• jovisst

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Plutteli skrev 2011-01-23 21:38:38 följande:
    Tja, mina föräldrar är båda över 60 bast och har inte direkt suttit stilla på sina rövar, så även om de gjort lååångt ifrån allt har de iaf gjort jävligt mycket. LIka så har jag varit med om och gjort jävligt mycket för min ålder. Alla sitter inte hemma på kammarn och tror sig veta hur världen fungerar utifrån det!

Jag frågar inte hunden vad som hände, jag kommer ju inte direkt få svar. Däremot kan jag ju ha SETT vad som hände, eller mitt barn kan tala om vad som hände varav jag kan bedöma om hunden bör avlivas eller ej.

F.ö finns det ett STORT problem i ditt resonemang, i Sverige döms ingen för pedofili, man döms för sexualbrott mot minderårig (exakt vilket beror ju på). Detta gör att tex en person som är 48 och döms för att ha taffsat på en 5 åring kan dömas med samma brottsrubricering som en som är 17 och har sex med en som är 13, även om 13 åringen frivilligt ville ha sex. Tycker du då att 17 åringen skall sitta inne för all framtid, eller om han kommer ut att det är rätt att han hängs ur, hatas och får problem för livet?

En pedofil är en (vuxen) person som vill ha sex med barn.

Men bara en liten kommentar till detta:

Man är barn till och med man är 17.

Och vuxen från det att man är 18.

Och sex mellan en person som är 17 och en som är 18 är inte en pedofil relation.

Ofta så är pedofiler bara intresserade tills barnet kommer i puberteten och som det står här ovan....pedofiler är när man som vuxen vill ha sex med ett barn!

I många länder går gränsen vid 15 och i vissa vid 12
  • Plutteli
    jovisst skrev 2011-01-23 22:15:20 följande:

En pedofil är en (vuxen) person som vill ha sex med barn.

Men bara en liten kommentar till detta:

•Man är barn till och med man är 17.

•Och vuxen från det att man är 18.

•Och sex mellan en person som är 17 och en som är 18 är inte en pedofil relation.

Ofta så är pedofiler bara intresserade tills barnet kommer i puberteten och som det står här ovan....pedofiler är när man som vuxen vill ha sex med ett barn!

I många länder går gränsen vid 15 och i vissa vid 12
    Jag är väl medveten om vad en pedofil är och ditt inlägg hade öht inget med mitt svar att göra.
  • Astarte
    jovisst skrev 2011-01-23 22:13:01 följande:
    ???????????????
    Enligt de experter som har tillfrågats, samt med erfarenheten från andra länder som har de här systemen, kan man tydligt se att risken att övergreppen ökar är betydande. Ett litet fakta värt att väga in, va?
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-23 22:16:37 följande:
    Jag är väl medveten om vad en pedofil är och ditt inlägg hade öht inget med mitt svar att göra.
    Du frågade om en 17 åring skulle få sitta inne för sex med en 13 åring och det visar att du inte alls visste vilka åldrar man pratar om!
  • jovisst
    Astarte skrev 2011-01-23 22:17:12 följande:
    Enligt de experter som har tillfrågats, samt med erfarenheten från andra länder som har de här systemen, kan man tydligt se att risken att övergreppen ökar är betydande. Ett litet fakta värt att väga in, va?
    Ökar...varför då,för att jag vet att det inte bor en pedofil här....vad svamlar du om??
  • Fiyali

Tummen upp för Plutteli! Vilket tålamod! :)

http://beforeandafter.webblogg.se
  • hallencreutz89

Svarade nej. Det är klart att man skulle vilja veta, men jag är inte för att man ska hänga ut så så mitt svar blev ändå nej. Jag tänker skydda mitt barn lika mycket oavsett om det bor en dömd pedofil i området eller inte, för ni vet väl att det även finns pedofiler som inte blivit dömda än?
    Tror faktiskt att uthängning av dömda pedofiler kan ha motsatt effekt, att folk luras in i en falsk trygghet om de bor i ett "pedofilfritt" område och då har mindre koll på sina barn. Preis som när man ska ta körkort och de lär en att man aldrig ska vinka fram fotgängare vid övergångsställe för de då kan luras in i en falsk trygghet och inte se sig för när de går över

http://asheswiththelashes.blogg.se
  • Astarte
    jovisst skrev 2011-01-23 22:20:48 följande:
    Ökar...varför då,för att jag vet att det inte bor en pedofil här....vad svamlar du om??
    Jag har överseende med din ton den här gången, men i fortsättningen föredrar jag en högre nivå vid diskussioner, om du klarar det.

Antalet övergrepp ökar när den här typen av register finns, detta främst av två anledningar.

1) Individen får så mycket svårare att anpassa sig till ett nytt liv att han ger upp eller i värsta fall inte ens försöker.
    2) (och kanske främst) Registren pekar inte bara ut pedofilerna för dig, utan också för varandra. Deras nätverk växer explotionsartat, vilket naturligtvis kraftigt ökar risken för fler övergrepp. Ett register är ju att säga till peddot Janne att "öh, Janne, du vet att du har en kompis på 22:an, va?".
  • TusseTvå

Såg på operah att i USA kan man kolla upp på nätet var dömda pedofiler bodde! Coolt! Detta skulle aldrig ske i Sverige pga intigritetskränkning!

• Astarte
    TusseTvå skrev 2011-01-23 22:26:40 följande:
    Såg på operah att i USA kan man kolla upp på nätet var dömda pedofiler bodde! Coolt! Detta skulle aldrig ske i Sverige pga intigritetskränkning!
    Det har så klart inte bara med integritet att göra. (se inlägget ovan)
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?