• Millamittilivet

BF Juli - Unga mammor, Västerås

Nyfiken på om det finns fler "unga" som ska få sitt första barn i Juli här i Västerås, dels för att dela tankar och funderingar. Glad

• Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås
  • bananiss

Nu har alla fått barn :) Bara pojkar hihi :) Hur går det för er alla? För oss går det bara bra efter allt krångel med magen i början.. Ska någon av er börja i babysim? :D

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-08-07 20:24:25 följande:
    Nu har alla fått barn :) Bara pojkar hihi :) Hur går det för er alla? För oss går det bara bra efter allt krångel med magen i början.. Ska någon av er börja i babysim? :D
    Ja det var lite roligt det och nästan efter varandra å :) . Här hos oss går det så bra,
    världens snällaste kille!! Skönt att höra att det löste sig för lilleman.

Det tror jag nog vi ska, vatten är det mysigaste han vet, så värt att prova iafall :), du sj?
  • EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-08-07 20:24:25 följande:

När började leons mage krångla? För redan förra veckan började viggo få magknip :( jag hel ammar så han har inte blivit förstopad. Vi har både börjat med semper och minifom och det tar ju sin lilla  tid innan man kan se effekt. Men gubben blir aldrig nöjd :( Så här hade vi med tove och hon hade kolik. så jag hoppas att inte viggo med har det. 

Annars så går allt utmärkt! Min kropp mår hur bra som helst efter förlossningen och jag har tappat nästan alla gravid kilon, har 3 kvar :P

Jag gick med tove på babysim och det var super mysigt! Tycker garanterat att ni ska gå :) Vet inte hur jag ska göra om jag hinner med det den här gången, men då blir det i kolbäck för oss =)    
  • Ccarolina

Nu va det länge sen man va inne här, tiden går åt till annat :)
    Dessa små magar... Vad skönt att det löst sig josefin! Och emelie hoppas det inte är kolik:(
    För oss går det bra förutom att lilleman är lite ledsen när han äter och dom vet inte vad det är. Han fick krupp när han va 5 veckor oxå och det va en upplevelse man inte vill minnas!

Vi tänkte oxå börja babysim men vet inte om jag ska välja kristiansborg eller vart vi ska ta?

Men vad säger ni nu när alla är hemma med sina små ska vi ses på en fika eller nåt? :D

• mmmiikaela

vi har legat på sjukhus med wilton, vissa dagar vill han inte äta och de resulterar i att han inte går upp i vikt som han ska, ibland går ner, ibland står still ibland upp, så nu väntar jag på samtal från läkarn om ev. berikning. samt dietist till båda barnen.. stora killen har ju också problem med vikten och nu har även längden påverkats mycke.

idag var vi på bvc och nu efter sjukhusvistelsen så har han ätit ok ett par dagar och därmed gått upp bra i vikt. 5125 gram o 61 cm lång.

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-08-25 17:34:15 följande:
    Nu va det länge sen man va inne här, tiden går åt till annat :)
    Dessa små magar... Vad skönt att det löst sig josefin! Och emelie hoppas det inte är kolik:(
    För oss går det bra förutom att lilleman är lite ledsen när han äter och dom vet inte vad det är. Han fick krupp när han va 5 veckor oxå och det va en upplevelse man inte vill minnas!

Vi tänkte oxå börja babysim men vet inte om jag ska välja kristiansborg eller vart vi ska ta?

Men vad säger ni nu när alla är hemma med sina små ska vi ses på en fika eller nåt? :D

Nemen stackars liten! Förstår dig helt. När tove var 3 månader fick hon ett virus som tillkallade feberkramper så vi åkte in med ambulans till stora akuten och då hade 41 graders feber. Värsta mardrömmen! Så nu har vi extra koll på lilleman så inte han får det. Det är ärftligt, jag hade det som liten.

