Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?
Det är de odömda oanmälda pedofilerna som är farliga, inte de som är dömda!
Jag bodde i en kommun där en dömd pedofil flyttade in. Han började synas vis skolor och dagis allt som oftast. Genast reagerade kommunen. De tog i kontakt med personen i fråga, förde en dialog med honom. Han gick med på att inte fortsätta med detta. Denna överenskommelse hjälpte ett tag. Sedan syntes han vis skolor igen. Kommunen anlitade då vaktbolag.
Som förälder kände man sig väldigt obekväm att VETA att han var runt våra barn.
Idag sitter han inne för just för att ha antastat barn i en annan kommun. Så nu är det lugnt.
Men det jag ville säga med detta är att det är jobbigt att veta också. Jag hade turen att bo i en kommun där resurserna sattes in innan det hände någonting.
Nej jag skulle inte behöva veta det. De allra flesta övergrepp sker inom familjen o det enda som jag som förälder kan göra är att hålla ögonen öppna för hur andra beter sig mot mitt barn o vad mitt barn säger/hur det agerar. Jag känner till ett par dömda pedofiler här i byn där jag bor, men det är inte så mycket jag kan göra åt deras existens.
Nej, jag har inget behov av det. Det skulle dessutom leda till högre frekvens av övergrepp eftersom stämplingen gör att de inte har någonstans att ta vägen. Ingen vill ha dem boendes i närheten, ingen vill ge dem jobb osv. Vad göra?
Begå brott igen, så man åker in för då får man åtminstone mat i magen och tak över huvudet.
Har bott i ett land där man hänger ut pedofiler och sexualbrottslingar som avtjänat sitt straff och det är ett återkommande problem.
Ja tack gärna!! När jag var yngre blev jag utsatt för en pedofil under flera års tid. Han blev dömd men kom lindrigt undan trots att det var många barn som han utsatt den gången. Sedan dess han denna pedofil åter varit i rätten för liknande saker ett par gånger.
Fattar inte varför pedofiler som gång på gång gör sig skyldig till dessa vidriga brott ska skyddas till varje pris! Alla oskyldiga barn som eventuellt får sina liv mer eller mindre förstörda av dessa pedofiler är de barnen mindre viktiga?
Jag vill veta vad det finns för faror i närheten där jag bor så jag kan skydda mina barn mot sådant de inte ska behöva uppleva.
Ja för då har jag möjligheten att VÄLJA bo jämte ett monster eller inte. En pedofil kan aldrig någonsin bli frisk...han/hon kommer alltid att tända på barn och vilja antasta/våldta barn. Såg för övrigt dokumentären där en pedofil själv säger att han inte kan bli frisk.
Så nej fy fan bort med avskummen.