• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Mammmmma skrev 2011-01-23 17:21:23 följande:

Jag tänker väl som en helt vanlig Svensson helt enkelt.. Skulle det hända mig, mina barn eller någon närstående så skulle jag själv lemlästatt den människan. Så det aldrig mer finns riskr/chans till att det händer igen....

Det är mitt tankesätt iaf.. Jag är inte någon godtrogen jäkel som tror att oj nu har den mannen/kvinnan lärt sig en läxa efter det straffet..hahha.. nej nej... Sverige har riktigt kassa rättssystem!! USA där snackar vi ordentliga lagar!Som varje land borde ha! Titta på Thailand om bara deras drog starff.. RÄTT !!  

mammmmma.blogspot.com/

Får jag komma med ett förslag då - vad sägs om att flytta till Saudiarabien eller Iran? De verkar ha straff som du gillar. Det är dessutom varmare klimat än här också!
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-23 17:29:00 följande:
    Skillnaden är att då kan man välja att flytta på sig.
    Om jag ska flytta till en ny gata,by eller nåt,så kanske jag inte väljer den gatan där dom tryckt ner Anders Eklund om jag vet att han bor där!
    ...och då vet du inget om vilka som ÄR pedofiler där istället. Grattis, du har gått från medvetenhet till falsk trygghet. Dessutom lär släkten inte umgås med dig mindre, inte heller vännerna, de som oftast är förövare i sådana brott. Så vad har du egentligen vunnit? Förutom falsk trygghet.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-01-23 17:43:04 följande:
    Mmmm, det är skitbra med rättssystem där 90% av alla brottslingar är tillbaka i fängelse igen inom 3 år efter avtjänat straff, det är ju sååå mycket bättre än rättssystem där bara drygt 30% är tillbaka på fängelse inom 3 år....
    Att hårdare straff = grövre brott = större trauman för brottsoffret behöver vi ju heller inte bry oss om eller hur?
    Men Plutteli, du vet ju att det är bättre för barn att få dö än att leva som offer för övergrepp!! Kräks
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-23 17:46:36 följande:
    Men dom som är dömda för sexövergrepp på barn ska låsas in i en grop!

Alla som begår brott ska låsas in,men dom som begår brott mot vår framtid,våra barn som utnyttjar barnen för att dom kan det,med hot,slag och sabbar deras barndom,den enda barndom dom har,dom kan försvinna för gott!
    Varför bara de som begår övergrepp på barn? Varför inte de som kört på ett barn? Eller som kör rattfulla och KAN komma att köra på ett barn? Eller de som är seriemördare, och kanske mördar eller kan tänkas mörda barn?

Och varför just bara barn? Är det mer OK att våldta en vuxen? Är det liksom mer OK om en våldtäktsman som förgriper sig på vuxna kan "få återfall"? Är den vuxne som utsätts för denne mindre värd än ett barn som kan riskera hamna i klorna på en som "får återfall"?

Jag förstår verkligen inte hur ni tänker här, faktiskt. Jag förstår att man värnar om sitt barn mer än om andra, det kan jag begripa, men hur ni tar steget från det till att helt kasta logiken överbord är för mig litet av en gåta faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-23 17:49:04 följande:
    Då hade jag flyttat.......allt för mina barn!
    Vill inte att mina barn bor granne eller hejar på ett missfoster!
    Jag rekommenderar en stuga på nordpolen då. Eller sydpolen är nog bättre, inga isbjörnar där, och på rätt platser kan ni ducka alla pingviner och forskare också.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-01-23 19:54:01 följande:
    Tror du att alla sexualbrott innehåller hot och våld?
    Du vet, ett av de vanligaste formerna av sexualbrott mot barn är inte ens skrämmande eller obehagliga för barnet varav det kan gå omärkt förbi lääänge om det öht upptäcks bara för att BARNET faktiskt inte upplever det som hemskt! Det är DET som många gånger är det stora problemet när man skall hantera barn som utsatts för övergrepp: Hur pratar man med dem och får dem att förstå att det de varit med om var fel utan att DE ska tro att de gjort fel?
    Det är ju det som missas när man demoniserar "pedofiler" till att bli läskiga gubbar som bara vill barnen illa va...

Det är så jäkla ironiskt att vissa inte förstår att kunskap och förståelse faktiskt HJÄLPER barnen, snarare än skadar dem. Det gör mig ledsen att folk prioriterar sitt hat och sin rädsla, med barnen som ursäkt, framför barnens FAKTISKA bästa, att ta reda på fakta, vara öppensinnad men också försiktig.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-01-23 20:08:09 följande:
    Javisst finns hundar överallt, precis som det finns människor överallt och man kommer aldrig kunna skydda sina barn från precis allt. Min dotter är bara 2.5 år och vet redan bättre än att gå fram till främmande hundar, eller ens speciellt nära dem. OM det skulle komma en löst springande hund från ingen stans och attackera henne så ja...vad ska jag göra åt det? Ingen försiktighetsåtgärd i världen kan ju förhindra något sådant.
    Det kan ju jämföras med om mitt barn tex rövas bort från förskolan när jag inte har möjligheten att hålla koll på henne (då hade å andra sidan förskolepersonalen haft ett och annat att stå till svars för).

Du svarade på vad jag skrev till NÅGON ANNAN när jag skrev det där om 90% återfall, så nej, du skriver inte bara om det jag skrivit direkt till dig. Ska du svara på mina inlägg som inte är riktade till dig får du faktiskt ha orken att läsa vad det är jag svarat på också så inte saker faller totalt ur sitt sammanhang!

Jag är uppvuxen med hundar, mina föräldrar har kennel. Jag har faktiskt blivit biten av hund FLERA gånger, EN gång av en hund som behövdes avlivas, i de övriga fallen har JAG varit den som felat så att hunden bitit. Så jo, fullt friska normala hundar kan mycket väl attackera ett barn om situationen blir helt fel. Det är trotsallt hundar vi pratar om och de tänker inte och fungerar inte exakt som människor!

Jag försvarar pedofilers rätt till mänskligt värde även om de begått brott, men jag försvarar inte brottet i sig vilket verkar vara svårt att se skillnad på.
    Det där med att hata synden men inte syndaren verkar gått en del förbi. Nästan så man vill fråga om de är troende kristna. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Astarte skrev 2011-01-23 22:02:23 följande:
    Så att din trygghet kommer på bekostnad av fler återfall totalt är ok? Ett pris vi kan betala? Förvånad
    "Logik biter inte på oss", som en mindre nogräknad grupp hade som motto.
  • Dorian Ertymexx
    TusseTvå skrev 2011-01-23 22:26:40 följande:
    Såg på operah att i USA kan man kolla upp på nätet var dömda pedofiler bodde! Coolt! Detta skulle aldrig ske i Sverige pga intigritetskränkning!
    Är det coolt med integritetskränkning, eller missförstår jag dig nu?
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-23 22:47:50 följande:
    Gränsen för att ha sex går ju vid 15 enligt lagen,håller man sig inte till det så får man väl ta sitt straff om nu den man ligger med är under 15 även om man själv är 17......!
    Så det är rätt att en 17-åring som blir kär i en 14-åring hamnar på registret över "dömda sexbrottslingar" och ses som pedofil och får sitt liv förstört. Det var ju... fint.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?