• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Villimey skrev 2011-01-22 19:41:40 följande:
    Enligt det jag har förstått finns det ingen bra terapi eller annan bot för pedofili så återfallsnivån är väldigt hög bland pedofiler kanske till och med ingen slutar sina övergrepp? Jag läste en intervju med den man som suttit längst i rättspsykiatrisk vård i Sverige trots att han nu suttit i ett par deciennier och närmar sig 80 är han fortfarande besatt av tanken på barn och frågade ut journalisten hur gamla hans barn var.
    Kanske för att man inte kan bota pedofili, lika litet som man kunde bota homosexualitet när det begav sig, eller ens heterosexualitet, när det ansågs vara en sjukdom.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Sixth of june skrev 2011-01-22 19:42:27 följande:
    Tänder man på barn så är man sjuk, alltså en sjukdom.
    Tänder man på personer av samma kön är man sjuk, alltså en sjukdom.

Tänder man på folk från andra kulturer är man sjuk, alltså en sjukdom.

Tänder man på folk som har annan hudfärg är man sjuk, alltså en sjukdom.

Fan det här var ju lätt, och säkert förlösande om man börjar tro på det och känner sig manad att hata de sjuka också! Jag börjar fatta grejen här!
  • EmilieC
    h34 skrev 2011-01-22 21:34:14 följande:
    Har svarat redan men kom ju på nu att jag faktiskt känner till flera pedofiler som bor i min närhet.
    De är alla dömda och en flera gånger om och det är riktigt skrämmande hur många de är med tanke på att jag bor i en mindre kommun.
    Inom en radie på 2½ mil så bor det här 6 dömda pedofiler, skrämmande!
    Ja men enligt en massa som har skrivit här så är det ju "inte troligt" att dom som är dömda kommer göra nått igen för dom har ju fått sitt straff, och blablabla... Så du kan ju pusta ut. Obestämd

Eller vad säger ni?
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 20:04:09 följande:
    Nej men dom som utnyttjade dig hade inte fått en suck att göra om det!
    Vad Englas mamma hade velat göra med AE gick att läsa på hennes blogg.

Det handlar om att förhindra att dom gör om det,inte att du ska vara gladare!
    Vad Englas mor ville göra är fullkomligt irrelevant. Som sagt, jag vill riva lungorna ur rökare. Ska vi införa dödsstraff på att röka på förbjudna platser också? Det är iofs klart skonsammare än att dö i lungcancer, men jag vet inte om rökarna håller med alltså...
  • Fiyali
    EmilieC skrev 2011-01-22 22:09:52 följande:
    Ja men enligt en massa som har skrivit här så är det ju "inte troligt" att dom som är dömda kommer göra nått igen för dom har ju fått sitt straff, och blablabla... Så du kan ju pusta ut. Obestämd

Eller vad säger ni?
    Man ska aldrig pusta ut när man har barn. Man ska alltid se efter de så gott man kan.
    Däremot ska man inte bedriva häxjakt mot allt och alla som eventuellt kan skada de. Den listan kan göras lång.
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 20:05:13 följande:
    Helt rätt!

Om man dessutom utnyttjar dom så är man helt vriden och vi kan inte ha såna avarter i samhället,vi måste skydda våra barn!
    Det sa häxjägarna också. Och KKK-folket. Och gaybasharna. Nazisterna också. Men vet du vad - för att skydda ditt barn behöver du faktiskt inte döda någon alls. Du behöver bara se till att ha uppsikt över dina barn och samtidigt ha en vettig inställning - lita på folk, men var försiktig. Ju mer du litar på folk, desto försiktigare bör du vara. Finns inget som falsk trygghet för en som är beredd att begå övergrepp.
  • Fiyali
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 22:11:26 följande:
    Vad Englas mor ville göra är fullkomligt irrelevant. Som sagt, jag vill riva lungorna ur rökare. Ska vi införa dödsstraff på att röka på förbjudna platser också? Det är iofs klart skonsammare än att dö i lungcancer, men jag vet inte om rökarna håller med alltså...
    Jag hatar människor som låter bilarna gå på tomgång för att de inte vill sätta sin söta ända i en kall bil. De förstör vår miljö av totalt onödiga bekvämlighetskäl. Jag får inte ens slå på de när jag kommer vandrande....
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • h34

Eller vad säger ni?
    De kanske skulle ha läst vad de här pedofilerna utsatt barnen för då. Och han av dessa som upprepade gånger utsätter barn för sexuella övergrepp(han bor förresten bara på gångavstånd från mig).
    Och vilka straff i världen skulle kunna sätta en människas sexualdrift ur spel? Det vore intressant att veta.......

Och dessa dömda är ju dömda, hur många oupptäckta går det omkring och hur många går det omkring som inte blivit amälda eller dömda? Tanken är läskig.
  • Dorian Ertymexx
    snillis skrev 2011-01-22 21:27:51 följande:
    Hehe......men eftersom jag själv är ett "offer" så kanske det är tillåtet att jag uttalar mig,
    Eller? 
    Bara om du håller med de som hetsar mot pedofiler, annars är du pedofilälskare! Eller pedofil själv! Fascinerande hur man som man alltid blir anklagad för att vara pedofil när man inte vill bränna dem på bål, förresten, när kvinnor aldrig får den anklagelsen. Fördomar, någon?
  • Dorian Ertymexx

Eller vad säger ni?
    Jag säger att hon borde vara mer orolig för familjen och vännerna än för de sex individerna. Men det finns aldrig några garantier...
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?