• Vissla

Legitimation krävs!!!!

Så otroligt irriterande att man ska behöva visa leg hela tiden.
    Jag beställer ett paket mot postförskott som jag väljer att ta sms avisering på, jag ska hämta ut paketet på min gammla arbetsplats (där det fortfarande finns papper på vem jag är).
    Jag får alltså inte hämta ut ett paket som mitt namn står på betala med ett kontokort som mitt namn står på för en människa som vet vem jag är, vi har arbetat ihop, våra barn går i samma klass hon vet vem jag är!!!
    Jag fattar att dom måste vara så där hårda om det är nån som kommer med en pappers avi till ett paket som redan är färdig betalt och personen i kassan inte har den blekaste aning om vem personen som försöker hämta paketet är.
    MEN DOM KÄNNER JU MIG!!!!!

Hur sannolikt scenario är det här: Min hemliga tvilling syster snor min telefon och mitt kontokort för att hämta ut ett paket på min gammla arbetsplats????

• Svar på tråden Legitimation krävs!!!!
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:17:24 följande:
    MEN DOM VET ATT JAG ÄR JAG DET FINNS PAPPER PÅ DET INNE PÅ KONTORET!
    Det har ingen betydlese. (du behöver inte skrika) Regler är regler och de är till för att följas.
  • tingeling08
    Vissla skrev 2011-01-19 17:17:24 följande:
    MEN DOM VET ATT JAG ÄR JAG DET FINNS PAPPER PÅ DET INNE PÅ KONTORET!
    Får man fråga om det finns en bild på dig i de papperna??
    Om inte kan de ju egentligen inte veta att du är du 
  • Raskask
    Ana Maria skrev 2011-01-19 17:18:57 följande:
    Det har ingen betydlese. (du behöver inte skrika) Regler är regler och de är till för att följas.
    Fast ibland är det ju smidigare om man håller sig till regelns innebörd än håller slaviskt på regelns bokstav.
  • MysTic PrincesS

Hur gör du om du måste lösa ut recept på apoteket? De kräver ju leg....

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Vissla
    Raskask skrev 2011-01-19 17:18:45 följande:
    Det var inte så att den du skulle hämta paketet hos har något gammalt groll mot dig? Hon verkar ju rätt byråkratisk.
    Nej det stod en tant från posten där som vägrade låta dom ge mig det jag ville ha trots att varenda människa på det där stället vet vem jag är
  • tingeling08
    Vissla skrev 2011-01-19 17:12:12 följande:
    Det är ju det som är irriterande.
    Dagens samhälle kräver att man ska ha ett legg om man ska kunna leva ett normalt liv.
    Det finns folk som inte kan skaffa leg för att dom inte har nån som kan styrka identiteten.
    Lite slappare regler kan man ha på saker där man faktiskt inte behöver legitimera sig
    Man kan alltid skaffa en legitimation. Sedan är det ju en fråga om hur snabbt det går. Det går ju onekligen mycket snabbare om någon kan komma med
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:21:17 följande:
    Nej det stod en tant från posten där som vägrade låta dom ge mig det jag ville ha trots att varenda människa på det där stället vet vem jag är
    Det är ju för att det är en regel att visa leg för att utlämnare ska vara säker på att du verkligen är du och inte senare bli beskyllda för att de lämnat ut till fel person.
  • Vissla
    Ana Maria skrev 2011-01-19 17:17:47 följande:
    Alltså ett perosnbevis kan du skriva ut själv om du har e-legitimation... Samma so man har till internetbank. Eller du kanske inte har det heller? Kanske forftarande betalar räkningar via bankgiro och inte har visa kort...
    Om du läser det jag skriver så ser du att jag har fått ett personbevis som jag fick tanka hem skrev jag (hämtat på hemsidan med e-leg)
    o jag har e legitimation men det var ett jäkla ståhej att byta batterier på internet dosan för att jag inte hade ett leg så det blev svårt att få hem personbeviset ändå
  • Vissla
    MysTic PrincesS skrev 2011-01-19 17:20:48 följande:
    Hur gör du om du måste lösa ut recept på apoteket? De kräver ju leg....
    Nej dom kräver inte leg dom vet vem jag är
  • Vissla
    tingeling08 skrev 2011-01-19 17:19:48 följande:
    Får man fråga om det finns en bild på dig i de papperna??
    Om inte kan de ju egentligen inte veta att du är du 
    Ja det finns det
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!