• Vissla

Legitimation krävs!!!!

Så otroligt irriterande att man ska behöva visa leg hela tiden.
    Jag beställer ett paket mot postförskott som jag väljer att ta sms avisering på, jag ska hämta ut paketet på min gammla arbetsplats (där det fortfarande finns papper på vem jag är).
    Jag får alltså inte hämta ut ett paket som mitt namn står på betala med ett kontokort som mitt namn står på för en människa som vet vem jag är, vi har arbetat ihop, våra barn går i samma klass hon vet vem jag är!!!
    Jag fattar att dom måste vara så där hårda om det är nån som kommer med en pappers avi till ett paket som redan är färdig betalt och personen i kassan inte har den blekaste aning om vem personen som försöker hämta paketet är.
    MEN DOM KÄNNER JU MIG!!!!!

Hur sannolikt scenario är det här: Min hemliga tvilling syster snor min telefon och mitt kontokort för att hämta ut ett paket på min gammla arbetsplats????

• Svar på tråden Legitimation krävs!!!!
  • Shaun the sheep

Haha, TS!
    Min sambo tycker precis tvärtom! Han tycker det är rent ut sagt HEMSKT att någon kan hämta ut paket åt honom,
    om de bara har hans legitimation. Han är väldigt misstänksam av sig och är helt övertygad om att någon annan kommer hämta ut hans saker. Det enda problemet är väl att han inte har så mycket att oroa sig för, då han i princip aldrig beställer något via internet

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Pleco

Jag tycker du låter väldigt gnällig och verkar tycka att alla gör fel mot dig. Personen som krävde leg av dig, Skatteverket som tog lång tid på sig, dosan som hade slut på batterier, dina vänner som inte kunde/ville skriva ut ditt personbevis. Du har ju faktiskt själv ansvaret att ordna med sådana här saker, ser ingen orsak till att bli så arg.

• emsmamma
    Livisu skrev 2011-01-19 21:20:22 följande:
    Big brother is watching you...
    Så länge man har rent mjöl i påsen så borde inte tittandet störa.
  • Vissla
    Pleco skrev 2011-01-20 09:40:54 följande:
    Jag tycker du låter väldigt gnällig och verkar tycka att alla gör fel mot dig. Personen som krävde leg av dig, Skatteverket som tog lång tid på sig, dosan som hade slut på batterier, dina vänner som inte kunde/ville skriva ut ditt personbevis. Du har ju faktiskt själv ansvaret att ordna med sådana här saker, ser ingen orsak till att bli så arg.
    Jag är inte arg, jag är irriterad  över att man måste ha leg för minsta små sak.
    Jag har fixat de här sakerna  själv men jag har nånting som heter empati, vilket innebär att jag tycker synd om folk som inte har möjlighet att fixa såna här saker och har ännu svårare att få ett idkort när jag vet hur många situationer det krävs att man ska ha en idhandling. Finns exempelvis många invandrare som har stora problem med att få fram ett giltigt leg för att ingen vill bekräfta deras identitet, men tycka synd om dom är oxå fel?
  • SomÄngeln

jobbar i affär själv, även vi som jobbar där använder vår id när vi tar ut egna paket! för att vi måste, de är postens å schenkers regler.
    Hur glad skulle du bli om nån annan hämtat ut ditt paket å vi inte tittat på id:t? å är det jobbigt att ta med sig de eller?

• Pleco
    Vissla skrev 2011-01-20 09:48:52 följande:
    Jag är inte arg, jag är irriterad  över att man måste ha leg för minsta små sak.
    Jag har fixat de här sakerna  själv men jag har nånting som heter empati, vilket innebär att jag tycker synd om folk som inte har möjlighet att fixa såna här saker och har ännu svårare att få ett idkort när jag vet hur många situationer det krävs att man ska ha en idhandling. Finns exempelvis många invandrare som har stora problem med att få fram ett giltigt leg för att ingen vill bekräfta deras identitet, men tycka synd om dom är oxå fel?
    Tycker mest att du bara har gnällt över din egen situation där du inte fick hämta ut paketet trots att personen kände dig, jag måste jag ha missat inlägget där du skriver att det är synd om folk som har svårt att fixa id-kort. Får väl läsa tråden en gång till...
  • Vissla
    SomÄngeln skrev 2011-01-20 09:52:42 följande:
    jobbar i affär själv, även vi som jobbar där använder vår id när vi tar ut egna paket! för att vi måste, de är postens å schenkers regler.
    Hur glad skulle du bli om nån annan hämtat ut ditt paket å vi inte tittat på id:t? å är det jobbigt att ta med sig de eller?
    Ja nu fick ju en annan person hämta t mitt paket utan id, annars hade jag fått en räkning för ej uthämtat paket så jag är ganska glad
  • Vissla
    Pleco skrev 2011-01-20 09:53:00 följande:
    Tycker mest att du bara har gnällt över din egen situation där du inte fick hämta ut paketet trots att personen kände dig, jag måste jag ha missat inlägget där du skriver att det är synd om folk som har svårt att fixa id-kort. Får väl läsa tråden en gång till...
    Det behöver du inte gör, klarar du inte av att läs mellan raderna första gången du läser så klarar du det förmodligen inte andra gången heller.
    Jag har försökt o förklara varför jag har blivit utan id kort och även utryckt att det finns andra som har det värre, väljer du att se det som gnäll så får det stå för dig
  • Mrs Statham

Men hur svårt är det att se till så att man alltid har ett giltigt leg på sig??? Inte alls
    Hur svårt är det att hålla koll på giltighetstiden på leget så man lätt och snabbt kan fixa nytt några månader innan det gamla går ut?? Inte alls
    Hur svårt är det att acceptera att man faktiskt behöver legitimera sig när det gäller något viktigt?? Tydligen väldigt svårt...

• Vissla
    Mrs Statham skrev 2011-01-20 13:53:41 följande:
    Men hur svårt är det att se till så att man alltid har ett giltigt leg på sig??? Inte alls
    Hur svårt är det att hålla koll på giltighetstiden på leget så man lätt och snabbt kan fixa nytt några månader innan det gamla går ut?? Inte alls
    Hur svårt är det att acceptera att man faktiskt behöver legitimera sig när det gäller något viktigt?? Tydligen väldigt svårt...
    läs iaf vad jag har skrivit i tråden så slipper du ställa frågor som rdan är besvarade.
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!