Ja aboslut! :D det tycker jag verkligen. Vi kan ta en dag då tove är på dagis, blir lite lättare för mig ;)

Och vi var ju en sväng in till barnakuten med viggo för dom på BVC såg hur mycket han knep med magen och hade det jobbigt. Så väl där inne gjorde dom rutin koll men visade sig att han har svår kolik. :( Han blir aldrig nöjd då han inte sover. Blir lite kämpigt! OCh tycker det är så tråkigt eftersom tove med hade det.     
  • EmelieLinneaCaroline
    mmmiikaela skrev 2011-08-25 19:04:15 följande:
    vi har legat på sjukhus med wilton, vissa dagar vill han inte äta och de resulterar i att han inte går upp i vikt som han ska, ibland går ner, ibland står still ibland upp, så nu väntar jag på samtal från läkarn om ev. berikning. samt dietist till båda barnen.. stora killen har ju också problem med vikten och nu har även längden påverkats mycke.

idag var vi på bvc och nu efter sjukhusvistelsen så har han ätit ok ett par dagar och därmed gått upp bra i vikt. 5125 gram o 61 cm lång.

vad kan det vara för fel? Liten då, visst är det tråkigt när dom får samma sak som sina syskon.

Hoppas ni får ett bra svar och att det blir bättre med måltiderna :) 

Viggo ligger på 4485 gram och är 54 lång =)    
  • bananiss

Åhh hoppas det löser sig snart med magarna och med wiltons viktuppgång!

Carolina - Oj vad läskigt!! Är det vanligt att dom får det?
    Jag ska börja på babysim på lögarängen i oktober. På tisdagar tror jag det var!

Absolut, det vore jättekul med en fika :) Säg en dag bara jag brukar ha tid :)

• Millamittilivet

Uch era stackare som haft bekymmer med magarna, vi har som tur klarat oss än så länge med att han är nöjd o glad. Man får hålla alla tummar och tår på att det fixar sig för er :) . Ni ska ju på njuta!!!

Har också tänkt på babysim men hamnar nog på kristiansborg :) , fika låter bra !!

• Ccarolina

Mikaela - hoppas ni får ett bra svar från läkaren så han börjar gå upp i vikt. Milo är lite lika fast han får i sig så han går upp i vikt men ledsen ibland när han äter. Man känner sig så maktlös!

Emelie - vad jobbigt, men ändå skönt att ni fått ett svar på vad det är!
    Det förstår jag att ni är på er vakt, aldrig kul när det inte är helt bra med dom små liven.

Josefin - läkaren sa att under dessa år som han jobbat så hade han aldrig sett någon så liten. Det brukar komma vid ca 6 månader i så fall. Men han sa att de kan komma så tidigt oxå men att det är ovanligt.

Vad kul att ni är på en fika :D
    För oss passar det bäst nästa vecka. Tisdag, hur ser det ut för er andra då?:)

• EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-08-29 19:52:04 följande:
    Mikaela - hoppas ni får ett bra svar från läkaren så han börjar gå upp i vikt. Milo är lite lika fast han får i sig så han går upp i vikt men ledsen ibland när han äter. Man känner sig så maktlös!

Det förstår jag att ni är på er vakt, aldrig kul när det inte är helt bra med dom små liven.

Josefin - läkaren sa att under dessa år som han jobbat så hade han aldrig sett någon så liten. Det brukar komma vid ca 6 månader i så fall. Men han sa att de kan komma så tidigt oxå men att det är ovanligt.

Tisdag passar oss med perfekt :) Jaha stackarn =(
  • Millamittilivet
    Ccarolina skrev 2011-08-29 19:52:04 följande:

Tisdag låter kanon!! Vad roligt :D
  • Ccarolina

Toppen! Någon som vet nåt bra fik där alla vagnar får plats? ;)

• bananiss

Jaa tisdag låter bra :) Vilken tid ska vi säga?? 13??

Neej jag vet inte vart vagnarna ska få plats haha :D Ikea typ.. haha nejdå :)

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Nej men seriöst, ska vi säga ikea?? Haha! Det är ju bra med plats!! ;D

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-09-03 19:56:22 följande:
    Nej men seriöst, ska vi säga ikea?? Haha! Det är ju bra med plats!! ;D

ja haha det kan vi ta :D Kan vi skick lite grejer med! :D
Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås