att man inte är ensam om den saken att det har hänt dig med. Du får skriva hur det gick då i morgon =) Ja jag tror nog inte att vi kommer att behöva åka på ett tillväxtultraljud. Man oroar sig nog lite i onödan :D
imorgon är de dax:D är så sjukt nervös så jag knappt kan tänka klart, men de ska väl gå bra :)
I morgon är det äntlige dags för er :D Jag är till och med nervös! sympati nervös haha ;)
Allt kommer gå kanon du får din efterlängtade bebis i morgon! Underbart =) Kommer vänta ivrigt på bilder.
Vill med ha bebis nu! Har en sån extrem längtan nu alltså, vill vill vill!
Jag hade ju tänkt att hamna på bb samtidigt som dig mikaela så att vi kunde fira midsommar ihop ^^ haha..
Men nu är jag på förlossningen av en annan anledning :( TRÅKIGT!
Vaknade av jättehög feber, ont i magen (inte nå värkar utan bara ont) och frös som tusan..
Bebisens hjärtljud låg på 220 jättelänge så jag fick massa alvedon för att få ner min feber så att hans puls gick ner. Nu vill dom hålla febern nere hela tiden så han inte ska ha för hög puls.. Så jag mår relativt bra nu ändå. Väntar på provsvar.. Undrar va de kan vara?
Dom misstänker UVI eller inflammation i tex livmodern.. Hmm.. Vi får se! Blir kvar över natten i alla fall...
LYCKA TILL MIKAELA :D Vi kanske ses^^
Ja jag såg att du hade skrivit det på facebook. Gud vad läskigt att hans hjärtljud låg så högt! Måste nog vara en inflammation. Hoppas att du får svar snart! Håller tummarna att det går bra. Du kanske eventuellt med har din grabb inom några dagar. ;) Du får hålla oss uppdaterade! Kram på dig!