Fiyali skrev 2011-01-23 11:44:07 följande:
Det handlar om mänskliga rättigheter, och även pedofiler, vare sig man gillar de eller inte är också människor. Det finns massor med åsikter jag inte gillar hos personer, sen finns det dessutom personer som jag ogillar helt och hållet(jag har inte hittat något alls att gilla hos de), men de är fortfarande människor, och jag vill behandla de som jag själv vill bli behandlad.
Förstår du hur jag menar ? :)
Jag försvarar inte handlingen en pedofil gör, jag försvarar dens rätt att tänka. Att tänka är inte att skada, och man kan inte styra sina tankar, men man kan styra sina handlingar.
Att ha en sexuelläggning innebär inte att man har andra egenskaper såsom våldsam/mordisk.
Jag är bisexuell, men skadar inte folk, jag hoppar inte på vare sig kvinnor eller män för att ha sex med de :)
Jag tycker inte det är "fint" att tända på barn, men personen som gör det kan ändå vara en "fin" människa, dvs aldrig kapabel till att skada någon.
Jag förespråkar inte pedofeli, jag förespråkar människors rätt att vara(att vara är att tänka) den de är utan att behöva ställas utanför samhället, eller översköljas med skam.
Att skada någon är en helt annan fråga för mig, och då är det inte bara pedofiler jag ser ner på, i de fall ser jag ner på kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, våldtäktsmän, mördare m fl mfl....
Tyvärr tror jag att du talar för döva öron. Folk
vill att du ska gilla pedofiler, därför att de ska kunna avfärda dina argument som ogiltiga.
Jag tycker att den här tendensen att avhumanisera vissa människor är så skrämmande. Man ser det även i andra diskussioner här på FL och i samhället. Även socialbidragstagare, långtidsarbetslösa, djupt religiösa och andra grupper ses som inte riktigt lika mycket värda som en normal svensk med jobb, max tre barn och PK-åsikter.