• Plutteli

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

jovisst skrev 2011-01-23 19:41:59 följande:
    Återigen......missfoster vi vet om,deffekta människor som skadar andra människor!
    Ja? Alla som utsätter barn för övergrepp blir inte anmälda, de fortsätter år efter år att utsätta nya barn för övergrepp utan att en enda vet vad som pågår (förutom barnen då som inget säger). Så vitt du vet kan du ha en sådan person som granne, eller som idrottstränare i lokala fotbollsklubben, jobbande på ICA, eller som chaufför på skolbussen.....
    Att fokusera på de man VET är pedofiler är bara idiotiskt, dessa lär högst troligt inte göra något eftersom de vet att de har ögonen på sig. Genom att fokusera på det man TROR är "faran" (dvs den kända pedofilen) är sannolikheten tyvärr stor att du OM ditt barn skulle vara utsatt av en annan pedofil, missar detta för att du inte ser signalerna, eftersom du är invaggad i en falsk trygghet om att du tror dig veta var faran finns!
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 17:46:36 följande:
    Men dom som är dömda för sexövergrepp på barn ska låsas in i en grop!

Alla som begår brott ska låsas in,men dom som begår brott mot vår framtid,våra barn som utnyttjar barnen för att dom kan det,med hot,slag och sabbar deras barndom,den enda barndom dom har,dom kan försvinna för gott!
    Tror du att alla sexualbrott innehåller hot och våld?
    Du vet, ett av de vanligaste formerna av sexualbrott mot barn är inte ens skrämmande eller obehagliga för barnet varav det kan gå omärkt förbi lääänge om det öht upptäcks bara för att BARNET faktiskt inte upplever det som hemskt! Det är DET som många gånger är det stora problemet när man skall hantera barn som utsatts för övergrepp: Hur pratar man med dem och får dem att förstå att det de varit med om var fel utan att DE ska tro att de gjort fel?
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 19:44:26 följande:
    Och du borde lära dig att se sammanhang.
    Inlägget du svarade på från första början hade öht inte med pedofiler att göra. Det var ett svar på en annans medlems åsikt att USA har ett föredömligt rättssystem, vilket jag inte håller med om. I USA så är det så att av ALLA dömda brottslingar som sitter inne i fängelse så är 90% av frigivna fångar tillbaka på en anstalt inom 3 år. Så det jag pratade om där hade liksom inte med pedofiler att göra. I Sverige är återfallsstatistiken för ALLA brott ca 30%.

Dom som har begått övergrepp på barn skall sitta inne tills dess de ses som rehabiliterade, att hålla dem inlåsta för att de kanske återfaller i brott är inte läpligt för en rättsstat, för isf borde vi ju börja spärra in även de som söker vård för pedofili fast de inte utfört något brott eftersom de ju KAN hände att de kommer falla dit om 10-15-20 år....

Vad gäller liknelsen med hund f.ö: Jag avlivar beroende på VARFÖR hunden bet, så nej, det är inte säkert att jag per automatik avlivar en hund som bitit mitt barn, på samma sätt anser jag inte att alla som utsatt barn för övergrepp per automatik skall sitta inne för resten av livet, precis som inte alla som mördar skall sitta inne och aldrig få komma ut igen eller alla som våldtagit! Och jag hade varit precis lika försiktig med BÅDA hundarna, för även om den ena uppenbarligen bitit så finns ingen garanti för att inte den andra också kommer att göra det, att vara försiktigare med den ena skulle bara vara att vara naiv och brista i min föräldraroll. (f.ö har jag svårt att se att jag ens skulle hamna i situationen att ha en hund som biter mitt barn, jag har bättre koll än så!)
    Ja nu kan man ju inte hålla sitt barn i handen hela livet och hundar finn överallt,så visst kan du hamna där,vare sig det är din hund eller inte.

Sen svarar jag på det som du svarar på mina inlägg,inte på allt som alla sagt i tråden!

Om du inte skulle avliva en hund som biter ditt barn,så tycker jag att du är direkt ansvarslös!
    Varför den bet???       Kan du prata med hundar....inga friska hundar biter ett barn!

Du försvarar också pedofiler som begått brott,varför,ja det vet bara du.
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 19:51:28 följande:
    Ja? Alla som utsätter barn för övergrepp blir inte anmälda, de fortsätter år efter år att utsätta nya barn för övergrepp utan att en enda vet vad som pågår (förutom barnen då som inget säger). Så vitt du vet kan du ha en sådan person som granne, eller som idrottstränare i lokala fotbollsklubben, jobbande på ICA, eller som chaufför på skolbussen.....
    Att fokusera på de man VET är pedofiler är bara idiotiskt, dessa lär högst troligt inte göra något eftersom de vet att de har ögonen på sig. Genom att fokusera på det man TROR är "faran" (dvs den kända pedofilen) är sannolikheten tyvärr stor att du OM ditt barn skulle vara utsatt av en annan pedofil, missar detta för att du inte ser signalerna, eftersom du är invaggad i en falsk trygghet om att du tror dig veta var faran finns!
    Men jag skiter i om dom inte gör om det,jag vill inte veta av en sån person och jag vill inte att mina barn ska bo nära någon som suttit inne för övergrepp....inte om jag kan undvika det i alla fall!
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 20:01:14 följande:
    Ja nu kan man ju inte hålla sitt barn i handen hela livet och hundar finn överallt,så visst kan du hamna där,vare sig det är din hund eller inte.

