• jovisst

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Plutteli skrev 2011-01-23 01:43:23 följande:
    Vad i: Dömda pedofiler återfaller nästan aldrig i brott är svårt att förstå?
    Det är de odömda oanmälda pedofilerna som är farliga, inte de som är dömda!
    Vet inte vilken sagobok du har läst,men du kan ju läsa min länk i tidigare inlägg så får du s!
  • Mad as snow
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 23:31:03 följande:
    Jag misstänker att jag är litet syftad på, men jag kan helt förstå den emotionella synvinkeln. Jag menar bara att det inte är rätt att bara säga att "jag känner X därför borde jag få bestämma att Y borde dödas". Jag förstår att, och varför, man känner så. Jag förstår mindre varför man låter känslan stå grund för ens rationella tänkande.
    Nej, alltså... jag syftar lika mycket på mig själv. Jag har befunnit mig i dessa pedofildiskussioner i flera år nu här på FL och jag irriterar mig på den attityd jag hade förr i tiden. Det blev ett raljerande från min sida, där jag tryckte upp mina kunskaper i arslet på alla som inte omedelbart höll med mig. Alla som skrev ett inlägg baserat på känslor och inte kunskap ratade jag stenhårt och kunde babbla i timmar om allt jag kan om pedofiler och sexualbrottslingar. Det är inte en helt smickrande egenskap det där. Jag begriper idag lite mer och framför allt har jag blivit mer ödmjuk inför det faktum att alla inte ser Pedofili som ett specialintresse där just terminologin blir livsviktig, där man refererar till studier och hårklyverier där man gör skillnad på pedofiler och hebefiler och allt vad fan det är. För somliga är detta av lika mycket värde som bajs. Och man kanske måste börja från ett annat håll, kanske lyssna in människor lite mer innan man avfärdar dem som obildade. Kanske är människor mer benägna att ta till sig just kunskap om man inte sågar dem jäms med fotknölarna och jämför dem med nazister. Kanske känslan inte står just grund för ens rationella tänkande, kanske det bara är två olika sätt att kasta sig in i en debatt. Alla betraktar inte en debatt på samma sätt, alla måste inte vara experter på ett ämne för att ha en åsikt. Så, den jag syftar på i sammanhanget är faktiskt främst mig själv. 
  • pingstlilja

Jag bodde i en kommun där en dömd pedofil flyttade in. Han började synas vis skolor och dagis allt som oftast. Genast reagerade kommunen. De tog i kontakt med personen i fråga, förde en dialog med honom. Han gick med på att inte fortsätta med detta. Denna överenskommelse hjälpte ett tag. Sedan syntes han vis skolor igen. Kommunen anlitade då vaktbolag.
    Som förälder kände man sig väldigt obekväm att VETA att han var runt våra barn.
    Idag sitter han inne för just för att ha antastat barn i en annan kommun. Så nu är det lugnt.

Men det jag ville säga med detta är att det är jobbigt att veta också. Jag hade turen att bo i en kommun där resurserna sattes in innan det hände någonting.

• holy shit
    Mad as snow skrev 2011-01-23 11:22:26 följande:
    Nej, alltså... jag syftar lika mycket på mig själv. Jag har befunnit mig i dessa pedofildiskussioner i flera år nu här på FL och jag irriterar mig på den attityd jag hade förr i tiden. Det blev ett raljerande från min sida, där jag tryckte upp mina kunskaper i arslet på alla som inte omedelbart höll med mig. Alla som skrev ett inlägg baserat på känslor och inte kunskap ratade jag stenhårt och kunde babbla i timmar om allt jag kan om pedofiler och sexualbrottslingar. Det är inte en helt smickrande egenskap det där. Jag begriper idag lite mer och framför allt har jag blivit mer ödmjuk inför det faktum att alla inte ser Pedofili som ett specialintresse där just terminologin blir livsviktig, där man refererar till studier och hårklyverier där man gör skillnad på pedofiler och hebefiler och allt vad fan det är. För somliga är detta av lika mycket värde som bajs. Och man kanske måste börja från ett annat håll, kanske lyssna in människor lite mer innan man avfärdar dem som obildade. Kanske är människor mer benägna att ta till sig just kunskap om man inte sågar dem jäms med fotknölarna och jämför dem med nazister. Kanske känslan inte står just grund för ens rationella tänkande, kanske det bara är två olika sätt att kasta sig in i en debatt. Alla betraktar inte en debatt på samma sätt, alla måste inte vara experter på ett ämne för att ha en åsikt. Så, den jag syftar på i sammanhanget är faktiskt främst mig själv. 
  • Heisan

Nej jag skulle inte behöva veta det. De allra flesta övergrepp sker inom familjen o det enda som jag som förälder kan göra är att hålla ögonen öppna för hur andra beter sig mot mitt barn o vad mitt barn säger/hur det agerar. Jag känner till ett par dömda pedofiler här i byn där jag bor, men det är inte så mycket jag kan göra åt deras existens.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Fiyali
    holy shit skrev 2011-01-23 10:49:44 följande:
    Jag förstår inte alls detta ömmande för "stackars missförstådda pedofiler" Det är inte mer synd om pedofiler än människor med andra psykiska störningar. Jävla nyliberala skitfasoner.
    Det handlar om mänskliga rättigheter, och även pedofiler, vare sig man gillar de eller inte är också människor. Det finns massor med åsikter jag inte gillar hos personer, sen finns det dessutom personer som jag ogillar helt och hållet(jag har inte hittat något alls att gilla hos de), men de är fortfarande människor, och jag vill behandla de som jag själv vill bli behandlad.
    Förstår du hur jag menar ? :)
    Jag försvarar inte handlingen en pedofil gör, jag försvarar dens rätt att tänka. Att tänka är inte att skada, och man kan inte styra sina tankar, men man kan styra sina handlingar.
    Att ha en sexuelläggning innebär inte att man har andra egenskaper såsom våldsam/mordisk.
    Jag är bisexuell, men skadar inte folk, jag hoppar inte på vare sig kvinnor eller män för att ha sex med de :)
    Jag tycker inte det är "fint" att tända på barn, men personen som gör det kan ändå vara en "fin" människa, dvs aldrig kapabel till att skada någon.
    Jag förespråkar inte pedofeli, jag förespråkar människors rätt att vara(att vara är att tänka) den de är utan att behöva ställas utanför samhället, eller översköljas med skam.
    Att skada någon är en helt annan fråga för mig, och då är det inte bara pedofiler jag ser ner på, i de fall ser jag ner på kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, våldtäktsmän, mördare m fl mfl....
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Donum

Nej, jag har inget behov av det. Det skulle dessutom leda till högre frekvens av övergrepp eftersom stämplingen gör att de inte har någonstans att ta vägen. Ingen vill ha dem boendes i närheten, ingen vill ge dem jobb osv. Vad göra?
    Begå brott igen, så man åker in för då får man åtminstone mat i magen och tak över huvudet.

Har bott i ett land där man hänger ut pedofiler och sexualbrottslingar som avtjänat sitt straff och det är ett återkommande problem.  

• khrullet

Ja tack gärna!! När jag var yngre blev jag utsatt för en pedofil under flera års tid. Han blev dömd men kom lindrigt undan trots att det var många barn som han utsatt den gången. Sedan dess han denna pedofil åter varit i rätten för liknande saker ett par gånger.

Fattar inte varför pedofiler som gång på gång gör sig skyldig till dessa vidriga brott ska skyddas till varje pris! Alla oskyldiga barn som eventuellt får sina liv mer eller mindre förstörda av dessa pedofiler är de barnen mindre viktiga?

Jag vill veta vad det finns för faror i närheten där jag bor så jag kan skydda mina barn mot sådant de inte ska behöva uppleva.

• The past is now

Ja för då har jag möjligheten att VÄLJA bo jämte ett monster eller inte. En pedofil kan aldrig någonsin bli frisk...han/hon kommer alltid att tända på barn och vilja antasta/våldta barn. Såg för övrigt dokumentären där en pedofil själv säger att han inte kan bli frisk.

Så nej fy fan bort med avskummen. 

• Donum
    khrullet skrev 2011-01-23 11:47:19 följande:
    Ja tack gärna!! När jag var yngre blev jag utsatt för en pedofil under flera års tid. Han blev dömd men kom lindrigt undan trots att det var många barn som han utsatt den gången. Sedan dess han denna pedofil åter varit i rätten för liknande saker ett par gånger.

Fattar inte varför pedofiler som gång på gång gör sig skyldig till dessa vidriga brott ska skyddas till varje pris! Alla oskyldiga barn som eventuellt får sina liv mer eller mindre förstörda av dessa pedofiler är de barnen mindre viktiga?

Jag vill veta vad det finns för faror i närheten där jag bor så jag kan skydda mina barn mot sådant de inte ska behöva uppleva.
    De barnen hängs ju ut när man hänger ut pedofilerna... Dessutom hänger man ut pedofilernas anhöriga. Förutom då den lilla detaljen att det är större risk att nya brott begås pga att pedofilen inte har någon stans att ta vägen, men det är kanske försumbart?
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?