-
-
Ja, tänk om du vet att Alf är pedofil och därför VÄLJER att flytta och då hamnar bredvid både Agda och Rolf som båda är pedofiler fast du inte vet om det!The past is now skrev 2011-01-23 11:47:52 följande:Ja för då har jag möjligheten att VÄLJA bo jämte ett monster eller inte. En pedofil kan aldrig någonsin bli frisk...han/hon kommer alltid att tända på barn och vilja antasta/våldta barn. Såg för övrigt dokumentären där en pedofil själv säger att han inte kan bli frisk.
Så nej fy fan bort med avskummen. -
tackMad as snow skrev 2011-01-23 16:24:58 följande:Hon menar nog att du är mån om den fria tanken, så länge man tänker på rätt saker.
-
Tja, jag har en mor som är utbildad psykolog och har arbetat i sexbunker med bla just dömda pedofiler och hon har därmed god kunskap i ämnet. Dessutom har jag läst en hel del studier som alla visar att de som är äkta pedofiler och förgripit sig på barn har låg återfall, däremot de som INTE är pedofiler men dömda för övergrepp på barn har hög återfallsrisk, för hos dem är det andra saker som lett fram till brottet än det är för pedofilen.puss skrev 2011-01-23 16:18:05 följande:intressant. fart har du lärt dig det?
-
jaha, ok tackPlutteli skrev 2011-01-23 16:27:54 följande:Tja, jag har en mor som är utbildad psykolog och har arbetat i sexbunker med bla just dömda pedofiler och hon har därmed god kunskap i ämnet. Dessutom har jag läst en hel del studier som alla visar att de som är äkta pedofiler och förgripit sig på barn har låg återfall, däremot de som INTE är pedofiler men dömda för övergrepp på barn har hög återfallsrisk, för hos dem är det andra saker som lett fram till brottet än det är för pedofilen.
-
Nja, alltså ... då en viss procent av befolkningen är pedofiler (runt 3% stod det i en annan tråd) och det bor fler än 100 personer inom en radie av 100 meter så förutsätter jag helt enkelt att det bor en pedofil nära mig.
Jag vet inte hur många procent av befolkningen som ägnar sig åt övergrepp och så men jag räknar med att det bor även en sådan person inom ett inte jättelångt avstånd från där jag bor.
-
Spelar ingen roll vad statistiken säger. Dom är väl lika äckliga om dom äns försökt göra något på ett barn...
Tycker det blir lite "roligare" om en som skyddar dom här peddosvinen och deras barn blir antastade/våldtagna/mördade av ett peddo eller "vanlig" människa, då kommer dom genast att ändra inställning!!!!
http://mammmmma.blogspot.com/ -
Vilka skyddar pedofilerna menar du?Mammmmma skrev 2011-01-23 16:40:23 följande:Spelar ingen roll vad statistiken säger. Dom är väl lika äckliga om dom äns försökt göra något på ett barn...
Tycker det blir lite "roligare" om en som skyddar dom här peddosvinen och deras barn blir antastade/våldtagna/mördade av ett peddo eller "vanlig" människa, då kommer dom genast att ändra inställning!!!!
mammmmma.blogspot.com/ -
Då är det lika bra att avsky dom från början slipper man skämma ut sig OM det skulle hända ens egna barn. Pinsamt om man suttit och beskyddat dom nu...
http://mammmmma.blogspot.com/ -
Nu har inte läst igenom hela tråden men förstår på TS att den kanske har kommit att handla om lite mer än "ja eller nej". Jag nöjer mig med att svara på den ursprungliga frågeställingen utifrån endast TS, även om den kanske kommer mitt in i en annan diskussion just nu.
Jag skulle absolut vilja veta om jag bodde i närheten av en pedofil och vem denna i så fall var. Inte för att kunna söka upp den, trakassera den, ge den onda ögat på Ica eller liknande men för att hålla extra koll på mitt barn. Självklart skulle jag aldrig låta mitt barn gå hem till främlingar oavsett om de var pedofiler eller inte men verkligheten är ju sådan att efter ett tag släpper man på garden till sina grannar.
När jag var liten så lärde jag känna en jättetrevlig pensionerad gubbe som bodde i huset bredvid, mamma träffade honom också och tyckte att han var väldigt snäll och vettig. Jag brukade gå dit och dricka saft, han berättade historier om när han var liten och jag tyckte det var jätteintressant att titta på alla hans roliga prydnadssaker. Den här gubben VAR snäll och vi hade stort utbyte av varandra ändå tills han tyvärr gick bort av hög ålder. Jag tycker att det var logiskt att mamma lät mig spendera tid med honom ensam efter att hon träffat honom och skaffat sig uppfattningen att han verkade normal. Men jag tycker också att det hade varit logiskt att jag INTE skulle få besöka honom själv om det fanns information om att han var pedofil.
Det handlar ju inte om att vara "elak mot pedofilen" och jag förstår att långt ifrån alla som är sexuellt intresserade av barn skulle gå så långt att de förgrep sig på ett barn. Men jag skulle aldrig ta risken med mina barn...
lillalois.blogg.se