• Bea08

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Ja, jag vill veta vart pedofilerna bor, jag tror inte att en pedofil kan bli "frisk", har man förgripit sig på barn så har man enligt mig förbrukat sin rätt ute i samhället. 

• Fiyali
    jovisst skrev 2011-01-22 20:20:56 följande:
    www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&acti...

Nu hjälper inte behandling särskilt ofta,så hur förhindrar man det då tycker du?
    Genom bättre behandling och bättre uppföljning.
    Vad tycker du? Omänsklighet?
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Queenie70

Jag utgår ifrån att det bor pedofiler nära mig, fast jag vet bara inte vilka de är. Ja, jag skulle gärna vilja veta vilka de är.

• snillis
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 18:17:10 följande:
    Ajajaj, nu är du ute på farlig mark och riskerar pedofilstämpeln själv - du säger det tabubelagda - att det kan finnas värre saker än sexuella övergrepp!!!
    Hehe......men eftersom jag själv är ett "offer" så kanske det är tillåtet att jag uttalar mig,
    Eller? 
  • h34

Har svarat redan men kom ju på nu att jag faktiskt känner till flera pedofiler som bor i min närhet.
    De är alla dömda och en flera gånger om och det är riktigt skrämmande hur många de är med tanke på att jag bor i en mindre kommun.
    Inom en radie på 2½ mil så bor det här 6 dömda pedofiler, skrämmande!

• Embla
    snillis skrev 2011-01-22 21:27:51 följande:
    Hehe......men eftersom jag själv är ett "offer" så kanske det är tillåtet att jag uttalar mig,
    Eller? 
    Nej, eftersom du då förmodligen är så skadad att du själv blivit pedofil. (ironiskt)
  • snillis
    Embla skrev 2011-01-22 21:34:35 följande:
    Nej, eftersom du då förmodligen är så skadad att du själv blivit pedofil. (ironiskt)
    Ja, just det.
    Bäst jag ringer på hos grannarna och varnar dem så att de vet att akta sig! 
  • Dorian Ertymexx
    Villimey skrev 2011-01-22 19:24:36 följande:
    Okej så det är inte speciellt underbyggt att du tror att det finns många pedofiler som aldrig närmar sig barn?
    Jag har läst och hört mycket om det där, och det verkar vara rätt troligt att den stora majoriteten inte hänfaller till övergrepp. Bara för att man är pedofil tappar man ju inte sin moral eller blir ett  hänsynslöst monster.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 19:32:43 följande:
    Nej vi är inte överens alls och jag får inga kickar för att pedofiler får svidande straff.....!
    Inte? Så vad vinner du då på dessa fruktansvärda straff? För de gör ju inte mycket för samhället eller barnen...
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 19:36:41 följande:
    Säg det till Englas mamma!
    Vad försöker du säga med det? Att Englas mamma ska få bestämma lag och rätt bara för att hon är offrets mor? Eller att Pluttelis erfarenheter är värdelösa för att hon själv blev utsatt snarare än hennes barn?

Om du inte har en god förklaring känns kommentaren lägre än glocalnet...
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?