• jovisst

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

I have a kid skrev 2011-01-23 17:30:32 följande:
     För att han utnytjat mina små sysstrar + ofredade mig ,

och blivit dömd för det!

Ofredade sambons döttrar sexuellt
    LULEÅ.

En 47-årig man döms till två månaders fängelse av Luleå tingsrätt för sexuellt ofredande av sin dåvarande sambos tre döttrar.

Förutom fängelsestraffet ska mannen betala ett skadestånd på totalt 42.000 kronor.
    Mannen från de södra delarna av länet har enligt domen ofredat de tre flickorna, alla under 15 år gamla, vid ett tillfälle vardera någon gång under 2003-04. En av flickorna har han berört genom att smeka hennes skinkor under trosorna. Han döms också för att ha haft sexuellt umgänge med en av flickorna genom att smeka hennes könsorgan i mellan 15 och 20 minuter. Flickan var då tolv år gammal.

I det fallet, där 47-åringen var åtalad för sexuellt utnyttjande av underårig, konstaterar Luleå tingsrätt att det får anser som styrkt att han haft sexuellt umgänge med flickan men att det enligt rättspraxis på området bör rubriceras som sexuellt ofredande.

47-åringen döms också för att han ofredat en tredje syster som inte har bott under samma tak som honom, genom att "under en längre tidsrymd hålla om henne och trycka sitt könsorgan mot hennes bakdel, samtidigt som han smekt henne på kroppen".

Luleå tingsrätt anser att flickornas berättelser är trovärdiga och kan läggas till grund för bedömningen.
    Nämen....enligt självutnämda experter här så begår pedofiler bara ett brott var!???
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 17:38:45 följande:
    Och om det gjorde det då, vad hade du gjort som du inte gör idag? Vad i ditt agerande hade skiljt sig om du vetat att grannen bredvid var pedofil, jag menar, h*n kan ju vara det nu också bara att enda skillnaden är att du inte vet om det!
    Då hade jag flyttat.......allt för mina barn!
    Vill inte att mina barn bor granne eller hejar på ett missfoster!
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 17:43:04 följande:
    Mmmm, det är skitbra med rättssystem där 90% av alla brottslingar är tillbaka i fängelse igen inom 3 år efter avtjänat straff, det är ju sååå mycket bättre än rättssystem där bara drygt 30% är tillbaka på fängelse inom 3 år....
    Att hårdare straff = grövre brott = större trauman för brottsoffret behöver vi ju heller inte bry oss om eller hur?
    Poängen är att dom ska inte ut igen....då kan dom inte göra om det....enkelt!
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 17:43:53 följande:
    Men problemet är väl inte dom som aldrig gjort /tänker göra något?
    Lika lite som att det finns mördare som aldrig mördat.
    Förstår inte att du ens pratar om saker som ännu inte finns eller ställt tll det.....poängen med det kanske du kan utveckla!
    Att jag började prata om det hade att göra med åsikter i tråden om att även pedofiler som inte gjort något typ borde lemlästas och dödas.
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 17:49:04 följande:
    Då hade jag flyttat.......allt för mina barn!
    Vill inte att mina barn bor granne eller hejar på ett missfoster!
    Så vitt du vet kan ju ditt barn dagligen heja på ett "missfoster" utan din vetskap. Så vitt du vet kan du tom ha ett "missfoster" i din egen närmsta familj!
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 17:51:18 följande:
    Poängen är att dom ska inte ut igen....då kan dom inte göra om det....enkelt!
    Så du menar att alla brottslingar oavsett brott för alltid skall sitta inlåsta? Jisses vilka kostnader för anstalter det skulle bli!
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 17:57:07 följande:
    Så du menar att alla brottslingar oavsett brott för alltid skall sitta inlåsta? Jisses vilka kostnader för anstalter det skulle bli!
    Du har lite prblem med att fatta,så jag drar det igen!

Dom som begått övergrepp på barn ska sitta inne resten av livet.

Dom som inte begått brott ska inte sitta inne!

Dom som kanske kommer att begå brott,vet vi inget om!

Om du har två hundar och den ena biter din dotter/son,vad gör du då??

Avlivar du den hunden som bet eller den hunden som inte bet,eller gör du ingenting,den behöver ju inte bita igen,men den hunden som inte bet kan ju faktiskt bita.

Vilken hund är du mest försiktig med........!!

Själv avlivar jag den hunden som bet eftersom jag anser att det är stor chans att dn gör om det igen!
  • oktoberknodd

Jag skulle absolut vilja veta..
    Efter Uppdrag Gransknings repotage i Söndags så absolut!!!
    De va bland de vidrigaste jag har sett...

• jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 17:56:29 följande:
    Så vitt du vet kan ju ditt barn dagligen heja på ett "missfoster" utan din vetskap. Så vitt du vet kan du tom ha ett "missfoster" i din egen närmsta familj!
    Återigen......missfoster vi vet om,deffekta människor som skadar andra människor!
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 19:36:10 följande:
    Du har lite prblem med att fatta,så jag drar det igen!

Dom som begått övergrepp på barn ska sitta inne resten av livet.

Dom som inte begått brott ska inte sitta inne!

Dom som kanske kommer att begå brott,vet vi inget om!

Om du har två hundar och den ena biter din dotter/son,vad gör du då??

Avlivar du den hunden som bet eller den hunden som inte bet,eller gör du ingenting,den behöver ju inte bita igen,men den hunden som inte bet kan ju faktiskt bita.

Vilken hund är du mest försiktig med........!!

Själv avlivar jag den hunden som bet eftersom jag anser att det är stor chans att dn gör om det igen!
    Och du borde lära dig att se sammanhang.
    Inlägget du svarade på från första början hade öht inte med pedofiler att göra. Det var ett svar på en annans medlems åsikt att USA har ett föredömligt rättssystem, vilket jag inte håller med om. I USA så är det så att av ALLA dömda brottslingar som sitter inne i fängelse så är 90% av frigivna fångar tillbaka på en anstalt inom 3 år. Så det jag pratade om där hade liksom inte med pedofiler att göra. I Sverige är återfallsstatistiken för ALLA brott ca 30%.

Dom som har begått övergrepp på barn skall sitta inne tills dess de ses som rehabiliterade, att hålla dem inlåsta för att de kanske återfaller i brott är inte läpligt för en rättsstat, för isf borde vi ju börja spärra in även de som söker vård för pedofili fast de inte utfört något brott eftersom de ju KAN hände att de kommer falla dit om 10-15-20 år....

Vad gäller liknelsen med hund f.ö: Jag avlivar beroende på VARFÖR hunden bet, så nej, det är inte säkert att jag per automatik avlivar en hund som bitit mitt barn, på samma sätt anser jag inte att alla som utsatt barn för övergrepp per automatik skall sitta inne för resten av livet, precis som inte alla som mördar skall sitta inne och aldrig få komma ut igen eller alla som våldtagit! Och jag hade varit precis lika försiktig med BÅDA hundarna, för även om den ena uppenbarligen bitit så finns ingen garanti för att inte den andra också kommer att göra det, att vara försiktigare med den ena skulle bara vara att vara naiv och brista i min föräldraroll. (f.ö har jag svårt att se att jag ens skulle hamna i situationen att ha en hund som biter mitt barn, jag har bättre koll än så!)
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?