• Plutteli

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Fiyali skrev 2011-01-23 23:09:01 följande:
    Men tycker du det är pedofeli om man som 18 åring har sex med en 14 åring? Jag försod inte rikigt, kanske är trött!
    I det fallet jag talar om hade de ett långt förhållande med varandra(han 18, hon 14, de började träffas när hon var 13 och han var 16, så det slog ca 3.5 år på de). Deras föräldrar blev senare tillsammans, flickans mamma och killens pappa. När det tog slut mellan föräldrarna, anmälde mamman sin dotters pojkvän.
    Självklart kan man tycka, att det kan vara ett ojämt förhållande med en sådan ålderskillnad, men många flickor är rätt mogna i den åldern och många pojkar mognar ju lite senare.
    Nej absolut inte. Som jag skrev till Jovisst så menar jag ju på att hela den här registreringsivern har en gigantiskt brist just i att personer som faktiskt inte är pedofiler utan åkt dit för att tex föräldrar anmält ett helt frivilligt förhållande också hamnar i ett sådant register. Det är ju ett gigantiskt problem tex i USA att personer som dömts för att de tex varit 19 och haft sex med sin flickvän som då var 17 hamnar i register och sedan får problem för hela livet för något som egentligen enligt mig inte ens borde vara brottsligt!

När det kommer till fall som tex det du besrkiver så anser jag att det bör göras vissa undersökningar av både "offer" och "förövare" för att försöka utröna hur pass jämna de är i mognad. Det KAN vara en gigantisk skillnad mellan en 18 årig kille och en 14 årig tjej, men det KAN även vara nästan ingen skillnad alls ifall tjejen mognat snabbt och killen långsamt. Detta gäller i de fall då det är en utomstående som anmält. (Har den yngre själv anmält så bör man ju gå på det liksom).
  • Astarte
    Fiyali skrev 2011-01-23 23:10:11 följande:
    Aha, jag är lite slötänkt här på söndagskvällen :) Men om det skulle uppdateras oftare, skulle hans nya personuppgfter då registreras, eller har han "smitit undan" genom att byta namn? Vet du det?
    Jag vet inte om jag gett intryck av att vara jättepåläst, det är jag allstå inte. Bara allmänt intresserad. Visst kan väl kriminella få hjälp med ny indentitet om de kommer att ha svrt att anpassa sig med den gamla? Jag har fått för mig det, men nu blev jag osäker. I England är det i alla fall så. Där fick ju en kvinna ganska nyligen hjälp med en hel plasikoperation för att hon inte skulle kunna bli igenkänd.
  • Fiyali
    Plutteli skrev 2011-01-23 23:20:19 följande:
    Nej absolut inte. Som jag skrev till Jovisst så menar jag ju på att hela den här registreringsivern har en gigantiskt brist just i att personer som faktiskt inte är pedofiler utan åkt dit för att tex föräldrar anmält ett helt frivilligt förhållande också hamnar i ett sådant register. Det är ju ett gigantiskt problem tex i USA att personer som dömts för att de tex varit 19 och haft sex med sin flickvän som då var 17 hamnar i register och sedan får problem för hela livet för något som egentligen enligt mig inte ens borde vara brottsligt!

När det kommer till fall som tex det du besrkiver så anser jag att det bör göras vissa undersökningar av både "offer" och "förövare" för att försöka utröna hur pass jämna de är i mognad. Det KAN vara en gigantisk skillnad mellan en 18 årig kille och en 14 årig tjej, men det KAN även vara nästan ingen skillnad alls ifall tjejen mognat snabbt och killen långsamt. Detta gäller i de fall då det är en utomstående som anmält. (Har den yngre själv anmält så bör man ju gå på det liksom).
    Självklart ska man gå på det om det är flickan/killen själv som anmält, men så var det inte i detta fall. De fortsatte även sitt förhållande efter rättegången i "smyg". Han fick heller inget hårt straff och jag tror han dömdes för ett väldigt "ringa" brott. Är inte så insatt, mest fått tredje handsinformation från min vän. Mamman var väl väldigt övertygande, och det var väl just det här att föräldrarna valt bo tillsammans(då blir det ju som att han uttnyttjat någon under samma tak)en kort period som gjorde att det faktiskt blev en fällande dom om jag fattat det hela rätt.
    Det var vännen som när hon blev gravid skickade hans förra namn och en länk och var rädd för att folk typ skulle börja kalla deras barn för "peddounge" eller något eftersom de sett att han var registrerad där.

Fruktansvärt med USA. Har även sett en del dokumentärer om dömda sexualbrottslingar som bor i skogen som boskap, eftersom de i vissa stater måste knacka på hos grannarna och presentera sig "Hej jag heter XXX, jag är pedofil". Vad säger en förälder då "Välkommen till grannskapet, hoppas du ska trivas"? Knappast!
    Jag är själv förälder och vet med mig att jag skulle börja behandla min granne annorlunda pga hans läggning om jag inte kände honom innan(jag är inte stolt över det, men tror jag hade reagerat så), en av de absolut största anledningarna till att jag inte skulle veta. För jag vill inte bli en av de som dömer folk för deras förflutna eller yttre. 
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Fiyali
    Astarte skrev 2011-01-23 23:21:25 följande:
    Jag vet inte om jag gett intryck av att vara jättepåläst, det är jag allstå inte. Bara allmänt intresserad. Visst kan väl kriminella få hjälp med ny indentitet om de kommer att ha svrt att anpassa sig med den gamla? Jag har fått för mig det, men nu blev jag osäker. I England är det i alla fall så. Där fick ju en kvinna ganska nyligen hjälp med en hel plasikoperation för att hon inte skulle kunna bli igenkänd.
    Haha förlåt, här tvingar jag in dig i en hörna - UPP TILL BEVIS :) Det var inte så jag menade, jag är också allmänt intresserad och därför är det kul att sno info från folk som man själv inte har än :)
    Oj, ja där ser man hur mycket hat kan skada en människa, om man själv inte vill kunna känna igen sig själv i spegeln ens, det är ett rätt högt pris för att slippa "förföljelse"!
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • jovisst
    Fiyali skrev 2011-01-23 23:05:02 följande:
    Nu kom jag på en ny sak! Han har ju bytt efternamn(min väns kille), så nu kan man ändå inte se om man bor granne med honom. Han står i alla fall skriven i Skåne på det registret jag sett, men bor nu långt upp i landet. Så registerna funkar ju ändå inte.
    Någom som är dömd kan inte byta identitet heltochhållet , det har att göra med arbete och annat i framtiden.

Han kan aldrig säka jobb på dagis,skola,vården osv.....det begärs alltid ett utdrag ur brottsregistret innan man anställer och då hänger det gamla namnet med ,även om han har bytt.

Den sidan som hänger ut dom som jag länkat till,bygger mycket på att allmänheten skickar in uppgifter,så jag vet inte hur det är där om någon byternamn.

Brukar sitta nåra i varje kommun som skickar in nya uppgifter,laddar hem domar osv,det kan ju vem som helat göra,beställa domar!

Vårdarbete äör nytt för i år,vad det gäller utdrag från brottsregister!
  • Astarte
    Fiyali skrev 2011-01-23 23:31:00 följande:
    Haha förlåt, här tvingar jag in dig i en hörna - UPP TILL BEVIS :) Det var inte så jag menade, jag är också allmänt intresserad och därför är det kul att sno info från folk som man själv inte har än :)
    Oj, ja där ser man hur mycket hat kan skada en människa, om man själv inte vill kunna känna igen sig själv i spegeln ens, det är ett rätt högt pris för att slippa "förföljelse"!
    Hej igen.

Menade du källa på det första, det andra eller båda? Vad det gäller det första (om att byta identitet) kommer jag inte ihåg på rak arm, men jag kan höra med min syster imorgon, för hon är expert. När det gäller kvinnan i England stod det en hel del om det i tidningarna i våras, Aftonbladet och Expressen.
  • Dorian Ertymexx
    SjälvaJag skrev 2011-01-23 08:40:13 följande:
    Du kan inte jämföra en psykisk störning med judar, bögar, kvinnor och svarta...
    Det är alltså fel att vilja jaga och plåga svarta, judar och bögar, men inte folk med psykiska störningar. Check. Det var alltså helt OK att jaga bögar för ett par årtionden sedan.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Embla skrev 2011-01-23 14:10:54 följande:
    Tyvärr tror jag att du talar för döva öron. Folk vill att du ska gilla pedofiler, därför att de ska kunna avfärda dina argument som ogiltiga.

