• puss

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

men  ni som vill veta: vad skulle ni göra annorlunda? skulle ni inte låta barnen gå ut nakna till lekparken längre?

skulle barnen inte få följa med främmande gubbar hem?

vad är skillnaden rent konkret?

up yours
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-01-23 17:17:42 följande:
     Men vad vi kan vara överens om är att du anser mig vara en "tycka-klåpare" som läser kvällsblaskor, vilket står dig helt fritt. 
    inte alls då.
    up yours
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 17:09:42 följande:
    Jag utsattes för en pedofil under 8 års tid och tycker ändå som jag tycker. Så vart vill du komma?
    Det statistiken kan vara intressant för är ju att det faktiskt visar att det är större sannolikhet att ditt barn kommer att våldtas av någon som du känner och som inte är dömd pedofil än att denne kommer våldtas av Hans två kvarter bort som du vet har varit dömd för övergrepp på barn, och det har faktiskt INTE att göra med att du "vaktar ditt barn" mot Hans men inte mot okände pedofilen Rut.
    Kan du visa lite statistik på det eller en liten länk kanske?
  • jovisst
    puss skrev 2011-01-23 17:15:12 följande:
    jaså, finns det?
    *väntar vid inboxen*
    Har med den i tidigare inlägg,bara trycka på visa endast!
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-01-23 17:17:42 följande:
    Analysen av Eklund som tillfällighetsförbrytare och inte primär pedofil när det gäller valet av offer är numera såpass vedertagen att den används som exempel på självaste psykologprogrammet. Förmodligen för att analysen är så enkel. Men vad vi kan vara överens om är att du anser mig vara en "tycka-klåpare" som läser kvällsblaskor, vilket står dig helt fritt. 
    jag syftade inte alls på dig faktiskt.
    up yours
  • puss
    jovisst skrev 2011-01-23 17:19:46 följande:
    Har med den i tidigare inlägg,bara trycka på visa endast!
    ok tack
    up yours
  • Mammmmma

Jag tänker väl som en helt vanlig Svensson helt enkelt.. Skulle det hända mig, mina barn eller någon närstående så skulle jag själv lemlästatt den människan. Så det aldrig mer finns riskr/chans till att det händer igen....

Det är mitt tankesätt iaf.. Jag är inte någon godtrogen jäkel som tror att oj nu har den mannen/kvinnan lärt sig en läxa efter det straffet..hahha.. nej nej... Sverige har riktigt kassa rättssystem!! USA där snackar vi ordentliga lagar!Som varje land borde ha! Titta på Thailand om bara deras drog starff.. RÄTT !!  

http://mammmmma.blogspot.com/

• puss
    Mammmmma skrev 2011-01-23 17:21:23 följande:

Jag tänker väl som en helt vanlig Svensson helt enkelt.. Skulle det hända mig, mina barn eller någon närstående så skulle jag själv lemlästatt den människan. Så det aldrig mer finns riskr/chans till att det händer igen....

Det är mitt tankesätt iaf.. Jag är inte någon godtrogen jäkel som tror att oj nu har den mannen/kvinnan lärt sig en läxa efter det straffet..hahha.. nej nej... Sverige har riktigt kassa rättssystem!! USA där snackar vi ordentliga lagar!Som varje land borde ha! Titta på Thailand om bara deras drog starff.. RÄTT !!  

mammmmma.blogspot.com/

du vet att det ofta är anhöriga som begår brotten? vill du fortfarande lemlästa?
    och du hamnar i finkan och dian barn blir omplacerade. låter genomtänkt.
    up yours
  • Embla
    jovisst skrev 2011-01-23 17:14:27 följande:
    Jag vet redan...det finns redan en sida där man kollar!

Gör inget speciellt eftersom ingen dömd pedofil bor nära,men det känns bra att veta.
    Att ingen bor i närheten, är långt ifrån någon garanti. Även dömda pedofiler har möjlighet att ta sig till ditt område.
  • puss

men  ni som vill veta: vad skulle ni göra annorlunda? skulle ni inte låta barnen gå ut nakna till lekparken längre?

skulle barnen inte få följa med främmande gubbar hem?

vad är skillnaden rent konkret?

NÅN kan väl svara iaf??

eller sitter ni bara hemma och kläcker ur er första bästa ogenomtänkta känsla?

up yours
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?