• Vissla

Legitimation krävs!!!!

Så otroligt irriterande att man ska behöva visa leg hela tiden.
    Jag beställer ett paket mot postförskott som jag väljer att ta sms avisering på, jag ska hämta ut paketet på min gammla arbetsplats (där det fortfarande finns papper på vem jag är).
    Jag får alltså inte hämta ut ett paket som mitt namn står på betala med ett kontokort som mitt namn står på för en människa som vet vem jag är, vi har arbetat ihop, våra barn går i samma klass hon vet vem jag är!!!
    Jag fattar att dom måste vara så där hårda om det är nån som kommer med en pappers avi till ett paket som redan är färdig betalt och personen i kassan inte har den blekaste aning om vem personen som försöker hämta paketet är.
    MEN DOM KÄNNER JU MIG!!!!!

Hur sannolikt scenario är det här: Min hemliga tvilling syster snor min telefon och mitt kontokort för att hämta ut ett paket på min gammla arbetsplats????

• Svar på tråden Legitimation krävs!!!!
  • Mrs Statham
    Vissla skrev 2011-01-20 13:56:30 följande:
    läs iaf vad jag har skrivit i tråden så slipper du ställa frågor som rdan är besvarade.
    Jag har läst och om du hade läst mitt inlägg ordentligt så skulle du ha sett att det bara var retoriska frågor som jag besvarade alldeles själv.
    Men okej, ett nytt id kort kommer på typ 2 veckor, alltså 2 veckor som man måste "pausa" livet. På 2 veckor hinner dem inte skicka tillbaka paketet som kommit.
    En sms avisering kan man beställa i vilket nummer som helst dessutom, så man behöver inte se ut exakt som den personen i vars namn man beställt något i.
    För mig låter det bara som att du skjutit upp att fixa nytt leg för länge...

• Modgun
    Vissla skrev 2011-01-19 14:32:34 följande:
    Så otroligt irriterande att man ska behöva visa leg hela tiden.
    Jag beställer ett paket mot postförskott som jag väljer att ta sms avisering på, jag ska hämta ut paketet på min gammla arbetsplats (där det fortfarande finns papper på vem jag är).
    Jag får alltså inte hämta ut ett paket som mitt namn står på betala med ett kontokort som mitt namn står på för en människa som vet vem jag är, vi har arbetat ihop, våra barn går i samma klass hon vet vem jag är!!!
    Jag fattar att dom måste vara så där hårda om det är nån som kommer med en pappers avi till ett paket som redan är färdig betalt och personen i kassan inte har den blekaste aning om vem personen som försöker hämta paketet är.
    MEN DOM KÄNNER JU MIG!!!!!

Hur sannolikt scenario är det här: Min hemliga tvilling syster snor min telefon och mitt kontokort för att hämta ut ett paket på min gammla arbetsplats????
    Allvarligt talat?
    Klart som attans att de SKA ta leg på ALLA. INGEN ska få någon specialbehandling enbart för att de har jobbat där.
  • SoStylish
    Vissla skrev 2011-01-20 09:55:56 följande:
    Det behöver du inte gör, klarar du inte av att läs mellan raderna första gången du läser så klarar du det förmodligen inte andra gången heller.
    Jag har försökt o förklara varför jag har blivit utan id kort och även utryckt att det finns andra som har det värre, väljer du att se det som gnäll så får det stå för dig
    Är du alltid såhär gnällig och har denna attityden mot alla du pratar med? För övrigt håller jag med till hundra procent att du ser väl själv när giltighetstiden på ditt id-kort går ut och då har du ju gott om tid på dig att beställa ett nytt. Men det kanske var något som du inte klarade av att läsa?
  • Vissla
    Mrs Statham skrev 2011-01-20 14:11:31 följande:
    Jag har läst och om du hade läst mitt inlägg ordentligt så skulle du ha sett att det bara var retoriska frågor som jag besvarade alldeles själv.
    Men okej, ett nytt id kort kommer på typ 2 veckor, alltså 2 veckor som man måste "pausa" livet. På 2 veckor hinner dem inte skicka tillbaka paketet som kommit.
    En sms avisering kan man beställa i vilket nummer som helst dessutom, så man behöver inte se ut exakt som den personen i vars namn man beställt något i.
    För mig låter det bara som att du skjutit upp att fixa nytt leg för länge...

Två veckor så hade jag varit nöjd
    SoStylish skrev 2011-01-20 14:23:54 följande:
    Är du alltid såhär gnällig och har denna attityden mot alla du pratar med? För övrigt håller jag med till hundra procent att du ser väl själv när giltighetstiden på ditt id-kort går ut och då har du ju gott om tid på dig att beställa ett nytt. Men det kanske var något som du inte klarade av att läsa?
    Nej jag har bara den här attitiden mot folk som väljer att inte ta in den relevanta informationen
  • käärlek

Känns som man vet att det är så och ser därför till att ha ett leg och ha det med sig -inte så konstigt, oavsätt vart man har eller inte har jobbat.

Bara mitt tycke i saken ....

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • Modgun
    Vissla skrev 2011-01-20 15:55:35 följande:
    Två veckor så hade jag varit nöjd
    SoStylish skrev 2011-01-20 14:23:54 följande:
    Nej jag har bara den här attitiden mot folk som väljer att inte ta in den relevanta informationen
    Alltså människor som inte håller med dig då mao?
  • Hoppfull84

eh.. varför har man inte med sig leg?
    du hade med dig kontokort och mobil men inget körkort/leg? det tycker jag är rätt så konstigt faktiskt.

• Vissla
    Modgun skrev 2011-01-20 16:03:02 följande:
    Alltså människor som inte håller med dig då mao?
    Nej folk som ignorerar den relevanta infromationen:

Gammalt leg stulet
    Blivit skickad fram och tillbaka i flera månader för att få nytt leg
    Aldrig visat leg vid paket hämtning mot postförskott förut
    Stod inte i smset att leg skulle medföras
    Alla mina personuppgifter finns att hämta två meter ifrån kassan.

Jag tycker att det är löjligt att man ska behöva visa upp ett leg i situationer där det egentligen inte krävs när det ska vara ett sånt krångel att få tag på ett leg.
    Jag har ändå ganska lätt att fixa ett leg för jag har råd att köpa en skrivare bara för att kunna skriva ut ett personbevis, jag har pengar att lägga på ett leg, jag har nån som kan intyga att jag är jag och jag har möjlighet att ta mig till det stället där legitimation utfärdas.
    Det finns folk som lever på marginalerna och har därför inte råda att skaffa leg, pga det kan de inte beställa billiga saker på internet som skulle göra att de får mer pengar över.
    Det finns folk utan anhöriga som kan intyga vem man är och får därför vänta extra lång tid innan man får ett leg.

Ska man behöva ha leg i alla möjliga situationer så ska det inte behöva vara så krångligt som det kan vara att få ett id kort.

Jag har full förståelse för att man ska visa leg för att få ett rekomenderat brev eller för att visa upp att man är tillräckligt gammal för vissa saker osv men det är irriterande när man är tvungen att visa leg i onödiga situationer. Det är ännu mer irriterande att folk inte verkar kunna läsa sig till vad jag är irriterad över!
  • Ekorrfamiljen

Det som irriterar mig är att när jag ska hämta ut paket adresserade till mig så måste jag visa legitimation, men skickar jag istället maken för att hämta dem så behöver han aldrig visa leg. när han hämtar ut mina paket! Han bara knallar in, visar avin och får ut paketet utan frågor. Skrikandes

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!