• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Fiyali skrev 2011-01-23 00:19:44 följande:
    Ungefär som WT? :) Vilka språktalanger folk har nu för tiden! Massa begrepp för att kunna sätta sina ändor fint på folk :)
    Det är inte liknande som uttryck, men har litet samma mening, att med ett par bokstäver sätta en person på plats och diskvalificera denna från vidare samtal.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 22:14:03 följande:
    Det sa häxjägarna också. Och KKK-folket. Och gaybasharna. Nazisterna också. Men vet du vad - för att skydda ditt barn behöver du faktiskt inte döda någon alls. Du behöver bara se till att ha uppsikt över dina barn och samtidigt ha en vettig inställning - lita på folk, men var försiktig. Ju mer du litar på folk, desto försiktigare bör du vara. Finns inget som falsk trygghet för en som är beredd att begå övergrepp.
    Att ta ett fadderbarn räddar heller inte alla barn i världen,men det räddar ett i alla fall,en pedofil mindre utomhus blir mindre övergrepp...............................
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-23 01:07:11 följande:
    Att ta ett fadderbarn räddar heller inte alla barn i världen,men det räddar ett i alla fall,en pedofil mindre utomhus blir mindre övergrepp...............................
    Right. Och att folk alltså visat med fakta att så inte är fallet är helt irrelevant då.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 22:34:03 följande:
    Hur är att inte veta att gå omkring i "falsk trygghet"? Om något är det ju den exakta motsatsen - man stirrar sig blind på redan dömda förövare men missar att det statistiskt sett är långt större risk att någon ur din släkt eller en nära vän begår övergrepp än att en vilt främmande person gör det.
    Men det är väl klart att alla pedofiler inte är dömda,tror inte någon tror det heller.
    Men på vilket sätt skulle det skada att veta att man bor granne med en dömd pedofil,tror du att man skulle släppa sitt barn vind för våg då och bara stirra sig blind på denna person.

En pedofil sa så här i en interjuv  -fÖRSTA GÅNGEN VAR VÄRST,SEN GICK DET AV BARA FARTEN!

Så det är nog enklare för en som redan är stämplad att göra samma sak igen.

Alla barn kanske inte tar skada,men när jag gick i grundskolan så fanns det en tjej som blev utnyttjad av en granne....hon hoppade framför tåget........det tåget borde pedofilen ha hamnat framför istället!

Tror alla har fattat att du ömmar för dom här nu,dom är så trevliga och ska ha sitt människovärde o bla bla bla!
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-23 01:08:42 följande:
    Right. Och att folk alltså visat med fakta att så inte är fallet är helt irrelevant då.
    Fakta....vart.....

En dömd pedofil mindre på stan= minder övergrepp

Vad i detta är det inte fattar????
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 01:19:13 följande:
    Fakta....vart.....

En dömd pedofil mindre på stan= minder övergrepp

Vad i detta är det inte fattar????
    Vad i: Dömda pedofiler återfaller nästan aldrig i brott är svårt att förstå?
    Det är de odömda oanmälda pedofilerna som är farliga, inte de som är dömda!
  • EmilieC
    jovisst skrev 2011-01-23 01:17:48 följande:
    Men det är väl klart att alla pedofiler inte är dömda,tror inte någon tror det heller.
    Men på vilket sätt skulle det skada att veta att man bor granne med en dömd pedofil,tror du att man skulle släppa sitt barn vind för våg då och bara stirra sig blind på denna person.

En pedofil sa så här i en interjuv  -fÖRSTA GÅNGEN VAR VÄRST,SEN GICK DET AV BARA FARTEN!

Så det är nog enklare för en som redan är stämplad att göra samma sak igen.

Alla barn kanske inte tar skada,men när jag gick i grundskolan så fanns det en tjej som blev utnyttjad av en granne....hon hoppade framför tåget........det tåget borde pedofilen ha hamnat framför istället!

Tror alla har fattat att du ömmar för dom här nu,dom är så trevliga och ska ha sitt människovärde o bla bla bla!
    Håller med!
    Plutteli skrev 2011-01-23 01:43:23 följande:
    Jag förstår vad du menar, men det är ändå ingen garanti på att den här dömda personen aldrig kommer göra något igen.
  • SjälvaJag
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 17:44:53 följande:
    Jag ömmar för ALLA människor, och alla levande väsen (ahem, mygg och fästingar undantaget, om jag ska erkänna mig en smula hycklande :P). Jag ser inte pedofiler som skräp, utan som människor som fötts med en dragning som de inte valt. Ska de kallas skräp för det? För att de fötts på ett sätt de inte hade ett val om själva? Hur är det bättre än att kalla någon skräp för att denne är svart, kvinna, jude eller bög?

Om någon skadade mitt barn skulle jag säkerligen vilja slita personen i stycken, ingen tvekan om saken. Det betyder inte att det är RÄTT. Precis som att jag gärna skulle vilja slita både rökare och djurmisshandlare i stycken. Men jag förespråkar inte det, eftersom jag vet att mina känslor är bedrägliga. Ingen skulle må bättre av att de slets i stycken, och samhälleti stort skulle bara bli hemskare, råare och grymmare - vilket även drabbar barnen!
    Du kan inte jämföra en psykisk störning med judar, bögar, kvinnor och svarta...
  • Fiyali
    EmilieC skrev 2011-01-23 08:03:38 följande:
    Håller med!
    Plutteli skrev 2011-01-23 01:43:23 följande:
    Jag förstår vad du menar, men det är ändå ingen garanti på att den här dömda personen aldrig kommer göra något igen.
    Finns det någonsin några garantier i världen? Skulle vi ha rätt att förminska människors värde för att "det råder brist på garantier"?
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • holy shit

Jag förstår inte alls detta ömmande för "stackars missförstådda pedofiler" Det är inte mer synd om pedofiler än människor med andra psykiska störningar. Jävla nyliberala skitfasoner.

Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?