• poirot

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Mammmmma skrev 2011-01-23 16:43:00 följande:
    Då är det lika bra att avsky dom från början slipper man skämma ut sig OM det skulle hända ens egna barn. Pinsamt om man suttit och beskyddat dom nu...

mammmmma.blogspot.com/
    Så det värsta i det hela skulle alltså vara att skämma ut sig?  

Åsiktsfrihet innebär inte bara att du får tycka vad du vill, det innebär även att jag får tycka raka motsatsen och säga emot dig
  • puss

men  ni som vill veta: vad skulle ni göra annorlunda? skulle ni inte låta barnen gå ut nakna till lekparken längre?

skulle barnen inte få följa med främmande gubbar hem?

vad är skillnaden rent konkret?

up yours
  • Mad as snow
    Mammmmma skrev 2011-01-23 16:43:00 följande:
    Då är det lika bra att avsky dom från början slipper man skämma ut sig OM det skulle hända ens egna barn. Pinsamt om man suttit och beskyddat dom nu...

mammmmma.blogspot.com/
    Jag förstår inte dina inlägg. Skämma ut sig? Vem fan riktar du dig till?
  • sunni
    poirot skrev 2011-01-23 16:31:33 följande:
    Nja, alltså ... då en viss procent av befolkningen är pedofiler (runt 3% stod det i en annan tråd) och det bor fler än 100 personer inom en radie av 100 meter så förutsätter jag helt enkelt att det bor en pedofil nära mig. 
    Jag vet inte hur många procent av befolkningen som ägnar sig åt övergrepp och så men jag räknar med att det bor även en sådan person inom ett inte jättelångt avstånd från där jag bor.  
    intressant.. altså måste det vara mindre risk om man bor typ på landet där det inte bor så många andra nära? :)
  • Mammmmma
    Mad as snow skrev 2011-01-23 16:41:30 följande:
    Vilka skyddar pedofilerna menar du?

Dom som sitter här inne och säger att när ett peddo har suttit av sitt straff så ska han accepteras i samhället som vilken människa som helst.. In my ass att den ska!!.. låt dom ruttna långt inne i en djup skog så vi slipper se dom... Tänk när Anders Eklund kommer ut.. ska han bara accepteras då?? Hell no!

• puss

harkel

puss skrev 2011-01-23 16:45:04 följande:

men  ni som vill veta: vad skulle ni göra annorlunda? skulle ni inte låta barnen gå ut nakna till lekparken längre?

skulle barnen inte få följa med främmande gubbar hem?

vad är skillnaden rent konkret?

svar på det någon?
    up yours
  • poirot
    sunni skrev 2011-01-23 16:46:01 följande:
    intressant.. altså måste det vara mindre risk om man bor typ på landet där det inte bor så många andra nära? :)
    Ja, alltså ... ju färre människor man stöter på desto mindre är ju sannolikheten att en av de personer man stöter på är pedofil. Däremot vet jag inte om risken att råka ut för ett övergrepp är mindre då förövare ju ofta är någon i bekantskapskretsen och de brukar vara ungefär lika stora. 
    Åsiktsfrihet innebär inte bara att du får tycka vad du vill, det innebär även att jag får tycka raka motsatsen och säga emot dig
  • Mad as snow
    Mammmmma skrev 2011-01-23 16:48:19 följande:

Dom som sitter här inne och säger att när ett peddo har suttit av sitt straff så ska han accepteras i samhället som vilken människa som helst.. In my ass att den ska!!.. låt dom ruttna långt inne i en djup skog så vi slipper se dom... Tänk när Anders Eklund kommer ut.. ska han bara accepteras då?? Hell no!

Du kan vara trygg i vetskapen om att AE inte kommer att komma ut. Förvisso är han ingen pedofil utan en tillfällighetsförbrytare som ger sig på svaga individer oavsett ålder, men jag förstår dina känslor. Somliga anser att ett avtjänat straff är ett avtjänat straff. Att önska att deras barn råkar ut för pedofiler känns jävligt smaklöst av dig. 
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-01-23 16:53:55 följande:
    Du kan vara trygg i vetskapen om att AE inte kommer att komma ut. Förvisso är han ingen pedofil utan en tillfällighetsförbrytare som ger sig på svaga individer oavsett ålder, men jag förstår dina känslor. Somliga anser att ett avtjänat straff är ett avtjänat straff. Att önska att deras barn råkar ut för pedofiler känns jävligt smaklöst av dig. 
    är han ingen pedofil? är inte journalerna hemliga?
    up yours
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-01-23 16:53:55 följande:
    vart skrev personen att hon (?) önskade det? det inlägget missade jag.
    up yours
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?