Plutteli skrev 2011-01-23 20:13:34 följande:
Du tar inte alls till dig vad jag försöker få fram eller hur?
Jag tar det igen, väldigt enkelt med ett exempel jag hoppas aldrig blir sant:
Säg att du bor i ett område med 10 hus förutom ditt eget. I ett av husen som ligger 300 m ifrån det du bor i får du veta att det bor en dömd pedofil och du lägger all krut på att dina barn minsann inte skall ha med den personen att göra på något vis samtidigt som du planerar för flytt. Samtidigt bor det en familj med barn jämngamla med ditt barn i huset precis bredvid erat. Ditt barn är ofta där och leker. Pga att du tror dig veta att "faran" för ditt barn är pedofilen i huset 300 m bort så invaggas du i en falsk trygghet. Pga denna falska trygghet missar du de signaler som visar på att ditt barn blir sexuellt utnyttjat av pappan i huset bredvid, en pappa som dessutom utnyttjar sina egna barn. Att detta pågått under en längre tid får du veta när ni flyttat för att komma undan från pedofilen du visste om, för det är inte fören då ditt barn vågar berätta när du vid ett tillfälle föreslår att ditt barn skall hälsa på hos sina vänner från gamla huset.
Behöver jag göra det ännu tydligare vad jag menar med att det är idioti att fokusera på de kända dömda pedofilerna eller fattar du nu?
Dina föräldrar har gjort allting eller!
Så du menar att om jag vet att det är en pedofil 300 meter ifrån img så tror jag per automatik att det inte finns några andra poteniella pedofiler i området.??
Så jag mår bättre av att inte veta att det finns en dömd pedofil som begått övergrepp i området.
För då kan jag tro och misstänka alla män i området och då kommer jag att se alla signaler,menar du det på allvar??
Jag är inte så enkelriktad att jag inte vet att det kan hända överallt,men åter igen,jag vill inte se röken av någon som har suttit inne på grund av övergrepp på barn i närheten av mina barn,inte när jag vet att jag kan förhindra det....så enkelt är det,sen kan jag inte veta vilka eventuella brottslingar som kan födas eller flytta in men det jag kan hindra,det hindrar jag.
Fattar du...jag vet redan att det inte bor några dömda i vårt område och det känns bra för mig.
Du får bo granne med vem du vill och jag väljer bort pedofiler från min hemort!
Jag avlivar en hund som biter oavsett,du frågar hunden först...men det är du det!
Jag tycker att någon som förgriper sig på barn inte hör hemma i ett samhälle fullt av barn.
Du tycker att det gör dom visst!