• Vissla

Legitimation krävs!!!!

Så otroligt irriterande att man ska behöva visa leg hela tiden.
    Jag beställer ett paket mot postförskott som jag väljer att ta sms avisering på, jag ska hämta ut paketet på min gammla arbetsplats (där det fortfarande finns papper på vem jag är).
    Jag får alltså inte hämta ut ett paket som mitt namn står på betala med ett kontokort som mitt namn står på för en människa som vet vem jag är, vi har arbetat ihop, våra barn går i samma klass hon vet vem jag är!!!
    Jag fattar att dom måste vara så där hårda om det är nån som kommer med en pappers avi till ett paket som redan är färdig betalt och personen i kassan inte har den blekaste aning om vem personen som försöker hämta paketet är.
    MEN DOM KÄNNER JU MIG!!!!!

Hur sannolikt scenario är det här: Min hemliga tvilling syster snor min telefon och mitt kontokort för att hämta ut ett paket på min gammla arbetsplats????

• Svar på tråden Legitimation krävs!!!!
  • Isbit

Dom kanske MÅSTE "blippa" ditt leg för att du ska få ut det ?

• Vissla
    Isbit skrev 2011-01-19 14:34:05 följande:
    Dom kanske MÅSTE "blippa" ditt leg för att du ska få ut det ?
    Nej de behövde bara slå in personnumret
  • 071001

Jag förstår irritationen ts, men har du inte ditt leg i plånkan och har du inte plånkan med dig på såna här ärenden? För mig skulle den situationen aldrig ha uppstått ens.

• luckyme83

jag hade blivit irriterad faktiskt...hon visste ju vem du var...

• Impega

Fast det är ju krångligare för expediten att slå in ditt personnr än att scanna ditt leg.

O de får verkligen inte lämna ut nåt alls utan legkontroll. De följer ju bara reglerna.  

• Vissla
    071001 skrev 2011-01-19 14:37:08 följande:
    Jag förstår irritationen ts, men har du inte ditt leg i plånkan och har du inte plånkan med dig på såna här ärenden? För mig skulle den situationen aldrig ha uppstått ens.
    Har inget leg, tycker att det är förbaskat löjligt att man ska tvinga folk att ha ett plastkort med ens namn på för att kunna leva ett ordentligt liv, lever man på marginaler så har man inte råd att skaffa leg.
    Vart mitt gammla leg tagit vägen vet jag inte (stulet?) Har iaf beställt ett nytt, men ska livet behöva ta en paus för att ett litet plastkort är borta?
    Har aldrig förut beövt visa leg för att hämta ut paket mot postförskott med sms avisering då tror jag naturligtvis att det ska gå nu också, men nej nu är legget borta så nu funkar ingeting
  • Vissla
    Impega skrev 2011-01-19 14:40:33 följande:
    Fast det är ju krångligare för expediten att slå in ditt personnr än att scanna ditt leg.

O de får verkligen inte lämna ut nåt alls utan legkontroll. De följer ju bara reglerna.  
    Det är faktiskt inte alls krångligare att slå in 10 siffror i en ruta när jag säger de 10 siffrorna än vad det är att slå in de 10 siffrorna när hon läser själv på legget.
  • marcitron

Tycker helt klart att dom ska ta ditt id ändå! Är det så rutinerna är så är det så, varför göra undantag med dig?  Den kanske göra undantag med någon annan sen någon annan!

Besök vår gravidblogg på -> www.litenbebis.se
  • 071001

Ts, jag har varken leg eller pass just nu och det känns lite som ett låst läge tycker jag.

• Vissla
    marcitron skrev 2011-01-19 14:43:53 följande:
    Tycker helt klart att dom ska ta ditt id ändå! Är det så rutinerna är så är det så, varför göra undantag med dig?  Den kanske göra undantag med någon annan sen någon annan!
    Det är väl ändå lite skillnad o gör undantag för nån man känner som har arbetat på stället, där det finns papper kvar med mitt namn personnummer och kontonummer m.m och att ge ut paket till lite vem som helst som kommer in med en avi
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!