Sen svarar jag på det som du svarar på mina inlägg,inte på allt som alla sagt i tråden!

Om du inte skulle avliva en hund som biter ditt barn,så tycker jag att du är direkt ansvarslös!
    Varför den bet???       Kan du prata med hundar....inga friska hundar biter ett barn!

Du försvarar också pedofiler som begått brott,varför,ja det vet bara du.
    Javisst finns hundar överallt, precis som det finns människor överallt och man kommer aldrig kunna skydda sina barn från precis allt. Min dotter är bara 2.5 år och vet redan bättre än att gå fram till främmande hundar, eller ens speciellt nära dem. OM det skulle komma en löst springande hund från ingen stans och attackera henne så ja...vad ska jag göra åt det? Ingen försiktighetsåtgärd i världen kan ju förhindra något sådant.
    Det kan ju jämföras med om mitt barn tex rövas bort från förskolan när jag inte har möjligheten att hålla koll på henne (då hade å andra sidan förskolepersonalen haft ett och annat att stå till svars för).

Du svarade på vad jag skrev till NÅGON ANNAN när jag skrev det där om 90% återfall, så nej, du skriver inte bara om det jag skrivit direkt till dig. Ska du svara på mina inlägg som inte är riktade till dig får du faktiskt ha orken att läsa vad det är jag svarat på också så inte saker faller totalt ur sitt sammanhang!

Jag är uppvuxen med hundar, mina föräldrar har kennel. Jag har faktiskt blivit biten av hund FLERA gånger, EN gång av en hund som behövdes avlivas, i de övriga fallen har JAG varit den som felat så att hunden bitit. Så jo, fullt friska normala hundar kan mycket väl attackera ett barn om situationen blir helt fel. Det är trotsallt hundar vi pratar om och de tänker inte och fungerar inte exakt som människor!

Jag försvarar pedofilers rätt till mänskligt värde även om de begått brott, men jag försvarar inte brottet i sig vilket verkar vara svårt att se skillnad på.
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 20:02:50 följande:
    Men jag skiter i om dom inte gör om det,jag vill inte veta av en sån person och jag vill inte att mina barn ska bo nära någon som suttit inne för övergrepp....inte om jag kan undvika det i alla fall!
    Du tar inte alls till dig vad jag försöker få fram eller hur?

Jag tar det igen, väldigt enkelt med ett exempel jag hoppas aldrig blir sant:

Säg att du bor i ett område med 10 hus förutom ditt eget. I ett av husen som ligger 300 m ifrån det du bor i får du veta att det bor en dömd pedofil och du lägger all krut på att dina barn minsann inte skall ha med den personen att göra på något vis samtidigt som du planerar för flytt. Samtidigt bor det en familj med barn jämngamla med ditt barn i huset precis bredvid erat. Ditt barn är ofta där och leker. Pga att du tror dig veta att "faran" för ditt barn är pedofilen i huset 300 m bort så invaggas du i en falsk trygghet. Pga denna falska trygghet missar du de signaler som visar på att ditt barn blir sexuellt utnyttjat av pappan i huset bredvid, en pappa som dessutom utnyttjar sina egna barn. Att detta pågått under en längre tid får du veta när ni flyttat för att komma undan från pedofilen du visste om, för det är inte fören då ditt barn vågar berätta när du vid ett tillfälle föreslår att ditt barn skall hälsa på hos sina vänner från gamla huset.

Behöver jag göra det ännu tydligare vad jag menar med att det är idioti att fokusera på de kända dömda pedofilerna eller fattar du nu?
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 20:13:34 följande:
    Du tar inte alls till dig vad jag försöker få fram eller hur?