Jag tycker att den här tendensen att avhumanisera vissa människor är så skrämmande. Man ser det även i andra diskussioner här på FL och i samhället. Även socialbidragstagare, långtidsarbetslösa, djupt religiösa och andra grupper ses som inte riktigt lika mycket värda som en normal svensk med jobb, max tre barn och PK-åsikter.
    Demonisering är ett fantastiskt sätt att få hata folk utan att behöva känna sig som ett monster själv. För det är ju inte monstruöst om den man vill döda inte är en RIKTIG människa, eller hur? Kräks
  • Dorian Ertymexx
    holy shit skrev 2011-01-23 14:26:10 följande:
    Det är ingen mänsklig rättighet att få knulla barn. Det är en mänsklig rättighet att få tänka på att man knullar barn, men där stannar det också. Har man en pedofil störning har man en sak att göra: att söka vård.

Varför du blandar in bixexualitet förstår jag inte. Pedofil är olagligt för att det skadar offren, ingenting annat.
    Pedofili är inte olagligt. Att förgripa sig på barn är olagligt. Pedofili är en dragning, en läggning eller en parafili om man så vill.
    holy shit skrev 2011-01-23 14:20:10 följande:
    Jag tror jag kan mer om pedofiler än gemene man, jag tycker inte att pedofiler ska avrättas på offentlig plats.

Å andra sidan förstår jag inte detta vurmande för pedofilerna. Det är inte mer synd om pedofiler än andra människor med psykiska störningar, men jag har inte sett att någon propagerar för lustmördares rätt att mörda.

Och PK, tillåta mig storskratta. Jag hoppas att jag aldrig blir så liberal att jag i min iver att verka bildad och mer upplyst inte inser vad det är jag försöker normalisera.
    Vem vurmar för pedofiler? Om jag hade sagt att man inte skulle avliva judar på 40-talet, hade jag varit en vurmande sionist då? Stött den senare jakten på palestinier i Israel? Att man försvarar mänskliga rättigheter och försöker ha litet distans till ämnet betyder inte att man vill gosa och mysa med pedofiler.
  • holy shit
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-25 00:35:43 följande:
    Pedofili är inte olagligt. Att förgripa sig på barn är olagligt. Pedofili är en dragning, en läggning eller en parafili om man så vill.
    holy shit skrev 2011-01-23 14:20:10 följande:
    Jag tror jag kan mer om pedofiler än gemene man, jag tycker inte att pedofiler ska avrättas på offentlig plats.

Å andra sidan förstår jag inte detta vurmande för pedofilerna. Det är inte mer synd om pedofiler än andra människor med psykiska störningar, men jag har inte sett att någon propagerar för lustmördares rätt att mörda.

Och PK, tillåta mig storskratta. Jag hoppas att jag aldrig blir så liberal att jag i min iver att verka bildad och mer upplyst inte inser vad det är jag försöker normalisera.
    Vem vurmar för pedofiler? Om jag hade sagt att man inte skulle avliva judar på 40-talet, hade jag varit en vurmande sionist då? Stött den senare jakten på palestinier i Israel? Att man försvarar mänskliga rättigheter och försöker ha litet distans till ämnet betyder inte att man vill gosa och mysa med pedofiler.
    Du anser ju å andra sidan att ett övergrepp som barnet inte "är medveten om" inte är att klassa som ett övergrepp. Det har du skrivit i andra trådar som behandlar samma ämne, jag kanske måste fräscha upp ditt minne lite?

Pedofili är för övrigt en sexuell störning, hur mycket du än försöker dividera bort det faktumet. Jag litar mer på den forskning som finns än självutnämnda proffstyckare på internet. Och du är en pissliberal pedofilvurmare av högsta rang.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?