• Vissla

Legitimation krävs!!!!

Så otroligt irriterande att man ska behöva visa leg hela tiden.
    Jag beställer ett paket mot postförskott som jag väljer att ta sms avisering på, jag ska hämta ut paketet på min gammla arbetsplats (där det fortfarande finns papper på vem jag är).
    Jag får alltså inte hämta ut ett paket som mitt namn står på betala med ett kontokort som mitt namn står på för en människa som vet vem jag är, vi har arbetat ihop, våra barn går i samma klass hon vet vem jag är!!!
    Jag fattar att dom måste vara så där hårda om det är nån som kommer med en pappers avi till ett paket som redan är färdig betalt och personen i kassan inte har den blekaste aning om vem personen som försöker hämta paketet är.
    MEN DOM KÄNNER JU MIG!!!!!

Hur sannolikt scenario är det här: Min hemliga tvilling syster snor min telefon och mitt kontokort för att hämta ut ett paket på min gammla arbetsplats????

• Svar på tråden Legitimation krävs!!!!
  • Reglementet

Stoppa körkortet i plånboken till nästa gång.

*Kommersiellt budskap*
  • Vissla
    Reglementet skrev 2011-01-19 16:22:24 följande:
    Stoppa körkortet i plånboken till nästa gång.
    Har inget körkort, vill inte ha ett körkort, vägrar skaffa körkort
  • Vissla
    tingeling08 skrev 2011-01-19 16:45:25 följande:
    Men är det så svårt att ha en legitimation på sig??
    Tycker inte jag iaf.. 
    Vilken tur för dig då
  • prinsessan06

Men man VET ju att dom kommer vilja se leg? Vad är problemet? Det är för tusan bara att ta med sig plånboken eller var man nu väljer att ha sitt leg och gå till utlämningsstället?! Det är ju för min egen säkerhet som dom vill se mitt leg! JAG skulle då inte vilja att dom struntar i att kräva att få se leg och så råkar dom lämna ut mitt paket till någon annan! Vad är problemet! Håll ordning på era leg och ta med det!!!!

• tingeling08
    Vissla skrev 2011-01-19 16:47:05 följande:
    Vilken tur för dig då
    Jupp, och otur för dig som inte fick ut paketet.
  • SoStylish

Jag kan förstå att du är irriterad att du inte fick ut paketet trots att du kände personen. Men i grund och botten handlar det om säkerhet och jag tycker att det är bra att utlämningsställen är noga med sådana saker!

Vägrar du skaffa körkort får du väl skaffa ett vanligt ID-kort då som du kan visa upp. Det är inte direkt ovanligt att man behöver legitimera sig år 2011!

• emsmamma

Tänk tvärtom.
    Visst vill du att andra ska visa leg för att inte ditt paket ska hamna hos fel person?

• lennartsdotter

Tja, igår plockade jag upp en MacBook Air ute på gatan utan att behöva legitimera mig och jag kände inte budkillen. Nu var datorn till mig, men det kunde ju budkillen egentligen inte veta eftersom det bor ett antal olika människor i huset.

Föredrar faktiskt att de är noga med leg för att minska risken att saker lämnas ut till fel personer.

• Vissla
    prinsessan06 skrev 2011-01-19 16:50:44 följande:
    Men man VET ju att dom kommer vilja se leg? Vad är problemet? Det är för tusan bara att ta med sig plånboken eller var man nu väljer att ha sitt leg och gå till utlämningsstället?! Det är ju för min egen säkerhet som dom vill se mitt leg! JAG skulle då inte vilja att dom struntar i att kräva att få se leg och så råkar dom lämna ut mitt paket till någon annan! Vad är problemet! Håll ordning på era leg och ta med det!!!!
    Nej jag VET att jag aldrig har behövt visa leg när jag hämtat ut ett paket mot postförskott med sms avi.
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!