Jag tar det igen, väldigt enkelt med ett exempel jag hoppas aldrig blir sant:

Säg att du bor i ett område med 10 hus förutom ditt eget. I ett av husen som ligger 300 m ifrån det du bor i får du veta att det bor en dömd pedofil och du lägger all krut på att dina barn minsann inte skall ha med den personen att göra på något vis samtidigt som du planerar för flytt. Samtidigt bor det en familj med barn jämngamla med ditt barn i huset precis bredvid erat. Ditt barn är ofta där och leker. Pga att du tror dig veta att "faran" för ditt barn är pedofilen i huset 300 m bort så invaggas du i en falsk trygghet. Pga denna falska trygghet missar du de signaler som visar på att ditt barn blir sexuellt utnyttjat av pappan i huset bredvid, en pappa som dessutom utnyttjar sina egna barn. Att detta pågått under en längre tid får du veta när ni flyttat för att komma undan från pedofilen du visste om, för det är inte fören då ditt barn vågar berätta när du vid ett tillfälle föreslår att ditt barn skall hälsa på hos sina vänner från gamla huset.

Behöver jag göra det ännu tydligare vad jag menar med att det är idioti att fokusera på de kända dömda pedofilerna eller fattar du nu?
    Dina föräldrar har gjort allting eller!
    Så du menar att om jag vet att det är en pedofil 300 meter ifrån img så tror jag per automatik att det inte finns några andra poteniella pedofiler i området.??

Så jag mår bättre av att inte veta att det finns en dömd pedofil som begått övergrepp i området.

För då kan jag tro och misstänka alla män i området och då kommer jag att se alla signaler,menar du det på allvar??

Jag är inte så enkelriktad att jag inte vet att det kan hända överallt,men åter igen,jag vill inte se röken av någon som har suttit inne på grund av övergrepp på barn i närheten av mina barn,inte när jag vet att jag kan förhindra det....så enkelt är det,sen kan jag inte veta vilka eventuella brottslingar som kan födas eller flytta in men det jag kan hindra,det hindrar jag.

Fattar du...jag vet redan att det inte bor några dömda i vårt område och det känns bra för mig.

Du får bo granne med vem du vill och jag väljer bort pedofiler från min hemort!
    Jag avlivar en hund som biter oavsett,du frågar hunden först...men det är du det!

Jag tycker att någon som förgriper sig på barn inte hör hemma i ett samhälle fullt av barn.
    Du tycker att det gör dom visst!
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 21:27:47 följande:
    Dina föräldrar har gjort allting eller!
    Så du menar att om jag vet att det är en pedofil 300 meter ifrån img så tror jag per automatik att det inte finns några andra poteniella pedofiler i området.??

Så jag mår bättre av att inte veta att det finns en dömd pedofil som begått övergrepp i området.

För då kan jag tro och misstänka alla män i området och då kommer jag att se alla signaler,menar du det på allvar??

Jag är inte så enkelriktad att jag inte vet att det kan hända överallt,men åter igen,jag vill inte se röken av någon som har suttit inne på grund av övergrepp på barn i närheten av mina barn,inte när jag vet att jag kan förhindra det....så enkelt är det,sen kan jag inte veta vilka eventuella brottslingar som kan födas eller flytta in men det jag kan hindra,det hindrar jag.

Fattar du...jag vet redan att det inte bor några dömda i vårt område och det känns bra för mig.

Du får bo granne med vem du vill och jag väljer bort pedofiler från min hemort!
    Jag avlivar en hund som biter oavsett,du frågar hunden först...men det är du det!

Jag tycker att någon som förgriper sig på barn inte hör hemma i ett samhälle fullt av barn.
    Du tycker att det gör dom visst!
    Tja, mina föräldrar är båda över 60 bast och har inte direkt suttit stilla på sina rövar, så även om de gjort lååångt ifrån allt har de iaf gjort jävligt mycket. LIka så har jag varit med om och gjort jävligt mycket för min ålder. Alla sitter inte hemma på kammarn och tror sig veta hur världen fungerar utifrån det!

Jag frågar inte hunden vad som hände, jag kommer ju inte direkt få svar. Däremot kan jag ju ha SETT vad som hände, eller mitt barn kan tala om vad som hände varav jag kan bedöma om hunden bör avlivas eller ej.

F.ö finns det ett STORT problem i ditt resonemang, i Sverige döms ingen för pedofili, man döms för sexualbrott mot minderårig (exakt vilket beror ju på). Detta gör att tex en person som är 48 och döms för att ha taffsat på en 5 åring kan dömas med samma brottsrubricering som en som är 17 och har sex med en som är 13, även om 13 åringen frivilligt ville ha sex. Tycker du då att 17 åringen skall sitta inne för all framtid, eller om han kommer ut att det är rätt att han hängs ur, hatas och får problem för livet?
  • Astarte
    jovisst skrev 2011-01-23 20:02:50 följande:
    Så att din trygghet kommer på bekostnad av fler återfall totalt är ok? Ett pris vi kan betala? Förvånad
  • jovisst
    Astarte skrev 2011-01-23 22:02:23 följande:
    Så att din trygghet kommer på bekostnad av fler återfall totalt är ok? Ett pris vi kan betala? Förvånad
    ???????????????
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?